2014-05-22, 21:43
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Italienska maffian eller Al Qaida t.ex.
Men vad skulle hända? Skulle han rasera hela skiten?
Citera
2014-05-22, 21:57
Medlem
freeriderXIIs avatar
Nej det behöver han inte det räcker kanske att han försvagar deras verksamhet utanför Italien.

Eller allvarligt skadar Al Qaidas struktur eller stoppar något planerat bombdåd.
Citera
2014-05-22, 23:46
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Idris Elba har nämnts. Personligen hoppas jag på Micheal Fassbender.
Ja. Fassbender hade varit bra men jag tror inte han vill just nu. Kanske när han blir äldre och har passerat sin peak.
Citera
2014-05-23, 08:05
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Varför? Kommer bara bli en ny transporter fast han heter Bond...
Nej, inte på något vis.
Citera
2014-05-23, 08:28
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Jag har tyvärr inte läst den boken än. Men Bond handlade förr om öst mot väst (fast om jag minns rätt nämns inte SPECTRE i filmen), (delvis) under kalla kriget. Men ska jag vara ärlig tycker jag Bond varken har ett speciellt tema eller budskap som man kan ta fram (kanske agent-livet innehåller mycket fart & spänning då )
Jorå, det nämns i filmen eftersom Dr. No är så där klassiskt skurkarrogant
Citat:
Bond: Tell me, does the toppling of American missiles really compensate for having no hands?

Dr. No: Missiles are only the first step to prove our power.

Bond: Our power? Your disregard for human life means you must be working for the East.

Dr. No: East, West - just points of the compass, each as stupid as the other. I'm a member of SPECTRE

Bond: SPECTRE?

Dr. No: SPECTRE. Special Executive for Counter Intelligence, Terrorism, Revenge, Extortion. The four great cornerstones of power headed by the greatest brains in the world.
Citera
2014-05-23, 10:48
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nej, inte på något vis.
Kom med lite motargument istället för att bara säga "nej".
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Jorå, det nämns i filmen eftersom Dr. No är så där klassiskt skurkarrogant

Se där. För att vara Bondfantast har jag visst inte sett filmerna tillräckligt nyligen
Citera
2014-05-23, 19:02
Medlem
freeriderXIIs avatar
Edgeofending vad vill ni själv ha för handling i nästa Bondfilm?
Citera
2014-05-24, 00:15
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Edgeofending vad vill ni själv ha för handling i nästa Bondfilm?

Jag är inte ute efter någon speciell handling, tänker mest det kanske skulle vara svårt att göra något mer aktuellt utan det skulle bli lite åt Bourne-hållet. Men det skulle vara kul att bli bevisad motsatsen:

Edit: Dock ryser jag av tanken om de någonsin skulle göra en remake! För då skulle de säkert försöka göra om en av klassikerna, t ex From Russia With Love eller Goldfinger.
Senast redigerad av EdgeofEnding 2014-05-24 kl. 00:18.
Citera
2014-05-24, 09:56
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Stämmer det att man släppt ut namnet på nya filmen och att transans (skägg pk eurovision) låt med tillhörande titel är det nya namnet på kommande film?

Ligger på tuben sedan en vecka.
Citera
2014-05-24, 13:46
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Jag är inte ute efter någon speciell handling, tänker mest det kanske skulle vara svårt att göra något mer aktuellt utan det skulle bli lite åt Bourne-hållet. Men det skulle vara kul att bli bevisad motsatsen:

Edit: Dock ryser jag av tanken om de någonsin skulle göra en remake! För då skulle de säkert försöka göra om en av klassikerna, t ex From Russia With Love eller Goldfinger.

Efter Skyfall så kommer det nog att bli en lite mer klassisk Bond. Har också hört att det finns planer på en nytolkning av Blofeld som skurk i nästa film.
Citera
2014-05-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Efter Skyfall så kommer det nog att bli en lite mer klassisk Bond. Har också hört att det finns planer på en nytolkning av Blofeld som skurk i nästa film.

Tja upplägget, sett till hur den slutade, finns ju där.. tyckte att känslan i slutet gav dessa vibbar, vill inte ha några höga förväntningar dock.
Citera
2014-05-26, 22:40
Medlem
Julbordsspecials avatar
Såg Tomorrow Never Dies för några dagar sedan. En av de sämre Bond filmerna jag sett, helt okej men ingenting speciellt med den. Kändes trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in