Citat:
Ursprungligen postat av
MZW
Planering är väl mer en fråga om prioritet, men självklart är det klart möjligt. Viktnedgång är målet. Kan dock känna att det går att unna sig två brödskivor på morgonen så länge man inte är och nallar på kolhydrater vid varje måltid. Hellre att man får bli pigg/energi under morgonen/dagen.
Äta bröd... Sådant skräp bör du aldrig äta, men visst. Så länge de inte består av en större del av kalorierna så...
Bättre om du äter något vettigare då. Nötter tex. Jag äter alltid 50g chilinötter/wazabi till frukost vid kl 6 (jag äter inte lchf). Sen äter jag 10 kokta ägg vid 10 tiden. Fast brukar spara 4 ägg till några timmar senare. Ägg behöver inte stå i kylskåp så jag tar med dem redan på morgonen och har i ryggsäcken.
När jag kommer hem från jobbet så har jag 1kg wook med mycket broccoli i kylskåpet som jag värmer och lägger ett lager dyrare ost på med vitlökssås och lök.

Så asgott! Önskar alltid det vore 1.5kg wook så kommer öka det. Lagar det i en glasskål med höga kanter som är perfekt stor.
Finns så mycket i lchf som är asgott. Blir avundsjuk på dig.
Ett tips är att lägga pengar på bra råvaror. Inte köra Ica basic på osten när det finns Västerbotten och andra ostar. Det brukar bli pengar över när man går ner i vikt så bättre att satsa på bra mat för sen kan man ju skratta sig lycklig varje dag när magen är platt och tjejerna och killar börjar stirra (om det är något för dig).