2004-02-18, 00:18
Medlem
TSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Jag satt med varningen färdigskriven och klar att posta i går kväll men ville sova på saken för att se om jag skulle ändra mig. Det gjorde jag inte.

För att förklara denna varning känns det som om jag bör skriva lite om den, även om jag inte hade för avsikt att vidare kommentera den i denna tråd.

Martin1 har ju lite synpunkter på vad som inträffat och det kan jag förstå.
Vad som skett är att jag, i en tråd i IP, uppmanade martin1 att dra ner på beskyllningar mot invandrare via obestyrkta klipp-och-klistra-trådar. Det skedde här. Dagen efter skrev jag ett förtydligande i denna tråd. Jag ville med det påpeka att detta gällde samtliga debattörer, inte bara martin1.

På dom två postningarna har jag fått övervägande positiva reaktioner från forumbesökarna i IP, både i trådarna och i PM.

Martin1 uppskattade inte dessa postningar och började beklaga sig över vad han ansåg vara en inskränkning i sina rättigheter att posta beskyllningar som vid tillfället inte var på något sätt styrkta.

I denna postning ville jag försöka avstyra diskussionen i tråden för att försöka få den on-topic igen, och säger till martin1 att han gärna får PM:a mig med sina synpunkter så diskuterar vi där. Han säger att han gjort det men att min inkorg förmodligen var full, vilket är helt fel då den endast innehöll 6 PM vid tillfället. Faktum är att han inte PM:ade utan valde att fortsätta sitt tjafs ute i trådarna och i Flashback istället.

Nåväl, trots mina tillsägelser om att hålla beskyllningar mot invandrare byggda på obestyrkta informationer borta ur trådarna postar martin1 detta mitt i tråden där allting startade.

Vad martin1 således varnas för är att han, trots multipla tillsägelser från moderator, fortsätter att spamma forumet med sina klipp-och-klistra-inlägg.
Han fortsätter också att tjafsa även efter jag gjort klart för honom att det kan innebära en varning.

Hade jag tolkat lagen om hets mot folkgrupp som man gör här t ex hade jag lika gärna kunna varna honom för det. Då jag inte håller med om den tolkningen blev det spamskälet istället.

Jag varnar honom inte för att jag är invandrare själv, för det är jag inte, jag varnar honom heller inte för att han och jag hyser totalt motsatta åsikter, för det gör vi inte heller. Jag varnar honom för att jag önskar moderera IP så objektivt som möjligt, oavsett det faktumet att jag är kritisk till den svenska invandringspolitiken.

Detta var, som jag påpekade i min första postning i denna tråd, martin1:s andra varning vilket normalt brukar betyda banning. Det är dock inget som jag vare sig har med att göra eller kan påverka, det är admins/admin2:s beslut. Vi får se hur det blir.

OK. Bra förtydligande. Du verkade missuppfatta vissa saker dock. Jag var själv en del på invandrinsforumet förr i tiden så jag vet hur det kan se ut. Eftersom du inte har för avsikt att göra flera kommentarer i denna tråd, vilket iofs. är synd, så sickar jag PM till dig.
2004-02-18, 00:34
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Jag satt med varningen färdigskriven och klar att posta i går kväll men ville sova på saken för att se om jag skulle ändra mig. Det gjorde jag inte.

...
Nåväl, trots mina tillsägelser om att hålla beskyllningar mot invandrare byggda på obestyrkta informationer borta ur trådarna postar martin1 detta mitt i tråden där allting startade.

Vad martin1 således varnas för är att han, trots multipla tillsägelser från moderator, fortsätter att spamma forumet med sina klipp-och-klistra-inlägg.
Han fortsätter också att tjafsa även efter jag gjort klart för honom att det kan innebära en varning.

...
Jag varnar honom inte för att jag är invandrare själv, för det är jag inte, jag varnar honom heller inte för att han och jag hyser totalt motsatta åsikter, för det gör vi inte heller. Jag varnar honom för att jag önskar moderera IP så objektivt som möjligt, oavsett det faktumet att jag är kritisk till den svenska invandringspolitiken.

Var skall då frågan om invandrares brottslighet diskuteras? Faktum är att Martin1 har rätt i princip samtliga fall. Om vi skall tala om spammare finns det bättre exempel. Se i den här tråden hur Moogyman och Mihailovic medvetet går in för att förstöra en möjlig seriös diskussion:

http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=109168
2004-02-18, 00:39
Medlem
H.E.L.s avatar
Håller med ovanstående...
2004-02-18, 00:57
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Jag satt med varningen färdigskriven och klar att posta i går kväll men ville sova på...

