2010-01-09, 17:25
Medlem
Efterblifvets avatar
Jag funderar på att bygga mig en utfällbar arbetsbänk i mitt garage liknande denna:
http://www.gds.se/Crosslink.jsp?d=345&a=12919

Ni kan inte läsa artikeln men ni ser principen. Nu funderar jag på materialet, är inte så sugen på att lägga ut 700kr för varje bokbänkskiva som ska vara, utan funderar på att istället köra 30mm mdf och en slit-o-slängyta med kanske spånskiva eller liknande, som går att byta ut ganska enkelt. Tror ni att det blir lika stadigt som bokskivan? Vill inte ha en ranglig variant, då är det meningslöst.
Citera
2010-01-09, 18:17
Medlem
Byggplyfa eller gjutplyfa är bästa alternativet till arbetsbänk! mdf och spån är ingen hit, får aldrig styvheten du behöver. man sliter inte ut en gjutplyfa den är tät och glatt på ytan väderbeständig och tål spill av olja mm, utan att svälla
Citera
2010-01-09, 18:50
Moderator
Pentyls avatar
Pdf kommer du ha sönder rätt snart.
Köp en köksbänkskiva av billigare sort på Coop eller Hornbach eller nåt. Nubba ev. fast lite byggplyfa så har du en bänk som håller en livstid.

Har du ork kan du hyvla några meter 2"2 och limma ihop till en skiva. Ganska lätt och asgrym bänk. Har en av varje sort själv. På den senare har jag skruvat fast resterna av en kasserad diskbänk i rostfritt. Bra att lägga upp motorblocket på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in