2010-01-10, 15:50
Medlem
Tjena FB nu har jag absolut ingen aning om vart jag skall lägga denna tråden eller om de finns några liknande, ursäkta isåfall.

Jag har fått som rubriken säger små röda utslag över nästan hela kroppen men framförallt i armhålorna och på bröstet vid mina "nipples" så att säga.
Det gör skit ont i armhålorna när jag lyfter armarna upp i luften osv. Har också fått feber med detta. Har googlat sönder men hiittar inget som är liknande. Det är utstående blåsor kan man väl säga.

Det har inte med att jag använder fel deodorant eller något sånt att göra för den har jag använt hur längesom helst. Jag åker skejtboard väldigt mycket och svettas ofta. Vi har också skaffat en jacuzzi här hemma nu som jag badat i ett par gånger. Det kanske har med bakterier därifrån eller något. Jag vet inte faktiskt.

Någon som haft något liknande eller vet vad detta kan vara för något.

Tack på förhand.
Senast redigerad av Conclusive 2010-01-10 kl. 15:59.
Citera
2010-01-10, 15:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Klamydia
Citera
2010-01-10, 15:53
Medlem
SpaceCats avatar
Ring Sjukvårdsupplysningen!

Jag VET INTE, men om det är bältros, så måste behandling sättas in inom typ 24 eller 48 timmar...

Ring sjukvårdsupplysningen direkt!
Citera
2010-01-10, 15:54
Medlem
_abous avatar
Ring en sjuksyster på nummer 1177 och hör dig för.

Du skulle lagt tråden i Medicin och hälsa för övrigt.
Citera
2010-01-10, 15:55
Medlem
Cotillions avatar
Stick till vårdcentralen. Om det är nässelutslag så kan du själv medicinera med allergi medicin men det är inte rekommenderat.

Edit:
Om du skickar med en bild är det lättare för oss. Som det är nu är det rena ramma gissningsleken.
Senast redigerad av Cotillion 2010-01-10 kl. 15:57.
Citera
2010-01-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conclusive
Tjena FB nu har jag absolut ingen aning om vart jag skall lägga denna tråden eller om de finns några liknande, ursäkta isåfall.

Jag har fått som rubriken säger små röda utslag över nästan hela kroppen men framförallt i armhålorna och på bröstet vid mina "nipples" så att säga.
Det gör skit ont i armhålorna när jag lyfter armarna upp i luften osv. Har också fått feber med detta. Har googlat sönder men hiittar inget som är liknande.

Det har inte med att jag använder fel deodorant eller något sånt att göra för den har jag använt hur längesom helst. Jag åker skejtboard väldigt mycket och svettas ofta. Vi har också skaffat en jacuzzi här hemma nu som jag badat i ett par gånger. Det kanske har med bakterier därifrån eller något. Jag vet inte faktiskt.

Någon som haft något liknande eller vet vad detta kan vara för något.

Tack på förhand.
Hur set utslagen ut då? upphöjda, blåsor eller annat?
Citera
2010-01-10, 15:57
Medlem
Avl1ds avatar
Troligtvis nässelutslag eller värmeutslag.
Allergitabletter hjälper.
Citera
2010-01-10, 16:01
Medlem
Bältros kan det vara eller nässel/värme - utslag som det sagts tidigare i tråden.
Ring sjukvårdsupplysningen!
Citera
2010-01-10, 16:03
Medlem
Arch_Angels avatar
hade du sagt fingrarna så hade jag tippat på scabb men kan kanske vara det ändå?

har bekanta som haft det så ovanligt är det inte
Citera
2010-01-10, 16:08
Medlem
Flytande_argots avatar
Känn under armarna om dina lymfkörtlar är svullna. Om de är det så skulle nog jag ringt rådgivningen och kollat hur jag skulle gå vidare.
Citera
2010-01-10, 16:41
Medlem
SpaceCats avatar
Återrapportera gärna sen

Glöm inte att rapportera i tråden hur det gick.
Även om du inte gjorde någonting åt saken.

Det är jävulskt irriterande när någon startar en tråd och sen bara släpper allt och försvinner.
Citera
2010-01-10, 20:12
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conclusive
Tjena FB nu har jag absolut ingen aning om vart jag skall lägga denna tråden...

Nähä, det har du inte alltså? Skojar du?

Vi provar Medicin och Hälsa

Ö--->M&H

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in