2012-07-22, 13:34
Hej.
Tacksam att få synpunkter av flashbacks kostexperter på mitt nya kostupplägg som jag tänkte starta imorgon.
Ålder: Mellan 30-40år
Vikt: 82 kg
Längd: 182 cm
Kön: Man
Började träna igen i början av året efter ett nästa 5 års långt träningsuppehåll och körde då periodisk fasta och uteslutande styrketräning, vägde 86 kg när jag började och hade lite mer BF då än nu. Har dock slappat en månad och skitit i kosten helt, sommar och föll tillbaka i gamla dåliga rutiner.
Mitt mål med den här kosten är att hålla vikten ganska stabil och löpträna 3 pass i veckan och gym 3 pass i veckan. Vill öka min kondis så jag kan prestera på gymmet.
Lägger upp en veckas ranson i en klump, kommer fördela ut det efter hunger och tid, största målet alltid efter träning oavsett tid på dygnet.
Veckans mat:
14 Kokt ägg
3000 gram Filmjölk
350 gram Frukt musli
700 gram Grillad Rostbiff
500 gram Keso 4%
7 burk Lätt kvarg 0.1%
600 gram Kokt ris
1000 gram Biff stroganoff
300 gram Torsk panerad stekt (panerad med ägg, kokosflingor och mandelmjöl) Gott som fan.
500 gram Nötfärs 10%
7 dl Protein(vassle)
6 portion EAA (gymdagar)
250 gram Lax stekt
30 dl Mjölk 3%
500 gram Potatismos hemlagat
375 gram Makrill i tomatsås
200 gram Grov baguette
400 gram Grill potatissallad
50 gram Majonäs
50 gram Crème fresh
50 gram Marabou Mjölkchoklad
300 gram Spenatsoppa
150 gram Tonfisk, konserverad i vatten
Ganska så exakt 18486 kcal
1528g Protein
1230g Kolhydrater
785g Fett
På det tillkommer grönsaker som broccoli, blomkol och paprika till dom flesta målen. Kan tänkas få i mig nån frukt då och då när sockersuget kommer.
Ser att proteinet ligger lite högt och kollisarna lite lågt när jag nu ska köra mer löpträning så kanske byter ut proteindrinkarna dom dagarna och skickar i mig nån rostmacka med marmelad efter löpning istället.
Tacksam för synpunkter.
Tacksam att få synpunkter av flashbacks kostexperter på mitt nya kostupplägg som jag tänkte starta imorgon.
Ålder: Mellan 30-40år
Vikt: 82 kg
Längd: 182 cm
Kön: Man
Började träna igen i början av året efter ett nästa 5 års långt träningsuppehåll och körde då periodisk fasta och uteslutande styrketräning, vägde 86 kg när jag började och hade lite mer BF då än nu. Har dock slappat en månad och skitit i kosten helt, sommar och föll tillbaka i gamla dåliga rutiner.
Mitt mål med den här kosten är att hålla vikten ganska stabil och löpträna 3 pass i veckan och gym 3 pass i veckan. Vill öka min kondis så jag kan prestera på gymmet.
Lägger upp en veckas ranson i en klump, kommer fördela ut det efter hunger och tid, största målet alltid efter träning oavsett tid på dygnet.
Veckans mat:
14 Kokt ägg
3000 gram Filmjölk
350 gram Frukt musli
700 gram Grillad Rostbiff
500 gram Keso 4%
7 burk Lätt kvarg 0.1%
600 gram Kokt ris
1000 gram Biff stroganoff
300 gram Torsk panerad stekt (panerad med ägg, kokosflingor och mandelmjöl) Gott som fan.
500 gram Nötfärs 10%
7 dl Protein(vassle)
6 portion EAA (gymdagar)
250 gram Lax stekt
30 dl Mjölk 3%
500 gram Potatismos hemlagat
375 gram Makrill i tomatsås
200 gram Grov baguette
400 gram Grill potatissallad
50 gram Majonäs
50 gram Crème fresh
50 gram Marabou Mjölkchoklad
300 gram Spenatsoppa
150 gram Tonfisk, konserverad i vatten
Ganska så exakt 18486 kcal
1528g Protein
1230g Kolhydrater
785g Fett
På det tillkommer grönsaker som broccoli, blomkol och paprika till dom flesta målen. Kan tänkas få i mig nån frukt då och då när sockersuget kommer.
Ser att proteinet ligger lite högt och kollisarna lite lågt när jag nu ska köra mer löpträning så kanske byter ut proteindrinkarna dom dagarna och skickar i mig nån rostmacka med marmelad efter löpning istället.
Tacksam för synpunkter.
?