• 1
  • 2
2010-01-14, 04:57
Medlem
Jo , nu är det så stt våra köra vänner polisen tyckte jag var onormalt stor och tvingade mig till att lämna pissprov.
Detta prov kommer varar posistivt då jag gick av en kur på tren test.e och eq veckan innan.
Kommer åka på dagsböter, men undrar om man alltid kommer att åka på o att lämna flera tester till länsstyrelsen för att få behålla körkortet(hört att dessa tester går på ca 9k)?
Vore trevligt om nån som råkat ut för samma sak kan lysa lite ljus över det hela.
Citera
2010-01-14, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AND-ONE
Jo , nu är det så stt våra köra vänner polisen tyckte jag var onormalt stor och tvingade mig till att lämna pissprov.
Detta prov kommer varar posistivt då jag gick av en kur på tren test.e och eq veckan innan.
Kommer åka på dagsböter, men undrar om man alltid kommer att åka på o att lämna flera tester till länsstyrelsen för att få behålla körkortet(hört att dessa tester går på ca 9k)?
Vore trevligt om nån som råkat ut för samma sak kan lysa lite ljus över det hela.
Japp, det är högst troligt att du kommer få lämna prover i en tid framöver. Inte bara för doping, utan även droger och alkohol.

Talar av egen erfarenhet.
Citera
2010-01-14, 08:19
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Lider med dig! Hoppas det löser sig.
Citera
2010-01-14, 08:34
Medlem
Lider med dig. Hade förstått det om snutarna tagit en helt väck och påtänd lirare på stan och tar in han, men tar in en grabb som sköter träning, kost och allting korrekt och har det som livsstil. Nä den förstår jag inte.

Doping&Drogtesta hela poliskåren. Jag är säker på att minst 10% av hela kåren skulle förlora jobbet.
Citera
2010-01-14, 11:42
Medlem
buff0uts avatar
tänkte höra med er som åkt på o pissa för körkort o dyl...
säg att man skjutit deca men slutat och åker dit, det sitter ju som bekant i ett tag

dvs då pissar man ju alltid positivt tills spåren försvinner om nått år
hur går det med körkortsfrågan då? och om man blir tagen för att pissa igen, är det ringa dopingbrott igen då?

enda jag kan tänka mig, annars skulle man ju kunna fortsätta skjuta och hävda att det visar positivt länge
Citera
2010-01-14, 11:55
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buff0ut
tänkte höra med er som åkt på o pissa för körkort o dyl...
säg att man skjutit deca men slutat och åker dit, det sitter ju som bekant i ett tag

dvs då pissar man ju alltid positivt tills spåren försvinner om nått år
hur går det med körkortsfrågan då? och om man blir tagen för att pissa igen, är det ringa dopingbrott igen då?
Nej det är det inte, de ser om nivåerna sjunker.

Citat:
enda jag kan tänka mig, annars skulle man ju kunna fortsätta skjuta och hävda att det visar positivt länge
De ser om nivåerna ökar.
Citera
2010-01-14, 12:30
Medlem
buff0uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Nej det är det inte, de ser om nivåerna sjunker.

De ser om nivåerna ökar.

ok, har du insikt i hur testerna ser ut? tänkte mest på om man alltid mäter specifika värden...
hypotetiskt borde man ju kunna åka dit för samma "brott" en gång till i allafall i ett annat land
Citera
2010-01-14, 13:37
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
ok, har du insikt i hur testerna ser ut? tänkte mest på om man alltid mäter specifika värden...
Inte exakt, vet dock att de ser om nivåerna ökar eller minskar eller är samma. Slutar man preppa så minskar ju nivåerna.

Citat:
hypotetiskt borde man ju kunna åka dit för samma "brott" en gång till i allafall i ett annat land
Det borde man kunna göra, ja.
Citera
2010-01-14, 14:32
Medlem
Zekiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polsk5an
Doping&Drogtesta hela poliskåren. Jag är säker på att minst 10% av hela kåren skulle förlora jobbet.
Men snälla, det är den svenska poliskåren. ingen kommer bli sparkad.
Citera
2010-01-14, 15:02
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zekiel
Men snälla, det är den svenska poliskåren. ingen kommer bli sparkad.
Lite så tror jag också. Vill man bli sparkad i offentlig sektor i sverige så måste man fiffla med pengar eller hålla på med sexuella trakasserier. Övrigt är i princip omöjligt att förlora jobbet på.
Citera
2010-01-14, 23:13
Medlem
Tackar för alla svar.
Men visst brukar man få ett par månaders förvarning när testerna ska lämnas.
Tänkte nämligen köra kur på aas med korta spårtider typ testo.p och testo susp, och OT isånt fall.

MVH AND-ONE
Citera
2010-01-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AND-ONE
Tackar för alla svar.
Men visst brukar man få ett par månaders förvarning när testerna ska lämnas.
Tänkte nämligen köra kur på aas med korta spårtider typ testo.p och testo susp, och OT isånt fall.

MVH AND-ONE
Ett par månader får du inte, vanligtvis så brukar det handla om att du ska ha inkommit med ett läkarintyg 4 månader efter att du mottagit länsstyrelsens beslut. Och under den perioden så måste du givetvis ha lämnat de tester som krävs för att få ett läkarintyg. Men du kan säkert dra några veckor, kanske en månad innan du börjar. Och då har ju propp lämnat kroppen. (tar väl bara någon vecka eller två?) OT kan ju bli lite knivigare isf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in