Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Kanske. En del anser att (förespråkare för 76h-fastan t.ex.) att det inte gör någonting alls så länge du äter igen samma mängd kcal/protein dagen/dagarna efter åt. Men det känns enligt mig föga troligt att det skulle vara så bra i praktiken. Hur upplever du det själv?
Jag kan inte påstå att jag äter igen den mängden jag "missar" om jag tar en dag med väldigt lite mat. Alltså får jag helt enkelt i mig mindre mat den perioden. Dock är det som sagt alltid under en dag eller så när jag inte är så fysiskt produktiv. T.ex. en dag på bakfyllan kan jag skippa mat helt/enbart äta ett mål sent på kvällen.
Själv upplever jag ingen jätteskillnad. Känns inte som att det påverkar jättemycket, men jag har alltid lättare att tappa vikt än att gå upp. Nu vill jag dock hålla mig stabilt ungefär där jag är utan att tappa muskelmassa. Eftersom jag själv inte upplever något direkt negativt av det så är det antagligen inte hela världen, men om det skulle finnas starka varningar för det av någon anledning jag inte känt till så skulle jag ju kunna försöka bli lite duktigare.