Citat:
Ursprungligen postat av
MZW
Planering är väl mer en fråga om prioritet, men självklart är det klart möjligt. Viktnedgång är målet. Kan dock känna att det går att unna sig två brödskivor på morgonen så länge man inte är och nallar på kolhydrater vid varje måltid. Hellre att man får bli pigg/energi under morgonen/dagen.
Jag gick för något år sedan ner 35 kilo från mars till december på LCHF och har aldrig mått bättre. Tyvärr tappades det men har en hel del idéer och tips på både recept och fällor.
En bra start på dagen är ägg och åter ägg. Två kokta med lite majonnäs på och en BulletProof-kaffe. (Google, sjukt gott och enkelt.) Vill man variera frukosten så fungerar en hel del burkmat. Makrill och tonfisk till exempel, bara att öppna krydda och klicka i lite majo. Men glöm inte kaffet. Det är sjukt viktigt.
Om du som jag föredrar en gås på fredagskvällen istället för alkohol (sprit är inte bra LCHF) och munchisen slingrar sig på. Hyvla ett par tre skivor ost, bre på lite riktigt smör, snurra ihop och knapra i dig.
Skicka gärna pm för jag står i startgroparna att hoppa på LCHF-tåget igen.
Edit:
Tänker du redan bröd innan du börjar kommer det bli kört. För allt nästan innehåller kolhydrater. Så med två skivor bröd kommer du över gränsen för ketosis varje dag och det blir bara pina.