2014-06-10, 15:51
Medlem
Mr.Nesss avatar
Jag har festsnusat till och från i ett par år, och nu i Januari så började jag snusa på helger rent allmänt. Håller mig vid det än så länge och har inga planer på att utöka mitt snusande.
Blir en dosa i veckan
Citera
2014-06-10, 23:48
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Jag har festsnusat till och från i ett par år, och nu i Januari så började jag snusa på helger rent allmänt. Håller mig vid det än så länge och har inga planer på att utöka mitt snusande.
Blir en dosa i veckan
Jag önskar dig lycka till med dina planer att inte utöka.
Citera
2014-06-11, 07:58
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Jag önskar dig lycka till med dina planer att inte utöka.
Tackar! Bara en som hittills tror på mig, för han har gjort så som jag gör nu i flera års tid så
Citera
2014-06-11, 10:44
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Känner flera som gått ner i vikt av att börja snusa. Sötsuget försvinner tydligen. Kanske man skulle testa.
Det funkar, du byter ut sockerberoendet med snusberoende. Men det är betydligt lättare att sluta med socker än snus hehe.
Citera
2014-06-11, 13:50
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidex
Det funkar, du byter ut sockerberoendet med snusberoende. Men det är betydligt lättare att sluta med socker än snus hehe.

Men snuset bör väl vara mindre skadligt för kroppen. Tänderna tar väl mest stryk. Men det är ingen risk för diabetes i alla fall.
Citera
2014-06-11, 14:23
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Men snuset bör väl vara mindre skadligt för kroppen. Tänderna tar väl mest stryk. Men det är ingen risk för diabetes i alla fall.

Snusat i 8 år nu, gjorde ett besök hos tandläkaren nyligen. Han var nöjd utan ha funnit några fel eller kommande problem. Gäller bara att sköta munhygienen så kan man gott eliminera hotet mot tänderna.
Citera
2014-06-11, 18:31
Medlem
jamescarters avatar
Har snusat närmare 25 år nu, men till skillnad från majoriteten här så har jag faktiskt inte ångrat det, jag snusar bara de "finare" sorterna(oftast Islay Whisky, annars Lundgrens vp) och jag ser det som ren njutning, det är gott och avslappnande likt en öl till maten
Citera
2014-06-11, 20:36
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamescarter
Har snusat närmare 25 år nu, men till skillnad från majoriteten här så har jag faktiskt inte ångrat det, jag snusar bara de "finare" sorterna(oftast Islay Whisky, annars Lundgrens vp) och jag ser det som ren njutning, det är gott och avslappnande likt en öl till maten

Den kommentaren fick förmodligen många som nyss slutat att återfalla =) Nostalgisk beskrivning av det svarta guldet! Gillar det
Citera
2014-06-11, 20:46
Medlem
Ratis avatar
Citat:

Å andra sidan lär det vara mycket dyrare i längden att snusa än att snaska i sig godis. Men det kanske det är värt för att gå ner några kilo i vikt och få en bättre hälsa.
Citera
2014-06-12, 17:51
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:

Tänderna tar inte stryk av snus, tvärtom! Nikotinet skyddar emaljen från hål i tänderna. Däremot så kan man i sällsynta fall få tandlossning efter långvarigt snusande. Men ja tror inte det är vanligt alls. Har aldrig hört om nån som råkat ut för det
Citera
2014-06-13, 20:35
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Tänderna tar inte stryk av snus, tvärtom! Nikotinet skyddar emaljen från hål i tänderna. Däremot så kan man i sällsynta fall få tandlossning efter långvarigt snusande. Men ja tror inte det är vanligt alls. Har aldrig hört om nån som råkat ut för det

Känner en hel del äldre som snusat i 20+ år och alla säger samma sak: deras munhygien är bättre än andras och ingen har tappat tänderna än

Jag är 25 och ville lägga ner feströkandet och fest/helgsnusar istället.
Ska dock sägas att jag köper en dosa på Fredagen och snusar upp den, brukar vara slut på Måndagen, sen köper jag inte nytt förrän nästa Fredag! Så att jag är helgsnusare är väl inte helt sant, men nästan.

Billigare med en dosa snus i veckan än att köpa en massa sött skit
Citera
2014-06-13, 22:23
Medlem
ZeK123s avatar
Jag var runt 16 när jag börja. Jag gilla nikotinkicken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in