Citat:
Ursprungligen postat av TS
Jag tycker att det borde ha påpekats tydligare vad som gällde innan varningen. Inte tydliggöra det i den här tråden efter då inlägget inte stred mot reglerna. Det känns lite olyckligt att varningen kommer nu, en dag?, efter det att martin1 har klagat på moderatorn. Eftersom så är fallet så anser jag att man bör döma efter reglerna för att undvika personlig hämnd av något slag.
Jag satt med varningen färdigskriven och klar att posta i går kväll men ville sova på saken för att se om jag skulle ändra mig. Det gjorde jag inte.
För att förklara denna varning känns det som om jag bör skriva lite om den, även om jag inte hade för avsikt att vidare kommentera den i denna tråd.
Martin1 har ju lite synpunkter på vad som inträffat och det kan jag förstå.
Vad som skett är att jag, i en tråd i IP, uppmanade martin1 att dra ner på beskyllningar mot invandrare via obestyrkta klipp-och-klistra-trådar. Det skedde
här. Dagen efter skrev jag ett förtydligande
i denna tråd. Jag ville med det påpeka att detta gällde
samtliga debattörer, inte bara martin1.
På dom två postningarna har jag fått övervägande positiva reaktioner från forumbesökarna i IP, både i trådarna och i PM.
Martin1 uppskattade inte dessa postningar och började beklaga sig över vad han ansåg vara en inskränkning i sina rättigheter att posta beskyllningar som vid tillfället inte var på något sätt styrkta.
I
denna postning ville jag försöka avstyra diskussionen i tråden för att försöka få den on-topic igen, och säger till martin1 att han gärna får PM:a mig med sina synpunkter så diskuterar vi där. Han säger att han gjort det men att min inkorg förmodligen var full, vilket är helt fel då den endast innehöll 6 PM vid tillfället. Faktum är att han
inte PM:ade utan valde att fortsätta sitt tjafs ute i trådarna och i Flashback istället.
Nåväl, trots mina tillsägelser om att hålla beskyllningar mot invandrare byggda på obestyrkta informationer borta ur trådarna postar martin1
detta mitt i
tråden där allting startade.
Vad martin1 således varnas för är att han, trots multipla tillsägelser från moderator, fortsätter att spamma forumet med sina klipp-och-klistra-inlägg.
Han fortsätter också att tjafsa även efter jag gjort klart för honom att det kan innebära en varning.
Hade jag tolkat lagen om hets mot folkgrupp som man gör
här t ex hade jag lika gärna kunna varna honom för det. Då jag inte håller med om den tolkningen blev det spamskälet istället.
Jag varnar honom
inte för att jag är invandrare själv, för det är jag inte, jag varnar honom
heller inte för att han och jag hyser totalt motsatta åsikter, för det gör vi inte heller. Jag varnar honom för att jag önskar moderera IP så objektivt som möjligt, oavsett det faktumet att jag är kritisk till den svenska invandringspolitiken.
Detta var, som jag påpekade i min första postning i denna tråd, martin1:s andra varning vilket normalt brukar betyda banning. Det är dock inget som jag vare sig har med att göra eller kan påverka, det är admins/admin2:s beslut. Vi får se hur det blir.