2010-01-14, 23:40
Medlem
Då får jag väl köra en högdos testo.p för dom jävlarna ska inte stoppa mig att kura, det är min kropp inte deras.

Men får nog lägga ner tävlingsplanerna

Tackar för bra svar som vanligt Natural.(förresten hur mycket kostade testen)
Citera
2010-02-14, 22:37
Medlem
biffass avatar
Sitter i samma sits som dig, gick dock av min testo c kur 1,5 månader innan testet.
Hur stor är chansen att jag klarar mig?

Tacksam för svar av kunnig =)
Citera
2010-02-14, 22:49
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffas
Sitter i samma sits som dig, gick dock av min testo c kur 1,5 månader innan testet.
Hur stor är chansen att jag klarar mig?

Tacksam för svar av kunnig =)
TESTOSTERONE CYPIONATE 3 månader

https://www.flashback.org/t506140
Citera
2010-02-14, 23:20
Medlem
biffass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
TESTOSTERONE CYPIONATE 3 månader

https://www.flashback.org/t506140

Vet, men har hört att man kan ha "tur" ibland?
Citera
2010-02-15, 03:44
Medlem
Säg mig någon som kanske kan svara på denna frågan?

Om jag nu har varit i Serbien och då har jag kurat på tex Deca/Testo doping är tillåtet där, och jag blir intagen på piss prov någon månad efter kuren, kan man skylla på att man har brukat det utomlands?

Som detta tex, Jag har varit i Amsterdam och rökt cannabis och där e det lagligt när jag kommer till sverige 1 vecka efter blir jag intagen på ett piss prov och jag säger att jag har varit i Amsterdam?

Haha lite klurigt där. Kanske borde smsa till Leif GW person med denna frågan nästa gång det är efterlyst på tv.
Citera
2010-02-15, 06:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av makix
Säg mig någon som kanske kan svara på denna frågan?

Om jag nu har varit i Serbien och då har jag kurat på tex Deca/Testo doping är tillåtet där, och jag blir intagen på piss prov någon månad efter kuren, kan man skylla på att man har brukat det utomlands?

Som detta tex, Jag har varit i Amsterdam och rökt cannabis och där e det lagligt när jag kommer till sverige 1 vecka efter blir jag intagen på ett piss prov och jag säger att jag har varit i Amsterdam?

Haha lite klurigt där. Kanske borde smsa till Leif GW person med denna frågan nästa gång det är efterlyst på tv.

För det första, cannabis är inte lagligt i Amsterdam eller övriga Holland det är enbart avkriminaliserat för personligt bruk och straff / böter existerar fortfarande för mängder över 5g.

Nej du kan inte skylla på det eftersom i Sverige är det olagligt att ha substanserna i kroppen även om det är spårtider. Om det vore så lätt hade vi alla skyllt på det, kan du bevisa din vistelse i Serbien så blir kanske straffet mindre men du blir inte frisläppt.

@Biffas
Ja , testo kan vara ute ur dig fortare än 3månader. Allt beror på genetik
Citera
2010-02-15, 11:54
Medlem
För att svara på din fråga om det är straffbart att använda doping i serbien måste vi se på följande regler. brottsbalken 2kap 2§ där står vad som gäller beträffande sk dubbel straffbarhet dvs att man kan straffas för gärning som begåtts utomlands.

2 § För brott som begåtts utom riket döms efter svensk lag och vid svensk domstol, om brottet begåtts

* 1. av svensk medborgare eller av utlänning med hemvist i Sverige,
* 2. av utlänning utan hemvist i Sverige, som efter brottet blivit svensk medborgare eller tagit hemvist här i riket eller som är dansk, finsk, isländsk eller norsk medborgare och finns här, eller
* 3. av annan utlänning som finns här i riket och på brottet enligt svensk lag kan följa fängelse i mer än sex månader.

enligt ovanstående text så uppfyller det flesta kriterierna genom att vara svenska
medborgare

Första stycket gäller inte, om gärningen är fri från ansvar enligt lagen på gärningsorten eller om den begåtts inom område som inte tillhör någon stat och enligt svensk lag svårare straff än böter inte kan följa på gärningen.

I fall som avses i denna paragraf får inte dömas till påföljd som är att anse som strängare än det svåraste straff som är stadgat för brottet enligt lagen på gärningsorten.

