2010-03-28, 13:03
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Nu vill jag inte förstöra stämningen här inne men alla såna här frågor och den om varför inte alla Jediriddare uppenbarar sig i slutscenen har endast en förklaring och det är att George Lucas inte haft manus klart för alla filmer samtidigt. Sen är det jävligt charmigt att folk är så romantiska så att de hittar på en massa förklaringar hit och dit om varför det ena felet efter det andra finns.
Vilka jediriddare skulle vara med där menar du? "Alla jediriddare" skulle innebära att 1 miljon pers skulle trängas på skärmen. Löjligt.
Att det bara är de han själv träffat och haft en relation till som hälsar på honom är väl bara logiskt. Av allt man kan klaga på är detta det minsta problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av ValeN
Vill också påpeka att Return of the Jedi har världens bästa ending. Musiken och känslan går inte o knäcka.
Word.
Citera
2010-03-28, 14:34
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Vilka jediriddare skulle vara med där menar du? "Alla jediriddare" skulle innebära att 1 miljon pers skulle trängas på skärmen. Löjligt.
Att det bara är de han själv träffat och haft en relation till som hälsar på honom är väl bara logiskt. Av allt man kan klaga på är detta det minsta problemet.

Det finns ingen logik. När Lucas gjorde Return of the Jedi så tog han med alla Jediriddare som han kände till då.

Och med "alla" Jediriddare syftar jag till tidigare inlägg och inte en miljon pers.
Citera
2010-03-28, 21:31
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Det finns ingen logik. När Lucas gjorde Return of the Jedi så tog han med alla Jediriddare som han kände till då.
Mycket riktigt. Men även om man tar med de nya filmerna i beräkningen har Luke likt förbaskat aldrig stött på några Jedis förutom just de tre man ser i slutet av RotJ. Du verkar inte kunna förklara varför detta inte är logiskt.

Citat:
Och med "alla" Jediriddare syftar jag till tidigare inlägg och inte en miljon pers.

Kan du inte förklara för mig som är så pantad vilka "alla" du syftar på. Jag har läst det mesta i tråden men blir ändå inte klok på det.
Citera
2010-03-28, 23:08
Medlem
Evilone666s avatar
Förstår inte varför många har svårt att välja vilken film man ska börja titta på först.

Varför inte bara ta ettan först? Specielt newbis som kan ha svårt för handlingen.
Citera
2010-03-28, 23:47
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead

Kan du inte förklara för mig som är så pantad vilka "alla" du syftar på. Jag har läst det mesta i tråden men blir ändå inte klok på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Om 2.

Har alltid tyckt att den scenen är lite antiklimax. Wow, va häftigt att hela jediskrået står där. 3 pers liksom!

Vore grymt mycket snyggare om ALLA jedis slöt upp och höjde sina ljussvärd för Luke.

Det var du själv som kallade dig för pantad. Jag nöjer mig med besserwisser.
Citera
2010-03-29, 04:29
Medlem
Gör Master Windu fel i SW3?

När Master Windu (Samuel L jackson) vill döda Kejsaren direkt, istället för att ställa honom inför rätta, med argumentet "He is too dangerous to be kept alive.", tycker ni att han gör fel eller rätt? Och har kejsaren en poäng när han säger att Jedis är odemokratiska?

Tycker SW3 är rätt intressant ur ett politiskt perspektiv. Som jag fattat det så är galaxen en republik med en senat/parlament som beslutar om saker och ting genom val. Men sedan finns det ett Jedi råd också. Var passar detta in i republiken och vem har mest makt, Jedi rådet eller Senaten?
Citera
2010-03-29, 09:15
Medlem
schmuckens avatar
Jaha, jag måste ha missuppfattat den scenen. Som jag förstod så kunde kejsaren döda honom utan problem men han hade planerat att Anakin skulle glida in och agera som han gjorde. Men i samma stund så undrade jag varför han blev tvungen att vara dramatisk och prata för nog fan hade han tid att skära huvudet av honom.
Citera
2010-03-29, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmucken
Jaha, jag måste ha missuppfattat den scenen. Som jag förstod så kunde kejsaren döda honom utan problem men han hade planerat att Anakin skulle glida in och agera som han gjorde. Men i samma stund så undrade jag varför han blev tvungen att vara dramatisk och prata för nog fan hade han tid att skära huvudet av honom.

intressant. men varför skulle han då låta planen gå så långt att han tömmer ut alla krafter och blir helt skrumpen i huvet?
Citera
2010-03-29, 13:45
Medlem
sv1nt0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
intressant. men varför skulle han då låta planen gå så långt att han tömmer ut alla krafter och blir helt skrumpen i huvet?

Det är kejsaren av Dark side vi pratar om här, det är en ond jävel som kunde gå hur långt som helst bara för att få över "the one" på sin sida. Utan Anakin hade det inte gått så bra för honom. Eller har jag fel?
Citera
2010-03-29, 16:35
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
Det är kejsaren av Dark side vi pratar om här, det är en ond jävel som kunde gå hur långt som helst bara för att få över "the one" på sin sida. Utan Anakin hade det inte gått så bra för honom. Eller har jag fel?

det sluta ju med att han dödade kejsaren så....
Citera
2010-03-29, 17:08
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Det var ju det han inte gjorde... Tömde ut alla sina krafter alltså. Det hela var en charad (hans ansikte blev missbildat). Det ser man ju när han riktar "den blåa blixten" tillbaks mot Windu.
Citera
2010-03-29, 17:24
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0

Nej du har rätt, Anakin skulle säkerligen kunna ha "knullat upp" kejsaren relativt enkelt om han valt att förbli god. Han var ju omåttligt stark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in