• 6
  • 7
2010-10-08, 04:48
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
Kan man få köpt Chloroform på apoteket?
Läste det på nån internett sida.

Eller hur lagar jag min egna Chloroform? vad behöver jag?

Nån måste ju veta om man kan få tag på Chloroform på apoteket?
Citera
2010-10-08, 06:12
Medlem
rakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
Nån måste ju veta om man kan få tag på Chloroform på apoteket?

Ja det vet folk, därför de till och med skrivit det på de allra första sidorna. Sen går det även att beställa från den sidan som nämnts här i tråden på bl.a första sidan och om du uppger något seriöst användingsområde som du ska ha det till...

Var mer vanligt förr att man kunde gå in till apoteket och be om kloroform att mörda insekter med osv men vet inte hur det fungerar idag. Kommer en finnig tonåring in och fråga lär svaret bli nej.

Tänk på att kloroform och även eter fungerat som narkos medel förr men togs ur bruk på grund av hur osäkert det var, för lite och patienten riskerar att vakna upp mitt i och lite för mycket så vaknar man inte alls som någon nämt tidigare i tråden.

Om man nu ska berusa sig med kloroform ska man se till att inte somna då uppvaknandet kan vara rätt obehagligt med illamående osv.
Senast redigerad av rake 2010-10-08 kl. 06:17.
Citera
2016-03-04, 12:24
Medlem
Är det som på filmer att om man tar en fuktad trasa med klororom på för mun/nästa en stund så slocknar man?
Eller är det ether som gäller i det ändamålet?

Citera
2016-03-05, 09:12
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itaq
Hej, i vår skola har vi kloroform. Men min lärare vill inte låta mig testa hur det är att bli sövd med det, hon kan få sparken m.m.

Vet någon vart man ska vända sig (ex vilket statligt väsen) för att kunna göra det tillåtet utan att ge min lärare sparken?

Tack på förhand.

Bättre du kör på Eter istället, betydligt mer säkert och lättåtkomligt likaså.
Citera
2023-11-06, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rake
Ja det vet folk, därför de till och med skrivit det på de allra första sidorna. Sen går det även att beställa från den sidan som nämnts här i tråden på bl.a första sidan och om du uppger något seriöst användingsområde som du ska ha det till...

Var mer vanligt förr att man kunde gå in till apoteket och be om kloroform att mörda insekter med osv men vet inte hur det fungerar idag. Kommer en finnig tonåring in och fråga lär svaret bli nej.

Tänk på att kloroform och även eter fungerat som narkos medel förr men togs ur bruk på grund av hur osäkert det var, för lite och patienten riskerar att vakna upp mitt i och lite för mycket så vaknar man inte alls som någon nämt tidigare i tråden.

Om man nu ska berusa sig med kloroform ska man se till att inte somna då uppvaknandet kan vara rätt obehagligt med illamående osv.
Bump på denna fråga om djuravlivning och kloroform. I en 20 gammal tråd skriver någon om sin morsa att hon fått det för att avliva kattungar. Antar det blivit hårdare idag då all kontroll av substanser blivit hårdare, likadant med eter t.ex?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in