2010-01-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vikingviking
Hej, jag har köpt en "spel dator" från en privat person för ungefär 1-2 år sedan. Till en början så fungerade datorn väldigt bra ( förutom att ibland när jag startar datorn så når den inte till windows, måste då starta om den x antal gånger för att den ska komma fram till windows, detta problem kvarstår).
Jag kunde spela GTA IV och många andra spel. En dag så började spelet hacka så in i helvete, å jag förstod inte varför.
Jag sökte igenom datorn efter virus men hittade inget.

När detta händer så hackar vekligen hela datorn. När jag ska gå in i mappar eller på internet, så hackar det. När jag ska scrolla ner(när jag är inne på en hemsida) så hackar det. Spelar jag t.ex facebook spel så hackar det.

Jag har provat att formatera om datorn men det hjälpte inte. Vad kan problemet vara? Kan det vara hårddisken?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Kan vara att du får slut på ram. Då spar den till hårddisken som går betydligt mycket saktare.
Citera
2010-01-17, 19:45
Medlem
Ladda ner CPU Z och kör det, där kan du se vad du har för komponenter och under sista fliken till höger skapa en html-dump ( en lista över din hårdvara)

http://www.cpuid.com/cpuz.php
Citera
2010-01-17, 20:30
Medlem
Jag kör det dära med CPU Z imorgon. Är nämligen inte hemma just nu. Tack för all hjälp, återkommer imorgon.

@7TI11 : Vad kan jag göra åt det? Jag ska tydligen ha helt okej ram, då några kompisar kollat på min dator förut och sagt att det var helt okej och att spelen inte ska vara några problem.
Citera
2010-01-18, 15:49
Medlem
Gjort en html-dump

Jag laddade ner programmet och gjorde en HTML-Dump

HTML-kod:
C:\Users\JDoe\Documents\JDoe-PC.html
Senast redigerad av RollerBoySE 2010-10-14 kl. 19:27.
Citera
2010-01-18, 16:20
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Jag laddade ner programmet och gjorde en HTML-Dump

HTML-kod:
C:\Users\JDoe\Documents\JDoe-PC.html

Du länkade just till en fil på din egen dator. Vi kan alltså inte se den.
Senast redigerad av RollerBoySE 2010-10-14 kl. 19:28.
Citera
2010-01-18, 16:22
Medlem
farges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Du länkade just till en fil på din egen dator. Vi kan alltså inte se den.

HAHA
Citera
2010-01-18, 16:30
Medlem
oj. xD..

Hur ska jag göra?
Citera
2010-01-18, 16:32
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
oj. xD..

Hur ska jag göra?

Öppna den och kopiera innehållet, klistra in här.

Eller så laddar du upp den på internet någonstans och länkar den här.
Citera
2010-01-18, 17:10
Medlem
Citat:
Jag kör det dära med CPU Z imorgon. Är nämligen inte hemma just nu. Tack för all hjälp, återkommer imorgon.

@7TI11 : Vad kan jag göra åt det? Jag ska tydligen ha helt okej ram, då några kompisar kollat på min dator förut och sagt att det var helt okej och att spelen inte ska vara några problem.

Att få slut på ram stämmer ganska väl överrens med "symtomen" på ditt problem. Kolla hur mycket du använder och hur mycket du har så kan vi kanske utesluta det.

Om det tar slut så testa att stänga av programmen du inte använder och ta bort saker från autostart. Det kan hjälpa lite iaf.
Citera
2010-01-18, 17:20
Medlem
Babovands avatar
Kan de inte vara överhettning eller liknande ? Jag menar han har 4 GB ram och det är rätt svårt att få det fullt efter en formatering.

Ladda ner speedfan (just nu har jag hjärnslapp kommer inte ihåg vad det "andra" programmet heter, hatar speedfan) och ta en bild och visa temperaturerna, så kan vi utesluta det också
Citera
2010-01-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babovand
Kan de inte vara överhettning eller liknande ? Jag menar han har 4 GB ram och det är rätt svårt att få det fullt efter en formatering.

Ladda ner speedfan (just nu har jag hjärnslapp kommer inte ihåg vad det "andra" programmet heter, hatar speedfan) och ta en bild och visa temperaturerna, så kan vi utesluta det också
Coretemp? Ja 4gb är ganska svårt att fylla upp men nog lyckas säkert någon med det dock så håller jag med dig att det inte är särskilt troligt överhettning är nog troligare i det fallet.
Citera
2010-01-18, 17:51
Medlem
Wu-Tangs avatar
Tippar på överhettning, kolla om det är mycket damm i datorn. Är det det så får du köpa tryckluft på burk (tror det finns på biltema och liknande) och blåsa bort det. Borde hjälpa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in