Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2016-05-02, 17:40
  #3997
Medlem
Sprang på denna lista innehållande fotbollsspelaren Lionel Messis "kost". Vad tror ni om den? Hålla sig till sallad, frukt, nötter och vatten? Ibland kött? är det nånting att satsa på?
http://fotmoll.nextinfootball.se/201...ldstoppen.html
Citera
2016-05-02, 18:37
  #3998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crabfisa
Börja räkna dina kalorier. Höfta när du har någorlunda koll.

Du äter jätte konstigt tycker jag, blandar skräpmat med kosttillskott? Vad är grejen med t.ex sötad yoghurt och !!!!grädde!!! i omeletten? What...

Det är lite olika omständigheter som gjort att det blivit så. Jag har inte hittat något bra alternativ istället för grädde. Kört på matlagningsgrädde och ibland vatten, men blir så smaklöst. Yoghurt är sedan min diabetesläkare tyckte mina värden var för låga kvälls- och nattetid och istället för kvarg skulle det vara något sötare. Har du tips på andra lösningar? Finns det något fett- och kalorisnålt att ersätta grädde med?
Citera
2016-05-02, 18:55
  #3999
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basernation
Sprang på denna lista innehållande fotbollsspelaren Lionel Messis "kost". Vad tror ni om den? Hålla sig till sallad, frukt, nötter och vatten? Ibland kött? är det nånting att satsa på?
http://fotmoll.nextinfootball.se/201...ldstoppen.html

Skiter i om det är rekommenderat av en doktor, det låter som skitsnack ändå.

Messis framgång har antagligen ungefär 0% att göra med kosten.
Citera
2016-05-03, 23:08
  #4000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikihisa
Det är lite olika omständigheter som gjort att det blivit så. Jag har inte hittat något bra alternativ istället för grädde. Kört på matlagningsgrädde och ibland vatten, men blir så smaklöst. Yoghurt är sedan min diabetesläkare tyckte mina värden var för låga kvälls- och nattetid och istället för kvarg skulle det vara något sötare. Har du tips på andra lösningar? Finns det något fett- och kalorisnålt att ersätta grädde med?


Detta är mitt favorit recept på ägg/omlett

*Hacka 1 vitlöksklyfta
*Fräs vitlöksklyftan i 1 msk olivolja i en stekpanna
*Vispa 6 ägg och 6 äggvitor lätt i en bunke
*Lägg på äggen i stekpannan på medelvärme
*Riv över antingen 10-20g parmesan/manchego eller en halv mozarella-ost över omletten

Servera med valfri kalorisnål sås eller ät den som den är.




Kan inte ett äpple eller några vindruvor hjälpa sockervärdet att gå upp? Jag är ingen diabetesläkare så kan tyvärr inte hjälpa dig med det, men sötad yoghurt innan läggdags låter konstigt (?) (känns som att det bör finnas sundare alternativ )
Citera
2016-05-04, 00:10
  #4001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crabfisa
Detta är mitt favorit recept på ägg/omlett

*Hacka 1 vitlöksklyfta
*Fräs vitlöksklyftan i 1 msk olivolja i en stekpanna
*Vispa 6 ägg och 6 äggvitor lätt i en bunke
*Lägg på äggen i stekpannan på medelvärme
*Riv över antingen 10-20g parmesan/manchego eller en halv mozarella-ost över omletten

Servera med valfri kalorisnål sås eller ät den som den är.




Kan inte ett äpple eller några vindruvor hjälpa sockervärdet att gå upp? Jag är ingen diabetesläkare så kan tyvärr inte hjälpa dig med det, men sötad yoghurt innan läggdags låter konstigt (?) (känns som att det bör finnas sundare alternativ )

Självklart finns det bättre alternativ än sötad yoghurt, men det var rådet jag fick när jag hade problem med låga värden nattetid.

Jag har gjort omelett på 3 ägg, 1 dl grädde, salt och falukorv. Men kan man ta fler ägg istället och skippa grädden? Jag är inte så mycket för ost nämligen :P
Citera
2016-05-04, 21:07
  #4002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikihisa
Självklart finns det bättre alternativ än sötad yoghurt, men det var rådet jag fick när jag hade problem med låga värden nattetid.

Jag har gjort omelett på 3 ägg, 1 dl grädde, salt och falukorv. Men kan man ta fler ägg istället och skippa grädden? Jag är inte så mycket för ost nämligen :P

Ja det är klart du kan det. Men alltså i slutändan är det ju ditt totala kaloribehov som spelar roll om du vill neråt i vikt. Om du känner att du har råd med att äta 1dl grädde om dagen, kör på det. Jag anser bara att det är onödiga kalorier.

Ja nu orkar jag inte räkna exakt, men du kan ju lätt käka 3-5 hela ägg beroende på vikt istället för grädden liksom..
Citera
2016-05-05, 09:32
  #4003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SockerMumsMums
När jag började med mitt schema nedan så har jag gått upp i vikt istället för ner..
Någon som kan få fram ett bra kostschema till mig? Vad behöver jag ändra på?
Mitt mål är att bli slank och smidig för långdistanslöpning 10-21km.

