2005-10-18, 02:45
Medlem
Bruce Waynes avatar
Ändrade trådens namn till "James Bond-tråden" så att alla inlägg som berör James Bond kan rymmas här utan att bli off-topic.

Mvh
Bruce Wayne, moderator
Citera
2005-10-18, 11:05
Medlem
clandestines avatar
bästa bondbov ?

Kul med en James Bond tråd
och jag hoppas som många andra att det kan bli en nystart med Daniel Craig som Bond, och att vi kan få en lite mer verklighetstrogen spionthriller istället för osynliga bilar och surfing med isjakter...... well well vi får se

Alla bra Bondfilmer har ju haft en bra skurk, vilket i mitt tycke saknats i dom senaste filmerna.
Jag håller fortfarande Kamal Khan högt i kurs och älskar scenen där dom spelar backgammon.

vilka skurkar håller samma mått och vem håller du högst ??
Citera
2005-10-18, 11:58
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Christian Bale håller jag med om..Stilig och manlig...
Citera
2005-10-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Problemet med Bondfilmerna under Moore-eran är inte bara Roger Moores annorlunda tolkning, utan att filmerna började gå mer och mer åt slapstickhållet. Det finns en term i filmmusikkretsar som kallas för "Mickey-Mousing", det vill säga att musiken på ett övertydligt sätt följer med i filmens handling. Att lägga Beach Boys-soundtrack under filmens öppningscen när Bond åker snowboard är bara under all värdighet. Eller visselljudet i scenen i "The man with the golden gun" när Bond hoppar över en trasig bro. Bondfilmernas kanske absoluta lågvattenmärke.
Det där med "California Girls" i "A View To A Kill" sabbade ju hela inledningsscenen som annars var bland de bättre. Men just den där fingertoppskänslan saknas nästan helt i den Bondfilmen...
Citera
2005-10-18, 13:22
Medlem
10 bästa Bondfilmerna enligt mig...

1. The Spy Who Loved Me (1977)
2. Moonraker (1979)
3. On Her Majesties Secret Service (1969)
4. The Man With The Golden Gun
5. Octopussy (1983)
6. For Your Eyes Only (1981)
7. Goldfinger (1964)
8. Thunderball (1965)
9. You Only Live Twice (1967)
10. The Living Daylights (1987)
Citera
2005-10-25, 02:21
Medlem
gsfans avatar
Kul tråd!
James Bond filmerna är väldigt välgjorda.
Jag har inte alls sett många men jag gillar "The man with the golden gun" och sen gillade jag även "License to kill" (Tid för hämnd) vilket man väl knappt vågar säga här eftersom den är väl ogillad av dom flesta Bondfantaster?
Citera
2005-12-12, 07:56
Medlem
Bruce Waynes avatar
Första bilden på Daniel Craig som James Bond har släppts:
http://www.cinemaeye.com/images/uplo...craig_bond.jpg

Verkar lovande...
Citera
2005-12-12, 13:00
Medlem
rick-ransoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Första bilden på Daniel Craig som James Bond har släppts:
http://www.cinemaeye.com/images/uplo...craig_bond.jpg

Verkar lovande...

Länken fungerar inte för mig....
Citera
2005-12-12, 15:47
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
Länken fungerar inte för mig....
Hmm.. konstigt, för mig funkar den testa den här då:
http://www.cinemaeye.com/index/movienews/more/1839/

eller:

http://www.sky.com/showbiz/article/0...198940,00.html
Citera
2005-12-12, 15:56
Medlem
Kuggarns avatar
Bonds eventuella utseende tycker jag är mindre viktigt. Bara han ser ut som en halvdryg, snobbig, gentleman med attityd så duger han. Det handlar ju mer om gestaltningen och vilka dimensioner av Bonds som regissörerna väljer att framhäva. Har personligen blivit lite trött på Brosnans filosofierande Bond... Har aldrig sett Daniel Craig i någon film mig veterligen. Är det någon som har sett nåt med honom? Verkar han hålla måttet? Han ser ju rätt hård ut så det blir väl sannolikt inte någon tillbakagång till Moores slapstick figur. Vad har ni att säga om Daniel Craig som skådespelare?
Citera
2006-01-28, 21:01
Medlem
Magnus Brages avatar
I hennes majestäts hemliga tjänst

Filmen som är inspirationskälla för Austin Powers

Har nyligen avnjutit den underbara matinéfilmen I hennes Majestets hemliga tjänst. En eminent Bondfilm, kanske den bästa. Efter att också ha sett Austin Powers ser man att det är just den här filmen som Myers haft som förebild. Varför? Jo Bond har i likhet med Powers kråsskjorta. Skurken Blofeld lysande spelad av "Kojak" utpressar världen med gift. Telly Savalas är flintis och klappar en vit katt, precis som skurken i Austin Powersfilmerna. Filmen har en air av psykedeliska färgtoner som glittrar, suddiga specialeffekter och udda manicker. Kvinnorna framställs som menlösa fån och männen är beslutsamma och intelligenta. Ack ljuva 60-tal. Jag lever i fel tid !!
Citera
2006-01-28, 23:34
Medlem
Bloodstones avatar
Själv så hoppas jag på att det aldrig kommer fler Bondfilmer eftersom alla redan har gjorts efter Ian Flemings böcker, allt är copycatsrippoff.Låt Vin Diesel göra skiten men kalla det inte för JAmes Bond.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in