Har börjat köra en diet som ser ut ungefär såhär:
Frukost:
25 g sötmandel, 25 g hasselnötter, 10 g valnötter
4 dl naturell ekologisk yoghurt
En banan
En kopp kaffe med mjölk
Lunch:
Halv zucchini, hel tomat, 2 champinjoner, halv paprika, 0.5 dl solrosfrön, allt stekt i rapsolja.
0.5 dl creme fraiche ekologisk normal fetthalt, halv matsked honung.
Ett (ibland 2) kokat ekologiskt ägg.
Middag:
Mycket olika här, men det kan antingen vara en variant på frukost men med lite mer nötter och förmodligen en smörgås också med ost och sannolikt ett äpple eller någon annan frukt/grönskak till. Inget kaffe.
Men även relativt ofta av typen köttfärssås med en massa grönsaker/lök i och Quinoa (ca: en dl), eller mat ute eller ja, ni vet, det kan bli lite vad som helst men jag försöker att äta nyttigt här också även om lunchen och frukosten är ganska statisk.
Till det här tränar jag styrketräning 4 dagar i veckan. Direkt efter träning äter jag alltid ett ägg.
Samt några mellanmål av typen Banan, lite nötter eller solrosfrön. Eller äpple eller päron. Kan även bli en macka. Men även två ägg ba smack ner i magen! Haha, jag gillar ägg.
Målsättningen är egentligen inte att öka i vikt, utan vill nog snarare tappa något kilo eller så (75/180) men då ska det helst bara vara fett som ryker, inte några muskler.
Tankar?