Kvinna / 21 år / 1.75cm / Nu: 75kg Mål: 65kg

10:00 Frukost - 1 ägg, 1½dl havegrynsgröt m. mjölk och kanel, 1 vitamintablett
11:00 Träning - Jogg 3-5km
13:00 Lunch - 1 Laxfile ca 100g, grönsaker
14:00 Träning - Cykel 21km
17:00 Middag - 1 Kycklingfile ca 100g, 2 potatisar, grönsaker
20:00 Kvällsmål - 1 frukt (banan eller äpple)

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Omöjligt att du gått upp i vikt på det där. Började du sedan en vecka tillbaka? Gissar att du använder en våg. En våg visar inte fettförlust, utan du får använda en kaliper om du vill vara något seriös. Annars använder du en spegel och tittar i den varannan vecka för att få några synbara resultat (en viktnedgång går långsamt). Det är billigast!

Väger fortfarande ca 75 kg och det har gått mer än 2 månader med det schemat. Möjligtvis fått lite fastare rumpa och lår, vadmuskler som är synliga när jag spänner benen. Ska köpa en kaliper, tack för tipset!
Citera
2016-05-06, 16:19
  #4004
Medlem
Jag är 28 år och tränar i gym ett antal dagar i veckan, dock så är det ingen gynnsam utveckling då kosten är boven i dramat. Finns det möjlighet så skulle jag uppskatta ett färdigt kostschema eller någon vänlig själ som kan hjälpa mig forma ett. Räkna kalorier är inte riktigt någonting jag kan och större kostexpertis innehar jag heller inte, båda sakerna vill jag givetvis bli bättre på. Jag är kring 83 kg och 173 centimeter just nu och vill ner strax över 80 kg. Jag känner att det finns en del att skala bort i form av dåliga vanor och fett på kroppen som jag vill omvandla samt forma mage+sätesområdes, en del skulle gå av sig självt med bättre och striktare kost.

Vad ska jag tänka på? Ja, jag har googlat kostschema för nybörjare men blir inte alltför klokare.
Citera
2016-05-06, 20:36
  #4005
Medlem
kaffekannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Jag är 28 år och tränar i gym ett antal dagar i veckan, dock så är det ingen gynnsam utveckling då kosten är boven i dramat. Finns det möjlighet så skulle jag uppskatta ett färdigt kostschema eller någon vänlig själ som kan hjälpa mig forma ett. Räkna kalorier är inte riktigt någonting jag kan och större kostexpertis innehar jag heller inte, båda sakerna vill jag givetvis bli bättre på. Jag är kring 83 kg och 173 centimeter just nu och vill ner strax över 80 kg. Jag känner att det finns en del att skala bort i form av dåliga vanor och fett på kroppen som jag vill omvandla samt forma mage+sätesområdes, en del skulle gå av sig självt med bättre och striktare kost.

Vad ska jag tänka på? Ja, jag har googlat kostschema för nybörjare men blir inte alltför klokare.

Ett färdigt kostschema för dig finns ju inte, det beror helt på vad du gillar för mat. Om du ska komma någonstans så behöver du lära dig att räkna kalorier. Ett tips är att skriva ner allt du äter i några dagar och se hur många kalorier det blir. Gå sedan in här: http://www.styrkelabbet.se/berakna-energibehov/ och se vad ditt dagliga behov är, lägg dig sedan på mellan 500-1000 kalorier i underskott.
Citera
2016-05-06, 20:50
  #4006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Jag är 28 år och tränar i gym ett antal dagar i veckan, dock så är det ingen gynnsam utveckling då kosten är boven i dramat. Finns det möjlighet så skulle jag uppskatta ett färdigt kostschema eller någon vänlig själ som kan hjälpa mig forma ett. Räkna kalorier är inte riktigt någonting jag kan och större kostexpertis innehar jag heller inte, båda sakerna vill jag givetvis bli bättre på. Jag är kring 83 kg och 173 centimeter just nu och vill ner strax över 80 kg. Jag känner att det finns en del att skala bort i form av dåliga vanor och fett på kroppen som jag vill omvandla samt forma mage+sätesområdes, en del skulle gå av sig självt med bättre och striktare kost.

Vad ska jag tänka på? Ja, jag har googlat kostschema för nybörjare men blir inte alltför klokare.


Vet inte vad du har för erfarenhet och för mål. Men jag har ett skräddarsytt schema för MIG ponera mig, från 83,5kg (173cm lång) -> 73,74kg stenhård. Pm så kan du få se på det.

Inget nybörjar schema dock, styrketräning 6 dagar i veckan och morgonpromenad 7 dagar.
Citera
2016-05-07, 20:01
  #4007
Medlem
Åt idag cirka 4 wasa bar - crisp & cereals (innehåller glukossirap och socker) och drack en flaska aloe vera drycken (fruktos) utav frustration

Ligger säkert på en kaloriplus idag

Kommer jag att öka i fett?

Åt 3 ägg, halv kyckling och drack whey idag
__________________
Senast redigerad av Express777 2016-05-07 kl. 20:07.
Citera
2016-05-07, 20:15
  #4008
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Åt idag cirka 4 wasa bar - crisp & cereals (innehåller glukossirap och socker) och drack en flaska aloe vera drycken (fruktos) utav frustration

Ligger säkert på en kaloriplus idag

Kommer jag att öka i fett?

Åt 3 ägg, halv kyckling och drack whey idag
Ibland (oftast) så verkar du inte ens försöka tänka själv..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback