Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-19, 15:00
  #1
Medlem
SocialMisfits avatar
Ok, nu är jag på Flashback och detta innebär att jag kan skriva ungefär vad jag vill utan att behöva sitta och behöva verka akademisk eller PK, som ju fallet är på de flesta andra forum jag besöker. Jag väljer att skriva ett mycket icke-PK-inlägg, bara för att jag kan. So... here goes:

Varför är så många lesbiska tjejer/kvinnor så fula? Ja, nu menar jag inte fula i sig själva kanske för ansiktsdragen kan ju vara lika snygga eller fula som på andra, men nu tänker jag mera stilmässigt? Visst finns det extremt många lesbiska tjejer som bryr sig om sitt utseende och är snygga, men nu snackar jag rejäla butchflator här... Ni vet; en rejäl och fet kvinna, osminkad som tusan och i fladdriga flanellskjortor eller t-shirts som sitter som tält på dem, och en kort osmickrande frisyr? För att illustrera vad jag menar så slänger jag in en bild på Chers lesbiska dotter:

http://www.imperfectenjoyment.com/bl...tity-Bono2.jpg

Nu talar jag inte om det faktum att butchflatan har kort hår och så uppenbart vill likna en man. Det finns många lesbiska tjejer som har kort hår och inte speciellt feminina kläder, men som ändå tar hand om sig och ser till att de ser bra ut i sin stil. Men vad driver dessa butchflator till att göra allt med sitt utseende så att de bara ser.. ÖVERJÄVLIGA ut? Eller tycker de själva att de ser bra ut? Är man tjock så är man kanske i många fall, men man kan göra mycket för att se bättre ut om man använder sig av passande kläder, frisyr, litet smink?

Jag undrar varför de inte bara inte bryr sig om sitt utseende, utan också verkar sträva efter att göra sig så fula och oattraktiva de bara kan. Har ni någon bra teori?

Och avslutningsvis så vill jag öppenhjärtligt erkänna att den här människotypen irriterar mig så att jag blir aggressiv när jag ser dem. jag förkastar dem som totala losers och går iväg. För att jag är på Flashback och får skriva så
Citera
2010-01-19, 15:04
  #2
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialMisfit
Och avslutningsvis så vill jag öppenhjärtligt erkänna att den här människotypen irriterar mig så att jag blir aggressiv när jag ser dem.
Är väl det de vill uppnå?
Citera
2010-01-19, 15:16
  #3
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Är väl det de vill uppnå?

En teori så god som någon. För jag förstår verkligen inte vad som driver dem.
Citera
2010-01-19, 15:25
  #4
Medlem
Chronicals avatar
Om du ser dessa paddor, så antar du att de är lesbiska.

Men du kanske har sett hundratals läckra flator, utan att veta om att de är flator?
Citera
2010-01-19, 15:30
  #5
Medlem
ojz0rs avatar
jag tycker inte det är exlusivt för enbart lebbar jag tycker större delen av sveriges befolkning är rejält skabbiga
Citera
2010-01-19, 15:31
  #6
Medlem
De har manliga dominanta själar som tagit över och tryckt undan all kvinnlighet på insidan, vilket då går ut över utsidan.
Citera
2010-01-19, 15:31
  #7
Avstängd
Du ser endast de flator som gör sig äckliga, hur skall du kunna se de andra? De kanske är 90% av alla lebbar. vem vet.
Citera
2010-01-19, 15:37
  #8
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Om du ser dessa paddor, så antar du att de är lesbiska.

Men du kanske har sett hundratals läckra flator, utan att veta om att de är flator?


Visst kan man ta fel när man bara ser någon på stan sådär, men saken är den att jag har rört mig så pass mycket i gayvärlden att jag vet att den här typen är extremt vanlig. Och jo, jag såg många jättesnygga flator med, både med litet mer maskulin framtoning och rent feminina tjejer ute i svängen också. Men som sagt; denna överviktiga butchflatetyp är vanlig, och frågan är varför de liksom nästan ser ut att anstränga sig för att se så oaptitliga ut som möjligt. Har de tagit någon sorts ställningstagande mot alla skönhetsideal? Gör de allt för att inte ses som raggobjekt av killar/män? Är det något sådant som pågår i deras huvuden när de rakar skallarna, struntar i träning och hälsosam mat, sätter på sig bylsiga kläder och piercar ögonbrynet? Eller tycker de bara att den stilen är snygg`?

Teorier kring detta, eller någon butchflata här på Flashback som kan förklara hur hon tänker?
Citera
2010-01-19, 15:39
  #9
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenPanaka
De har manliga dominanta själar som tagit över och tryckt undan all kvinnlighet på insidan, vilket då går ut över utsidan.

Jo, fast killar ser ju sällan lika schabbiga ut...
Citera
2010-01-19, 15:40
  #10
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Du ser endast de flator som gör sig äckliga, hur skall du kunna se de andra? De kanske är 90% av alla lebbar. vem vet.

Som sagt, jag vet att det finns extremt många snygga flator, det är inte det. Jag säger inte ens att den här extrema flanellbutchen är i majoritet. Men vanliga, det är de ta mig tusan.
Citera
2010-01-19, 16:02
  #11
Medlem
Lupeis avatar
Har noterat att många lesbianer har på sig samma typ av huvudbonad också, armekeps liknande grejjer.

Antar att det bottnar i osäkerhet som med många andra grupperingar av folk. Att de försöker göra sig så ärketypiskt lesbiska som möjligt för att få någon slags status från de andra lesbianerna det vill säga.
__________________
Senast redigerad av Lupei 2010-01-19 kl. 16:05.
Citera
2010-01-19, 16:09
  #12
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupei
Har noterat att många lesbianer har på sig samma typ av huvudbonad också, armekeps liknande grejjer.

Antar att det bottnar i osäkerhet som med många andra grupperingar av folk. Att de försöker göra sig så ärketypiskt lesbiska som möjligt för att få någon slags status från de andra lesbianerna det vill säga.


Armébrallor och kamouflagekläder i allmänhet var inne när jag var ute i den svängen mycket

Jo, en subkultur är det ju, och folk påverkar varandra stilmässigt antar jag. Men frågan är ändå fortfarande varför den här klicken butchar vill se så illa ut de kan. Är det någon sorts motreaktion mot det övriga samhällets kvinnoideal?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback