2010-02-01, 18:49
Medlem
VVeeDs avatar
ska ni boffa eter/startgas så kan jag rekomendera att ni boffar i en mysigt rum med många tända stearin ljus

Kan inte bli bättre
Citera
2010-02-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVeeD
ska ni boffa eter/startgas så kan jag rekomendera att ni boffar i en mysigt rum med många tända stearin ljus

Kan inte bli bättre

Testat själv?
Citera
2010-02-01, 23:31
Citat:
Ursprungligen postat av VVeeD

Kan inte bli bättre
Hoppas du var ironisk där... Då eterångorna är mycket explosiva! Det är dock inte kloroform.
Citera
2010-02-02, 02:25
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
Har sökt lite men kan inte hitta nån affär som säljer sånna. Måste man köpa på internett? eller går det att köpa på stan? vilken affär säljer sånt?
Om du har möjlighet att besöka någon affär som säljer kemiutrustning så borde det vara ett bra tälle att börja leta på. Annars är det nog internet (eller postorder) som gäller...
Citera
2010-02-02, 14:01
Medlem
MDMAfags avatar
Vad vill du uppnå med ditt försök? Vill du bli sövd så åk till sjukan, glöm inte att göra åverkan på din kropp först.
Citera
2010-02-02, 17:04
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itaq
Testat själv?

Jag har testat startgass, Men fick ingen kick av det. blev bara snurrig
Citera
2010-02-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
Har sökt lite men kan inte hitta nån affär som säljer sånna. Måste man köpa på internett? eller går det att köpa på stan? vilken affär säljer sånt?

Du behöver inte en sån, istället kan du bara låta vätskorna skikta sig (såg att det blev något fast men då kan man inte använda en sådan heller).

Eftersom både Aceton och Klorin är lösliga i vatten men Kloroform inte är det så kan du utnyttja detta för att att rena upp ditt kloroform. Gör först som det var beskrivet innan, låt din blandning skikta sig. Sug upp ena fasen (använd tex kanyl) och spruta ner i en ny behållare. Blanda sedan vatten i båda dina lösningar. Den ena lösningen kommer att skikta sig igen (detta är kloroform-lösningen) den andra kommer att bli en homogenlösning. Om du tog det översta skiktet från lösning 1 och blandade med vatten och den skiktade sig igen så är det den översta fasen som är ditt kloroform och tvärtom om du tog den undre.

För att ytterligare rena ditt kloroform så kan du blanda i mer vatten och skaka runt, låta blandningen skikta sig och sedan suga upp kloroform fasen.

Skriv om det var oklart så försöker jag förklara bättre.

P.S Skulle inte använda mig av Kloroform som rusningsmedel (eller bedövningsmedel) eftersom det är VÄLDIGT lätt att överdosera.
Citera
2010-02-03, 00:19
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Ja, jag hade då inte nån is eller nått. Inte ens en termometer. Men länka gärna till var du hittade receptet. Så ska jag också testa att göra en seriös blandning!

Hur har det gått för dig? Har du lyckats slängt ihop någon blandning än?

Citat:
[...]Ska bli väldigt kul att höra hur det gick för dig TjackadHamster. [...]

Ja du, det gick ju åt helvette. Fattade heller inte vad jag gjorde för fel. Gick igenom hela guiden steg för steg noggrant, och sedan gjorde detta. Hade dessutom längre vänta tider efter ett tag då jag upprepade första proceduren, men inte fan hände det något heller.

Stod dessutom i guiden att det kunde bildas vita kristaller eller bubblor på bottnen. Bubblorna hade jag hoppats på, men efter att ha gett upp och ställt behållaren för sig själv ett tag upptäckte jag dessa kristaller.(säkert framställda efter 3-4timmar) Vad fan ska man göra med dem? Kloroform är ju flytande!

Blir bara frustrerad. Finns det någon bättre guide? Den kändes aningen oseriöst då det stod att man skulle plocka upp de smälta isbitarna och ersätta dem med nya.

Citat:
[...]Var det svårt?

Svårt och svårt. Att följa guiden och göra den proceduren var ju inte svårt. Men det hände ju inget!

Inväntar ett svar från Psychopatic. Får se om det fungerade för någon av oss i alla fall, annars får vi leta åt oss något tydligare recept, eller kanske något roligare att tillverka.
Citera
2010-02-03, 19:50
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Hur har det gått för dig? Har du lyckats slängt ihop någon blandning än?

Ja du, det gick ju åt helvette. Fattade heller inte vad jag gjorde för fel. Gick igenom hela guiden steg för steg noggrant, och sedan gjorde detta. Hade dessutom längre vänta tider efter ett tag då jag upprepade första proceduren, men inte fan hände det något heller.

Stod dessutom i guiden att det kunde bildas vita kristaller eller bubblor på bottnen. Bubblorna hade jag hoppats på, men efter att ha gett upp och ställt behållaren för sig själv ett tag upptäckte jag dessa kristaller.(säkert framställda efter 3-4timmar) Vad fan ska man göra med dem? Kloroform är ju flytande!

Blir bara frustrerad. Finns det någon bättre guide? Den kändes aningen oseriöst då det stod att man skulle plocka upp de smälta isbitarna och ersätta dem med nya.

Svårt och svårt. Att följa guiden och göra den proceduren var ju inte svårt. Men det hände ju inget!

Inväntar ett svar från Psychopatic. Får se om det fungerade för någon av oss i alla fall, annars får vi leta åt oss något tydligare recept, eller kanske något roligare att tillverka.
Nej, jag har tyvärr inte hunnit påbörja projektet ännu.
Citera
2010-02-05, 22:30
Medlem
Galadrins avatar
Någon som har lyckas laga Klorofom än?
Citera
2010-06-04, 00:13
Medlem
peffe22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
.

Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Nej,

Har ni hunnit testa ännu?
Tycker detta var intressant!
Citera
2010-10-06, 14:40
Medlem
Galadrins avatar
Kan man få köpt Chloroform på apoteket?
Läste det på nån internett sida.

Eller hur lagar jag min egna Chloroform? vad behöver jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in