Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2012-03-28, 14:43
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Börja styrketräna så snart som möjligt, så bli uppgången mer kvalitativ.

Ta den sortens bröd du tycker är godast. Lite paprika är bättre än ingen, även om det finns betydligt "bättre" grönsaker. Lägger du även till gröt och ägg har du en riktigt stabil frukost.

Du kommer inte behöva äta något mer, vare sig mat eller kosttillskott, innan du tränar.

Vassleprotein, t.ex. Whey fx från Gymvaruhuset. Billigast per mängd protein, dessutom väldigt gott och smidigt.

20 kg på 4 månader är väldigt mycket, men inte omöjligt. 10 kg är ett rimligare mål.
Ja, 10 kg låter helt ok. Tänkte om jag skulle köpa sådana här Gainers, 2st per dag. Men hur länge räcker t.ex. 1kg gainer?
Citera
2012-03-28, 16:01
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullzeyePrO
Ja, 10 kg låter helt ok. Tänkte om jag skulle köpa sådana här Gainers, 2st per dag. Men hur länge räcker t.ex. 1kg gainer?

Använd kalkylatorn på datorn och räkna ut det vet jag. Kolla hur stora portionerna är, sen tar du bara den mängden delat på ett kilo så får du ut hur många portioner 1kg räcker till. Sen kan du enkelt räkna ut hur många dagar det räcker beroende på hur ofta du tar det.
Citera
2012-03-30, 20:38
Medlem
Har deffat nu ett tag ca 2 månader. startvikt var cirka 93 när vattnet hade försvunnit.
Ligger just nu på 85kg morgonvikt. Är lite under 1,90 lång

Har alltså gått ner 8kg, rutorna har börjat komma fram men de är ändå fett kvar längst ner, vilket ja vet är svårt och få bort. Har märkt att styrkan har försvunnit i många övningar vilket är fullt normalt men frågan är om ja kanske tappar för mycket muskler med detta schema eller om det är något ni tycker ser konstigt ut, kom med förslag om hur ja ska göra för o förbränna bort det sista fettet.

Schemat ser ut som följer

15.00 Frukost 4 kokta ägg samt 1,5 dl havregrynsgröt. alt . 3 fullkornsmackor med 4 kokta ägg

16.00 Gymmet

17.30 Kesella 300g med bär samt en frukt och en fullkornsmacka med skinka

20.00 Lax 250g, kyckling 200g, fläskfile 200g, lövbiff eller annat typ av rött kött 200g
samt 1 1/2 dl ris ofta jasmin eller långkorn. Samt lite sallad, gurka, morötter, ananas, ärtor bla
22.00 Proteindrink och lite nötter 30g

24.00 Kesella 300g och ett äpple

03.00 Samma som vid 20.00

07.00 Kaseindrink sedan läggdags

Fördelat blir de P: 260g K: 110g F: 100g

Antal kalorier 2800 när ja räknar i en app i telefonen.

Låter mycket, tränar 5 dagar styrka en dag intervall/ löpträning, kvällspromenader o morgonpromenader sker 2ggr i veckan 7km då.
Citera
2012-03-30, 20:43
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moleg
Har deffat nu ett tag ca 2 månader. startvikt var cirka 93 när vattnet hade försvunnit.
Ligger just nu på 85kg morgonvikt. Är lite under 1,90 lång

Har alltså gått ner 8kg, rutorna har börjat komma fram men de är ändå fett kvar längst ner, vilket ja vet är svårt och få bort. Har märkt att styrkan har försvunnit i många övningar vilket är fullt normalt men frågan är om ja kanske tappar för mycket muskler med detta schema eller om det är något ni tycker ser konstigt ut, kom med förslag om hur ja ska göra för o förbränna bort det sista fettet.

Schemat ser ut som följer

15.00 Frukost 4 kokta ägg samt 1,5 dl havregrynsgröt. alt . 3 fullkornsmackor med 4 kokta ägg

16.00 Gymmet

17.30 Kesella 300g med bär samt en frukt och en fullkornsmacka med skinka

20.00 Lax 250g, kyckling 200g, fläskfile 200g, lövbiff eller annat typ av rött kött 200g
samt 1 1/2 dl ris ofta jasmin eller långkorn. Samt lite sallad, gurka, morötter, ananas, ärtor bla
22.00 Proteindrink och lite nötter 30g

24.00 Kesella 300g och ett äpple

03.00 Samma som vid 20.00

07.00 Kaseindrink sedan läggdags

Fördelat blir de P: 260g K: 110g F: 100g

Antal kalorier 2800 när ja räknar i en app i telefonen.

Låter mycket, tränar 5 dagar styrka en dag intervall/ löpträning, kvällspromenader o morgonpromenader sker 2ggr i veckan 7km då.

Du går ner alltså ungefär 1 kg i veckan. Det är kanske aningen snabbt.
Jag tycker det låter som du tränar alldeles för mycket dessutom, i och med att du ligger på kcalunderskott. Enbart 4a styrkepass i veckan känns fullt tillräckligt.
Citera
2012-03-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du går ner alltså ungefär 1 kg i veckan. Det är kanske aningen snabbt.
Jag tycker det låter som du tränar alldeles för mycket dessutom, i och med att du ligger på kcalunderskott. Enbart 4a styrkepass i veckan känns fullt tillräckligt.

