• 1
  • 2
2010-01-17, 18:04
Medlem
Hej, jag har köpt en "spel dator" från en privat person för ungefär 1-2 år sedan. Till en början så fungerade datorn väldigt bra ( förutom att ibland när jag startar datorn så når den inte till windows, måste då starta om den x antal gånger för att den ska komma fram till windows, detta problem kvarstår).
Jag kunde spela GTA IV och många andra spel. En dag så började spelet hacka så in i helvete, å jag förstod inte varför.
Jag sökte igenom datorn efter virus men hittade inget.

När detta händer så hackar vekligen hela datorn. När jag ska gå in i mappar eller på internet, så hackar det. När jag ska scrolla ner(när jag är inne på en hemsida) så hackar det. Spelar jag t.ex facebook spel så hackar det.

Jag har provat att formatera om datorn men det hjälpte inte. Vad kan problemet vara? Kan det vara hårddisken?

Tacksam för all hjälp jag kan få.
Citera
2010-01-17, 18:07
Medlem
jcm900mods avatar
Omformatera den med äkta windows.
Citera
2010-01-17, 18:08
Medlem
släng upp en lista över vilka komponenter som är i burken..

typ namn på cpu, moderkort, graffe mm mm ... gärna så exakt som möjligt.
Citera
2010-01-17, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jcm900mod
Omformatera den med äkta windows.
Vaddå, hackar spelen om man har piratwindows? Aldrig hört..
Citera
2010-01-17, 18:10
Medlem
Då jag kan NOLL om datorer, så får ni gärna säga hur jag ska kolla alla dessa grejer. CPU, moderkort osv.
Citera
2010-01-17, 18:16
Medlem
Han sitter säkert med en full C:
Citera
2010-01-17, 18:16
Medlem
Nej det gör jag inte. har 358 gb ledigt + att jag har filmer å sånt på en extern hårddisk.
Citera
2010-01-17, 18:17
Medlem
hur mycket (ram) minne har du?
Citera
2010-01-17, 18:18
Medlem
Woohoos avatar
Ominstallera drivrutinerna till grafikkortet. Låter som det kan vara det.
Citera
2010-01-17, 18:19
Medlem
Det gjorde jag när jag formaterade om datorn + installerade om windows.
Citera
2010-01-17, 18:20
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikingviking
Hej, jag har köpt en "spel dator" från en privat person för ungefär 1-2 år sedan. Till en början så fungerade datorn väldigt bra ( förutom att ibland när jag startar datorn så når den inte till windows, måste då starta om den x antal gånger för att den ska komma fram till windows, detta problem kvarstår).
Jag kunde spela GTA IV och många andra spel. En dag så började spelet hacka så in i helvete, å jag förstod inte varför.
Jag sökte igenom datorn efter virus men hittade inget.

När detta händer så hackar vekligen hela datorn. När jag ska gå in i mappar eller på internet, så hackar det. När jag ska scrolla ner(när jag är inne på en hemsida) så hackar det. Spelar jag t.ex facebook spel så hackar det.

Jag har provat att formatera om datorn men det hjälpte inte. Vad kan problemet vara? Kan det vara hårddisken?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Ja, det verkar vara hårddisken. Låter den någonting?
Citera
2010-01-17, 18:24
Medlem
Jag vet inte riktigt. Isåfall låter den inte mycket alls. Jag kommer inte ha tillgång till datorn något mer idag, men imorgon så ska jag försöka svara på de frågor ni ställer ( om det handlar om saker som jag måste kolla i datorn).

Alla andra frågor kan jag nog svara på idag, då jag har med mig min bärbara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in