2004-02-18, 19:34
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
Jag menar bara att det finns fler patrioter och högerextremister än det finns invandrare här!

Det spelar väl ingen roll om man är invandrare eller inte. Jag känner många invandrare som tycker att vår invandringspolitik är skit.
2004-02-19, 02:00
Medlem
Psykomans avatar
Jag tycker iallafall dom ska få säga sitt men det går ju inte om det inte finns några här. Dom kanske inte ens vågar säga något för att dom är rädda för att få sura nazistmoderatorer på sig som vill banna dom!
2004-02-19, 02:43
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
Jag tycker iallafall dom ska få säga sitt men det går ju inte om det inte finns några här. Dom kanske inte ens vågar säga något för att dom är rädda för att få sura nazistmoderatorer på sig som vill banna dom!

Vad menar du med detta? Förstår inte vart det resonemanget passar in i den här tråden. Eller har jag missuppfattat allt?

Jag tror knappast att det är några nazistmoderatorer som håller invandrarnas åsikter borta från Flashback.

Eller du kanske skämtade??
2004-02-19, 13:13
Medlem
rank81s avatar
Problemet med martin1 är att han sällan kollar upp sina påståenden/artiklar. Ett exempel är dubbelmordet i Halland, där gick han direkt in och skrev att det rörde sig om invandrare utan att ha någon som helst aning om hur det egentligen låg till.

Jag delar många av martin1s åsikter, men jag tycker det är beklagligt att han skyller på invandrarna så fort någon har begått ett brott.

Han får gärna posta länkar till brott som invandrare har begått, men jag tycker ändå att man kan kräva att han ska vara säker på att det han skriver är sant. Åtminstone för sin egen skull med tanke på att hans trovärdighet sjunker varje gång han påstår något som inte är sant!
2004-02-19, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rank81
Problemet med martin1 är att han sällan kollar upp sina påståenden/artiklar. Ett exempel är dubbelmordet i Halland, där gick han direkt in och skrev att det rörde sig om invandrare utan att ha någon som helst aning om hur det egentligen låg till.

Jag delar många av martin1s åsikter, men jag tycker det är beklagligt att han skyller på invandrarna så fort någon har begått ett brott.

Han får gärna posta länkar till brott som invandrare har begått, men jag tycker ändå att man kan kräva att han ska vara säker på att det han skriver är sant. Åtminstone för sin egen skull med tanke på att hans trovärdighet sjunker varje gång han påstår något som inte är sant!

Det är sällan jag/vi har fel. Sen får du gärna posta länkar till det du sade. Jag kan med säkerhet säga att jag har rätt med minst 90-95%.

Det måste skapas en vikt emot det vi dagligen läser.
2004-02-19, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Jag har inte bestämt nåt. Sa bara vad jag tycker.

Den enda skit han gräver i är sin egen och det är absolut inte sådana
Sverige behöver. Det klart man skall kunna diskutera saken vettigt
men Martin1 är inte intresserad av någon diskussion utan han vill bara
ha fram hat och missaktning.

Ta fram personuppgifter och domstolsbeslut? om vad fan då?

Gå ner själv till närmsta tingsrätt och titta själv om du är intresserad
och inte har något annat bättre att göra.

Med andra ord ska folk sluta läsa tidningar eftersom de själva kan gå till närmsta tingsrätt?
2004-02-19, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Seriös diskussion...yeah right

"Invandrare begick brott" "vad tycker ni om detta?"

Samma gamla vanliga bullshit som återupprepas gång på gång.

Martin1 är inte ute efter någon diskussion utan postar inläggen i syfte att förtala och visa missaktning mot ALLA invandrare.

Martin1 har begått brottet hets mot folkgrupp otal gånger och nu är det dags att sätta stopp.

Åter igen Mihailovic så är det nog ingen som säger att alla invandrare begår brott. Det är du som ständigt upprepar detta, du kan uppenbarligen inte hantera sanningen, bullshit va?
2004-02-19, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Att spekulera i, eller snarare påskina, att alla de brott som artiklarna handlar om är inte bara tröttsamt i längden, det är direkt korkat, eftersom det inte leder till annat än missnöje. Jag har svårt att tro att ens den mest inbitne invandringskritiker kan finna nöje i att läsa samma fördomsfulla dynga varje dag.

Jag har då inte fått några negativa åsikter från nationalister eller vad du nu vill kalla dom. Sen gillar jag inte ditt ord "fördomsfulla", mina spekulationer och andras visar sig gång på gång vara rätt, vilka är det som är fördomsfulla då? Vi eller du? Vilka har oftast rätt?
2004-02-19, 19:37
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin1
Det är sällan jag/vi har fel. Sen får du gärna posta länkar till det du sade. Jag kan med säkerhet säga att jag har rätt med minst 90-95%.

Visst men om du väntar tills det blivit bekräftat så får du rätt till 100%. Det finns ju några miffon här på forumet som struntar i gångerna du har rätt men gärna skulle dra upp när du har fel.
2004-02-19, 20:31
Medlem
rank81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin1

Tyvärr så tycker jag att "sällan jag har fel" är en gång för mycket när det gäller sådana här saker. Att påstå att folk som är oskyldiga ska 'ha gjort något'/'vara något' de inte har gjort/är, är förtal och det vet du mycket väl. Som jag sa tidigare så delar jag många av dina åsikter, men jag tycker att gör fel när du postar artiklar där det "låter" som att en invandrare har begått brottet.

Jag tycker det är bra att du postar inlägg där du är säker på att det är en invandrare som ligger bakom brottet, men som jag sa tidigare så sjunker din trovärdighet varje gång du har fel, och det är lättare att minnas en person som har fel än en som har rätt. Så gör det för din egen skull om inte annat!

Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Visst men om du väntar tills det blivit bekräftat så får du rätt till 100%. Det finns ju några miffon här på forumet som struntar i gångerna du har rätt men gärna skulle dra upp när du har fel.

Åh, vad oväntat! Dina kommentarer känns så jävla onödiga i vissa debatter. Någon dag kanske någon felaktigt påstår att du eller någon du känner har våldtagit en liten flicka i din ladugård, den dagen kommer du att tillhöra gruppen med "miffon".
2004-02-19, 20:48
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rank81
Åh, vad oväntat! Dina kommentarer känns så jävla onödiga i vissa debatter. Någon dag kanske någon felaktigt påstår att du eller någon du känner har våldtagit en liten flicka i din ladugård, den dagen kommer du att tillhöra gruppen med "miffon".

Var fick du luft ifrån?
2004-02-19, 21:05
Medlem
Psykomans avatar
För fan martin1, sluta multiposta! Fyra post i rad! Jag tycker du ska få en varning till för det!

Hmm kreativt namn föresten!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in