Ligger även på Clen kan tilläggas samt nyligen börjat med winstrol. Har inga problem med att träna 5 styrkepass i veckan, 4 av dagarna är fördelade för hela kroppen o den andra dagen är för muskler ja ligger efter som ja tycker ja kan förbättra.
Citera
2012-03-30, 21:11
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moleg
Ligger även på Clen kan tilläggas samt nyligen börjat med winstrol. Har inga problem med att träna 5 styrkepass i veckan, 4 av dagarna är fördelade för hela kroppen o den andra dagen är för muskler ja ligger efter som ja tycker ja kan förbättra.

Uppenbarligen är det något som är problemet eftersom du tappat mycket muskler. Du hade förmodligen fått större utdelning av träningen om du tränar 4 helkroppspass i veckan istället.
Citera
2012-04-02, 21:31
Medlem
Så här kommer det bli nu. Kör tung träning, 5 ggr i veckan. Kommer träna 4ggr/vecka nästa månad.

Frukost 09:00 4 ägg, 2 mackor med pålägg och 1 knäckebröd. Plus mjölk.
Måltid 12:15 Måltid, typ stort kycklinglår med pasta 150 g kokt, och 50 g keso vid behov.
Mellanmål 16:00 250 g kvarg +Kreatin
Pre wo 17:30 75 g vita bönor+75g kikärtor plus 1 ägg, 1 msk avokado, vitlök, olivolja. (vill gärna ligga på 20-30g protein utan att komplettera med kvarg, tips?)
Whey 19:00 30 g protein 1 dl whey innan träning. Kreatin efter.
Post wo 22:00 120 g falukorv/fiskpinnar/köttfärssås, vit pasta/ris/potatis/bulgur + mjölk.
Kväll 00:00 250 g kvarg

Märkbar skillnad om jag tar whey ist för kasein vid mellanmålet? Har en påse kasein hemma men den är för nödfall och vill hålla kostnaden nere. Händer att jag missar någon av måltiderna ovan om jag sover länge men äter var annan till max tredje timme. Går upp ca 150-200 g i veckan.

Kan hända att jag äter 50 g jordnötter/50 g annan nöt och räknar detta som mellanmål. Äta detta 30 min innan träning, sedan wheyinnan passet?

Lunch blir 12-13:00 men jag är hemma först vid halv 6 tiden och vill gärna kunna träna direkt efter jobbet. Förslag på hur jag ska göra?
Jag äter alltid kvarg 20 min innan ja lägger mig, måste jag vara så petig?
Senast redigerad av joodal 2012-04-02 kl. 21:33.
Citera
2012-04-03, 03:41
Medlem
Kritik till hård deff uppskattas.

Längd: 196
Vikt: 117
Ålder: 22
Kcal: 4200/dag 29200/vecka
Mål: Tappa 1KG/vecka samt bibehålla stor del av styrkan
Söndag - Torsdag: 2000 kcal/dag = 10 000
Fredag - Lördag: Två ätardagar med ungefär 9000 kalorier sammanlagt (klarar mig inte utan dessa )

19 000 - 29200 = 10200 kcal minskning per vecka. Ungefär ett kilo alltså.

Har deffat en gång förut och då tappade jag lite styrka vilket jag helst vill undvika. Ligger just nu på 190 i bänken och vill inte sänka mig allt för mycket. 300-500 kcal underskott per dag vore givetvis ultimat men då tar mina helger ut resten av veckan samt att jag inte klarar mig utan godis på helgerna.

Mvh
Citera
2012-04-03, 08:30
Medlem
knekt sparvs avatar
Kön: Kvinna
Ålder 20
Längd: 172
Vikt: ca 58

Ganska stillasittande, men brukar försöka ta en lite cykeltur eller promenad när jag kommer åt. Så här kan en vanlig dags kost se ut för mig, är det önskvärt?

Frukost
En tallrik fil med liiite jordgubbssylt
En rostad skiva skogaholmslimpa med ost
Ett kokt ägg med lite kaviar
En och en halv kopp kaffe med mjölk

Förmiddagsfika
Ett litet äpple
En kopp kaffe med mjölk

Lunch
Två feta portioner spagetti och köttfärssås
Råkost
Två glas vatten
En kopp kaffe med mjölk

Kvällsmat

Två tallrikar bet- och morotssoppa
En bit baguette med ost och skinka
Två glas vatten
En kopp kaffe med mjölk

Någonstans mellan 20.00 och 22.00
Mellan 50 och 150 (gissningsvis) gram nötnougatcreme
Nästan 0,5 liter vatten

Jag skrev ned allt jag åt i går, det var faktiskt ganska roligt. Jag har sedan högstadiet eller så legat i farozonen för ätstörningar, men tycker om mat och har ganska dålig impulskontroll. Tankar på detta?
Citera
2012-04-03, 11:03
Bannlyst
önskvärt för vad? vet inte vad du har för mål.
Citera
2012-04-03, 12:14
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
önskvärt för vad? vet inte vad du har för mål.
Att ha en sund livsstil och inte lägga på mig en massa fett tänkte jag mest på, ville mest höra om någon insatt har några synpunkter.
Citera
2012-04-03, 12:33
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Att ha en sund livsstil och inte lägga på mig en massa fett tänkte jag mest på, ville mest höra om någon insatt har några synpunkter.

Ja, nötnougaten är inte det bästa, men det är troligen redan medveten om.

I övrigt ser det ut som en helt vanligt svenska kosthållning. Den kunde vara bättre, men även betydligt mycket sämre.

Huruvida du går upp i fett eller ej beror på ditt kaloriintag och det är således inte något vi kan svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in