• 1
  • 2
2010-01-16, 21:10
Medlem
Hej, i vår skola har vi kloroform. Men min lärare vill inte låta mig testa hur det är att bli sövd med det, hon kan få sparken m.m.

Vet någon vart man ska vända sig (ex vilket statligt väsen) för att kunna göra det tillåtet utan att ge min lärare sparken?

Tack på förhand.
Citera
2010-01-16, 23:02
Medlem
SMD FBs avatar
Om någon annan gör det får ju inte din lärare sparken oavsett vem det än är.
Citera
2010-01-16, 23:05
Medlem
BenAsslicks avatar
Annars kan du ju alltid försöka sno lite, ta med en trasa och häll kloroformet över trasan när hon inte ser.

Sen är det bara att gå och boffa med en polare.
Citera
2010-01-17, 00:18
Medlem
VVeeDs avatar
hur länge är man ner sövd på det?
Citera
2010-01-17, 00:42
Medlem
Jag kollade i skåpen där allt finns, men det fanns inte där. Hon sa att det var inlåst så att det var ingen idé att jag fortsatte leta.

Hur länge man är nedsövd? Jag vet inte, beror väll lite på hur mycket man andas in. Skulle väll gissa på en kvart - tio minuter.
Citera
2010-01-17, 00:44
Medlem
UAAs avatar
Vad jag vet/hört så är kloroform en mycket labil form av narkos. För lite och patienten vaknar för tidigt, och för mycket och patienten vaknar... inte alls.

Sjukt svår att dosera. Om du ändå försöker dig på att vinna en darwin award så kolla iaf upp doseringen så man slipper läsa om dig i tidningen.
Citera
2010-01-17, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Vad jag vet/hört så är kloroform en mycket labil form av narkos. För lite och patienten vaknar för tidigt, och för mycket och patienten vaknar... inte alls.

Sjukt svår att dosera. Om du ändå försöker dig på att vinna en darwin award så kolla iaf upp doseringen så man slipper läsa om dig i tidningen.

Tack för informationen. Tänkte faktiskt läsa på lite först innan jag gjorde något.

Fast kan med tanke på dosering, borde inte Tintin vara död vid det här laget? Han får i sig en stor dos lite då och då.
Citera
2010-01-17, 16:58
Medlem
TjackadHamsters avatar
Jo då Kloroform fungerar bra i drogsyfte. Berusningen påminner aningen om Eter. Sen är det nog lätt att däcka. Finns ju att köpa på Nifelheims annars.
Citera
2010-01-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Jo då Kloroform fungerar bra i drogsyfte. Berusningen påminner aningen om Eter. Sen är det nog lätt att däcka. Finns ju att köpa på Nifelheims annars.

Är inte super på droger så att säga. Hur är det att ta eter? Och vad är Nifelheims?
Citera
2010-01-17, 20:33
Medlem
TireFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itaq
Är inte super på droger så att säga. Hur är det att ta eter? Och vad är Nifelheims?

Google funkar dåligt eller? http://www.nifelheimkemi.se/?s=zoom&pb=0&productId=603
Citera
2010-01-17, 20:37
Medlem
Ni får ursäkta mitt minne. Tack för hjälpen.
Citera
2010-01-17, 20:47
Medlem
TireFires avatar
Hur upplevelsen är exakt på eter kan jag dock inte svara på då jag inte har någon egen erfarenhet av det men det står på den korta listan av vad som finns kvar att prova så så fort tillfälle ges så ska det minsann testas det med.

Kan bara citera lite fritt ur minnet från Fear and loathing. Nåt i stil med att "You behave like a drunk, and are totally aware about it, but totally incapable to do anything about it".
Senast redigerad av TireFire 2010-01-17 kl. 20:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in