De inskränkningar av svensk domsrätt som anges i andra och tredje styckena gäller inte för brott som avses i 6 kap. 1---6 §§, 8 § tredje stycket och 12 § eller försök till sådana brott, om brottet begåtts mot en person som inte fyllt arton år. Lag (2005:90).

när vi nu läst hela paragrafen så inser de flesta att ringa dopningsbrott som aldrig har mer påföljd än böter ej kan straffas i sverige om det på gärningsorten inte är straffbar då det aldrig är tal om annan påföljd än böter.

dessutom kom ihåg att det är åklagaren som i tingsrätten skall bevisa att Ni inte varit i egypten och där brukat doping. Dessutom så kommer ingen påläst förundersökningsledare att ta ett beslut om kroppsbesiktning på någon som inte begått straffbar handlig, det är nämligen inte möjligt. så anmäl för tjänstefel om ni blir testade och har varit utomlands men ändå blir tvingade till urinprov.
Om ni varit i utlandet så behåll flygbiljetten/kvitto på resan så ligger ni betydligt bättre till.

Har ni fler frågor messa mig så skall ni få svar.
Senast redigerad av test 2010-02-15 kl. 12:02.
Citera
2010-02-15, 13:32
Medlem
hur lång tid stannar Dbol i kroppen efter sista dagen pct?
Citera
2010-02-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boza1
För det första, cannabis är inte lagligt i Amsterdam eller övriga Holland det är enbart avkriminaliserat för personligt bruk och straff / böter existerar fortfarande för mängder över 5g.

Nej du kan inte skylla på det eftersom i Sverige är det olagligt att ha substanserna i kroppen även om det är spårtider. Om det vore så lätt hade vi alla skyllt på det, kan du bevisa din vistelse i Serbien så blir kanske straffet mindre men du blir inte frisläppt.

@Biffas
Ja , testo kan vara ute ur dig fortare än 3månader. Allt beror på genetik

Men det är fortfarande lagligt att bruka cannabis på coffeshops i amsterdam.

ja visst det går ju och bevisa med en biljett..
Citera
2010-02-15, 17:26
Medlem
Niekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makix
Men det är fortfarande lagligt att bruka cannabis på coffeshops i amsterdam.

ja visst det går ju och bevisa med en biljett..

Jo men du har fortfarande ett Olagligt prepparat i kroppen,Och ALLA vet att doping/Maja är förbjudet här,Det vill säga att du vet om att det är olagligt och ha det i din kropp,Så det spelar ingen roll om du röker det på ett lagligt ställe,Så länge du har prepparat i kroppen så åker man.
Citera
2010-02-15, 22:20
Medlem
Blev oxå tagen idag!
Polisen kommer till min bostad och vill ha piss prov bara sådär!
Har aldrig åkt dit för narkotika eller doping förut aldrig använt narkotika.

Jag kommer torska på pissprovet då jag är mitt i en kur just nu.
Dom säger att nån sagt till dom att jag brukar narkotika därför jag ska lämna piss prov. Men varför skulle nån säga detta? då jag aldrig använt nått och umgås knappt med folk längre
Men i förhöret frågar dom direkt om jag tränar. och använder steroider.

har erkännt innehav och eget bruk.
Vad kan jag vänta mig för straff?
kommer jag få lämna fler prover?
Citera
2010-02-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AND-ONE
Då får jag väl köra en högdos testo.p för dom jävlarna ska inte stoppa mig att kura, det är min kropp inte deras.

Men får nog lägga ner tävlingsplanerna

Tackar för bra svar som vanligt Natural.(förresten hur mycket kostade testen)
har missat att svara här. Jag har haft lite flax så jag får dopingproverna gratis, men annars så vill jag minnas att dom ligger på ca 1200:- st.

Drogtesterna kostar ca 200:- för en enkel koll (typ cannabis, tjack, nått mer). 400 kostar det när dom vill testa för lite mer knarksorter (gör dom typ varannan gång). 600:- ligger ett läkarintyg på (var sjätte månad).

Testfrekvensen är lite olika. Jag har lämnat veckovis i ca 1 år. Sen var tredje vecka i ett år till, sen bara var tredje månad i ytterligare ett år.
Blir mycket pengar i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in