Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Haha, Lazenby (fyllbult), vad har det med saken att göra? Lazenby gjorde visserligen bara en film men OHMSS är en av de bästa Bond-filmerna någonsin, och Lazenby är riktigt bra. Att du hyllar Dalton säger ju en hel del också.
Dalton är lik "ursprungs-Bond" i utseendet och beter sig lite mer som Bond gör i böckerna, men han är en värdelös skådis, vilket man kan se om man tittar på hans prestationer efter Bond. Han fick inte så roliga roller efter det.
Pierce Brosnan är mycket bättre än Dalton, men Dalton fick göra "mycket bättre filmer". The Living Daylights med Brosnan hade blivit succé.
Hehe ja jag misstänkte att jag inte skulle göra mig några vänner genom att hylla den ofta hatade Dalton. Och jag håller med dig om att hans agent har gjort ett uselt jobb att skaffahonom bra roller efter att han fick kicken från Bond. Men Sellers, Caine mfl. har också haft filmsvackor på över 15 år åt gången, så vi får väl se.
Och ok Lazenbyfilmen är helt ok, men det är ju mer tack vare Telly Savalas och ett starkt manus i så fall. Romansen med sin fästmö gör mig sömnig.
Citat:
Ursprungligen postat av Digitalman
Högt Mtv-tempo
Alldeles för snabba klipp
Irriterande närgående kameraarbete under actionscenerna
Inga gadgets
Inga bondskurkar att ens tala om
Ytterst lite bondtema
Lite för mycket Borne Identity-känsla
En okej actionfilm som räddas upp tack vare slutet som fortsätter på samma mystiska spår som ettan gjorde. Tyvärr känns inte Bond som Bond längre.
en svag 3:a av 5
1: Inget direkt Mtv tempo, men jag kan hålla med om att den energiska klipptekniken brast ibland.
2: Inget fel på kameraarbetet.
3. Inga gadgets: ja tack för det!
4.Bondskurkar? Mr White som dödat snubbens flickvän då? Jag vill inte gå in mer i detail för jag har ingen aning om hur man gör en såndär spoiler ruta, men visst fan var de skurkar alltid. Att de inte hade en käft full med metall eller ett träben ser jag bara som positivt, lite åskbollen typer istället är ju mycket roligare.
5. Bondtemat tyckte jag var överallt, musiken, hotellrummen, resandet, kläderna, den småvitsiga dialogen.
6. Bourne Identity spåret är det nog ingen som störs av. Bondfilmer har ju alltid lånat från populära filmer i sin samtid. Yttersta exemplet är nog Moonraker som specialskrevs och sköts in i Bondserien endast pga succén kring Stjärnornas krig.