2014-06-14, 19:24
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Känner en hel del äldre som snusat i 20+ år och alla säger samma sak: deras munhygien är bättre än andras och ingen har tappat tänderna än

Jag är 25 och ville lägga ner feströkandet och fest/helgsnusar istället.
Ska dock sägas att jag köper en dosa på Fredagen och snusar upp den, brukar vara slut på Måndagen, sen köper jag inte nytt förrän nästa Fredag! Så att jag är helgsnusare är väl inte helt sant, men nästan.

Billigare med en dosa snus i veckan än att köpa en massa sött skit

Folk är bara hjärntvättade och tror att det är TOBAKEN som är skitfarlig. Så är inte fallet. Nikotin är inte hälsokost, visst. Men det är bara att vilopulsen ökar litegrann som anses vara "inte hälsosamt" Samma sak med kaffe i så fall ju.

Äh.. trams! Det som skadar en är att röka tobak, där skapas alla ämnen som verkligen är farliga. Vi har fan haft snus i över 100 år i vår kultur och ingen forskning har ens kunnat hitta en långsiktlig hälsopåverkan. Förutom uppdragna tandhalsar . . å vem fan bryr sig? Slår vad att ingen som läser detta känner någon som har tappat tänder pga snusning

Tack för mig.

Stay snausers
Citera
2014-06-15, 01:10
Moderator
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2014-06-15, 01:14
Medlem
carlpetersen73s avatar
Kan inte låta bli att se ned lite på snusare, känns som de inte riktigt släppt nappen eller snuttefilten. MÅSTE bara ha snus
Citera
2014-06-15, 14:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Kan inte låta bli att se ned lite på snusare, känns som de inte riktigt släppt nappen eller snuttefilten. MÅSTE bara ha snus

Ligger en del i det påståendet faktiskt!
Citera
2014-06-16, 23:02
Medlem
ZeK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Folk är bara hjärntvättade och tror att det är TOBAKEN som är skitfarlig. Så är inte fallet. Nikotin är inte hälsokost, visst. Men det är bara att vilopulsen ökar litegrann som anses vara "inte hälsosamt" Samma sak med kaffe i så fall ju.

Äh.. trams! Det som skadar en är att röka tobak, där skapas alla ämnen som verkligen är farliga. Vi har fan haft snus i över 100 år i vår kultur och ingen forskning har ens kunnat hitta en långsiktlig hälsopåverkan. Förutom uppdragna tandhalsar . . å vem fan bryr sig? Slår vad att ingen som läser detta känner någon som har tappat tänder pga snusning

Tack för mig.

Stay snausers

Läste en artikel på Aftonbladet. Att rökning är 100 gånger farligare än snusning

Länk: http://www.aftonbladet.se/slutaroka/article14118876.ab
Citera
2014-06-24, 00:30
Medlem
antonaugustssons avatar
1,5 år sedan. Började med att polarna bjöd mig och jag älskade det och på den vägen är det.
Citera
2014-06-27, 16:15
Medlem
Naravodomoks avatar
Fyra år sen. Jag ville prova, hade alltid ratat det tidigare.

Gillade det så jävla mycket att jag i princip valde att bli beroende.

Skitkorkat, särskilt med tanke på att jag var tjugo bast.
Citera
2014-06-27, 16:18
Medlem
ShadowStepzs avatar
Började när jag var 13, farsan bjöd på en prilla. Sen var jag fast.. Så 12 år ungefär.
Citera
2014-06-27, 16:23
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Var 12-13 och tyckte det var gott, kicken var rolig, men framförallt för att det var skitcoolt. Nu 10 år senare är jag inte nöjd med det valet.
Citera
2014-06-27, 18:36
Medlem
Jag var tretton och tyckte helt enkelt då att jag självklart skulle snusa. Kände egentligen ingen som gjorde det så det var inget grupptryck eller något. En dum jäkla fix idé som jag nu sjutton år senare ångrar väldigt mycket.
Citera
2014-06-27, 18:46
Medlem
LilithSkovdes avatar
Jag började snusa när jag var runt femton. En killkompis bjöd mig på en snus - och på den vägen är det. Jag är dock ingen storsnusare, utan jag tar två snusar per dag och har inne dom under väldigt lång tid. Sen tar jag ganska små snusar så det syns inte så mycket. Jag ångrar inte det minsta att jag började snusa. Rapé lös för hela slanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in