Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Hyde
Vad tycker ni, vem har rätt och vem har fel i det här fallet? Går jag för långt med min oseriositet?
Ett misstag du gör är att du i den här frågan tänker i termer av rätt och fel.
Här sitter det i betraktarens öga och du har redan fått reda på hur rätt eller fel du har.
Att du inte menar något illa, och bara vill skoja lite är en uppfattning som finns i din hjärna. Inte i de andras. Dom har en annan uppfattning.
Det du beskriver är något av påhopp av lumpar-karaktär. Det finns ett begränsat antal personer som kommer att tolerera dig så länge du uppträder så.
Ta sko-exemplet. Du gör ned de nyköpta skorna. En inställsam fjant hade sagt "Åååå vilka fina skoor". För lyssnaren är ni två ytterligheter och majoriteten är emellan.
Skoägaren kommer att gilla positiva kommentarer bättre.
Försök att låta bli attacker på andra och rikta skämten mot andra måltavlor, så kommer det att gå bättre.