Det finns mycket som gör en tjej bra på att knulla, men följande egenskaper är viktigast enligt mig.
Självsäkerhet: Att hon vet vad hon vill ha och tar för sig. Inget är värre än när man måste försöka läsa tankar.
Spontanitet: Att kunna följa den första impulsen som dyker upp i huvudet, utan att blanda in allt för mycket av det sans och förnuft som man i vanliga fall fattar beslut med. Det gör sexualiteten så mycket mer vild och rå.
Generositet: Att släppa alla tankar i stil med "jag har ingen skyldighet att ge min partner njutning". Man har en viss skyldighet att ge sin partner njutning och man har en viss skyldighet att se till sin egen njutning.
Detta gäller givetvis både män och kvinnor i lika stor utsträckning.
Självklart är det ju dock helt acceptabelt att bara den ena partens njutning står i fokus någon gång ibland.
Kreativitet: Att tänka utanför ramarna. Det finns massvis med platser, ställningar, scenarion, redskap och idéer som kan användas. Det finns ingen anledning att låta bli!
Variation: Att inte fastna i ett mönster. Vi har alla våra favoritsätt att göra det på, men vad som helst kan bli tråkigt om det praktiseras för ofta.
Sex är lite som mat på det viset. Även om potatisgratäng är gott så vill man ju inte äta det varje dag.
Öppenhet: Att våga prova. Detta innebär dels att våga föreslå saker för sin partner, och dels att våga prova det som partnern föreslår. Man bestämmer ju givetvis själv var gränsen går, men se till att tänka igenom ett förslag rationellt. Finner man ingen konkret anledning till att inte prova så kan man lika gärna ge det en chans. Gudarna vet vilka underbara upplevelser man går miste om annars!
Utveckling: Hur bra man än är så kan man alltid bli bättre. Så fort man tänker att sexet duger som det är så infinner sig en speciell likgiltighet som gör att sexlivet sakta men säkert kommer att försämras.
Avspändhet: Det är sex det handlar om, inte hjärnkirurgi. Det måste inte alltid vara perfekt.
Nu blev det här ett långt inlägg som säkert gick OT på vissa ställen då jag misstänker att flera av punkterna jag tog upp även gäller män. Jag hoppas åtminstone att någon finner något matnyttigt i min lilla uppsats.