......är dock inget som jag vare sig har med att göra eller kan påverka, det är admins/admin2:s beslut. Vi får se hur det blir.

Jag kan hålla med dig i ditt resonemang om Martin1 hade startat en ny tråd med inlägget han blev varnad för. Men jag tycker faktiskt att i.o.m. att han postade det i en tråd som handlar om just det som stod i artiklen så var hans postning befogad.

Det är min åsikt

Sen tycker jag att det är synd att banna (om det blir aktuellt) en användare med så lång historik.
2004-02-18, 02:26
Medlem
Psykomans avatar
Det kan väll inte bli så mycket "debatt" om det inte finns några invandrare här, fan folk debaterar ju för fan med folk som har samma åsikter!
2004-02-18, 03:48
Medlem
PappaBoegs avatar
sursomfan skrev: "Var skall då frågan om invandrares brottslighet diskuteras?"

I Invandringspolitik förstås, men kanske inte samma diskussion om och om igen?

Man skulle ju kunna ha en sticky som martin1 dagligen kan uppdatera med nya länkar.

Psykoman skrev: "Det kan väll inte bli så mycket "debatt" om det inte finns några invandrare här, fan folk debaterar ju för fan med folk som har samma åsikter!"

Du menar att alla svenskar tycker likadant och alla invandrare tycker motsatsen? Låter lite trångsynt.
2004-02-18, 09:22
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Var skall då frågan om invandrares brottslighet diskuteras? Faktum är att Martin1 har rätt i princip samtliga fall. Om vi skall tala om spammare finns det bättre exempel. Se i den här tråden hur Moogyman och Mihailovic medvetet går in för att förstöra en möjlig seriös diskussion:
http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=109168

Seriös diskussion...yeah right

"Invandrare begick brott" "vad tycker ni om detta?"

Samma gamla vanliga bullshit som återupprepas gång på gång.

Martin1 är inte ute efter någon diskussion utan postar inläggen i syfte att förtala och visa missaktning mot ALLA invandrare.

Martin1 har begått brottet hets mot folkgrupp otal gånger och nu är det dags att sätta stopp.
2004-02-18, 12:39
Medlem
Psykomans avatar
Jag menar bara att det finns fler patrioter och högerextremister än det finns invandrare här!
2004-02-18, 13:36
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

Martin1 är inte ute efter någon diskussion utan postar inläggen i syfte att förtala och visa missaktning mot ALLA invandrare.

Martin1 har begått brottet hets mot folkgrupp otal gånger och nu är det dags att sätta stopp.

O vem fan e du o bestämma det?
Behövs ännu fler av samma kaliber som Martin1. Han gräver i den skit som förpestar vårt land.
Skulle dock finnas någon som har tid att ta fram mer personuppgifter och kolla domstolsbeslut... Du känner dig inte manad Mihailovic?
2004-02-18, 13:57
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
O vem fan e du o bestämma det?
Behövs ännu fler av samma kaliber som Martin1. Han gräver i den skit som förpestar vårt land.
Skulle dock finnas någon som har tid att ta fram mer personuppgifter och kolla domstolsbeslut... Du känner dig inte manad Mihailovic?

Jag har inte bestämt nåt. Sa bara vad jag tycker.

Den enda skit han gräver i är sin egen och det är absolut inte sådana
Sverige behöver. Det klart man skall kunna diskutera saken vettigt
men Martin1 är inte intresserad av någon diskussion utan han vill bara
ha fram hat och missaktning.

Ta fram personuppgifter och domstolsbeslut? om vad fan då?

Gå ner själv till närmsta tingsrätt och titta själv om du är intresserad
och inte har något annat bättre att göra.
2004-02-18, 15:06
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

Instämmer helt och hållet.
2004-02-18, 16:13
Medlem
PappaBoegs avatar
Psykoman, det måste inte finnas en jämn fördelning bland debattörerna. Jag är t.ex. säker på att hälften av de diskuterande inte är kvinnor, men det går utmärkt ändå.

Mihailovic och Psykoz, jag tror inte att martin1 har menat att hetsa mot folkgrupper. Han försöker belysa ett av de problem SVerige brottas med idag. Tyvärr gör han det på samma sätt om och om igen med en tämligen ointressant frågeställning. Det är det jag tycker är tröttsamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in