2010-01-07, 09:43
Medlem
En sak som är tydlig med kändisar är att vem som helst inte blir det. Tex om någon är framgångsrik inom en idrott så är det väldigt stor sannolikhet att föräldrarna också var idrottare. Många framgångsrika skådespelare har föräldrar som var skådespelare. Samma sak med musiker osv.

När det gäller idrott finns det objektiva mått på hur bra man är, så då går det inte att surfa på sina föräldrars framgångar. Man är helt enkelt på toppen för att man ärvt anlagen för en perfekt kropp.

Men när det gäller skådespeleri och musicerande så kan man kanske vara "känd bara för att man är känd" och inte för att man är bäst? Någon som har något exempel på ett kändisbarn som inte inser sin talanglöshet och försöker slå sig fram?

Extremaste exemplet på "känd bara för att man är känd" är väl ungdomsbloggare från överklassen. Där tror jag att populariteten handlar väldigt lite om att de skriver något bra, det handlar om att ungdomar vill efterlikna dem för att de har rika föräldrar. Håller ni med om att om Blondinbella skrivit exakt samma sak som hon gör nu, men haft invandrade socialfallsföräldrar så hade ingen läst henne?
Citera
2010-01-07, 09:50
Bannlyst
Undra om Cristopher Rahlenfeldts farsa också var en känd aristokratisk fjortisbloggare...Någon som vet??
Citera
2010-01-07, 09:50
Medlem
GatSoparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leect2
Håller ni med om att om Blondinbella skrivit exakt samma sak som hon gör nu, men haft invandrade socialfallsföräldrar så hade ingen läst henne?

Läser inte hennes blogg oavsett vilka som är hennes föräldrar.
Citera
2010-01-07, 10:10
Moderator
skunkensunes avatar
Carl Lundell, son till Ulf. Tror inte så många har hör talas om hans musikkarriär.

http://2.bp.blogspot.com/_Z9qRHoYh7d...00-h/calle.jpg
Citera
2010-01-07, 10:17
Avstängd
jugbandbluess avatar
Talanglösa är kanske synd och säga men jag tror varken Cajsa-Stina Åkerström, Jack Vreeswijk eller Sven-Bertil Taube blivit kända utan sina föräldrar.

Håller inte med om blondinbella, vem fan vet vem hennes föräldrar är?

Kungafamiljen kan nämnas annars. Detta gäng är inte några genier, lillebögprinsen försöker köra racerbil men lyckas inte så bra vad jag vet? Inaveln har väl tagit ut sin rätt. Annat var det med prins Eugen som var en inte helt bortkommen konstnär.
Citera
2010-01-07, 10:18
Medlem
kicksareforribss avatar
anton körberg är det första jag täönker på.. har ju inte precis ärvt farsans pipa!
Citera
2010-01-07, 10:21
Medlem
snurreskvätts avatar
Tilde Fröling.

Sedan kan man ju undra om SR's nya sportchef på hela 25 jordsnurr hade hamnat där han är utan pappis i direktionen. Men det är ju knappast någon kändis iofs.
Citera
2010-01-07, 10:34
Medlem
padrons avatar
Björn Borgs son försökte sig på en tenniskarriär - han var sämre än farsan.
Citera
2010-01-07, 10:45
Medlem
Dunhams avatar
Bob Marleys ungar, de är ju några stycken, har inte lyckats så bra. För lite hasch?
Citera
2010-01-07, 11:07
Medlem
hejje_99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunham
Bob Marleys ungar, de är ju några stycken, har inte lyckats så bra. För lite hasch?

Dom har väll lyckats relativt bra? Ky-Mani och Damian tänker jag på.
Citera
2010-01-07, 11:14
Medlem
kaxen82s avatar
Hade inte Bob Marley en unge i Sverige också? Eller det var Jimi Hendrix?
Citera
2010-01-07, 11:20
Medlem
LaQuashikatifas avatar
Klanen Wahlgren .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in