• 1
  • 2
2002-09-25, 03:29
Medlem
Är det någon som tänkt på att när man klickar på Covern så dyker inte den upp som den gjorde innan utan nu kommer istället andra fotos från filmen upp.

Någon som har en aning om varför dom ändrat detta?
Finns det nått sätt att komma förbi det?

Det är ju en bra tjänst som man utnytjar ofta...

/No Name
Citera
2021-12-09, 21:41
Har ni några favoriter som sysslar med User Reviews på imdb? Några ni brukar känna igen när ni läser medlemsomdömen?

Kom att tänka på det nu när jag läste en recension från användaren ivo-cobra8. H/n verkar vara en frekvent recensör samt en populär sådan om man kollar på antal tummen upp jämfört med folk som inte fann recensionen helpful.
Citera
2021-12-12, 19:24
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Har ni några favoriter som sysslar med User Reviews på imdb? Några ni brukar känna igen när ni läser medlemsomdömen?

Nä, på Imdb har jag faktiskt aldrig noterat några återkommande namn bland dem som skriver omdömen. Däremot har jag gjort det på bokmotsvarigheten Goodreads. Vilket antagligen helt enkelt beror på att användarna där som regel har avatarer, vilket ju gör att de sticker ut lite mer.

Fast kanske skulle det vara en bra idé att undersöka om det finns några skribenter på Imdb som har en filmsmak liknande min egen och sedan börja hålla utkik efter deras namn?
Citera
2022-04-11, 15:51
Medlem
2n00b4Us avatar
Gillar inte nya utseendet, känns mer rörigt. Och jag undviker att titta på trailers på deras sida, tycker det går mycket smidigare och snabbare att kolla trailers på youtube.
Citera
2022-04-22, 15:53
Medlem
Imdb ägs av Amazon nu. Märks tydligt. Forumet för users är borta vilket är märkligt då det innehöll en guldgruva, men jag förstår att det förstör för Amazon och användarna får tala fritt. Imdb känns skum och inte som en tillförlitlig sida så har slutat använda den.
Citera
2022-05-02, 09:57
Medlem
Synd om tittaromdömena börjar tappa i relevans. "Inte under 6 på IMDB" alltid mitt motto när det ska väljas film hemma.
Citera
2022-05-02, 17:16
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Synd om tittaromdömena börjar tappa i relevans. "Inte under 6 på IMDB" alltid mitt motto när det ska väljas film hemma.
Då missar du antagligen bra filmer. Härom kvällen valde jag att se en film som fått 3 på imdb och den var bättre än förväntat.
Citera
2022-05-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Då missar du antagligen bra filmer. Härom kvällen valde jag att se en film som fått 3 på imdb och den var bättre än förväntat.

Nu blir man ju nyfiken på vad det var?
Citera
2022-05-03, 20:13
Medlem
Trollmias avatar
När det gäller den nya looken på IMDB - jag gillar det inte. Det tar för sjutton evigheter att ladda sidorna. Och dessa trailers som är tvunget att dra igång varje gång man går in på antingen en film/serie eller skådis-sida...?? Det bara tar tid.

Likaså när man söker, då dyker det upp massor av bilder som ska laddas innan själva listan syns...

Nä, jag gillar det inte.. Små ikoner för skådisbilder är ok... men detta som de kör med nu är bara tidstuggande!!
Citera
2022-05-03, 21:25
Medlem
Citat:
Det var många år sedan man kunde förlita sig på IMDb's snittbetyg generellt, man får vikta dom rejält beroende på vad för slags film det är för att få ett hum om hur bra filmen är. Personligen bryr jag mig ingenting om dom längre, väljer inte filmer baserat på betyg överhuvudtaget oavsett om det är IMDb, RottenTomatoes eller MetaCritic.

Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Två av senaste veckans absoluta höjdpunkter hade 3.3 och 3.8, Jesse James Meets Frankenstein's Daughter (1966) och Billy the Kid Versus Dracula (1966). Den ena var så bra så jag såg den två ggr. Högre betyg men lite sämre var Gold of the Amazon Women (1979) med 4.0, medan 5.3 för Bobbie Jo and the Outlaw (1976) förmodligen var ganska ok betyg, vilket dock inte alls avslöjar att filmen är mycket underhållande och ett måste av flera skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
När det gäller den nya looken på IMDB - jag gillar det inte. Det tar för sjutton evigheter att ladda sidorna. Och dessa trailers som är tvunget att dra igång varje gång man går in på antingen en film/serie eller skådis-sida...??
Det går att stänga av auto-play för trailers via dom tre prickarna uppe i högra hörnet, den inställningen fastar sen så länge cookien finns kvar, även i incognito-läget.

I övrigt så bör man ha ad-block påslaget när man surfar på IMDb(plus nästan alla sajter), och det finns sannolikt massa script för Tampermonkey som plockar bort mer trams från IMDb. Är man inloggad kan man även köra ett äldre läge som är mycket mindre grafiskt, om dom inte tagit bort den möjligheten också senaste tiden.
Citera
2022-05-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Det var många år sedan man kunde förlita sig på IMDb's snittbetyg generellt, man får vikta dom rejält beroende på vad för slags film det är för att få ett hum om hur bra filmen är. Personligen bryr jag mig ingenting om dom längre, väljer inte filmer baserat på betyg överhuvudtaget oavsett om det är IMDb, RottenTomatoes eller MetaCritic.

Två av senaste veckans absoluta höjdpunkter hade 3.3 och 3.8, Jesse James Meets Frankenstein's Daughter (1966) och Billy the Kid Versus Dracula (1966). Den ena var så bra så jag såg den två ggr. Högre betyg men lite sämre var Gold of the Amazon Women (1979) med 4.0, medan 5.3 för Bobbie Jo and the Outlaw (1976) förmodligen var ganska ok betyg, vilket dock inte alls avslöjar att filmen är mycket underhållande och ett måste av flera skäl.

Det går att stänga av auto-play för trailers via dom tre prickarna uppe i högra hörnet, den inställningen fastar sen så länge cookien finns kvar, även i incognito-läget.

I övrigt så bör man ha ad-block påslaget när man surfar på IMDb(plus nästan alla sajter), och det finns sannolikt massa script för Tampermonkey som plockar bort mer trams från IMDb. Är man inloggad kan man även köra ett äldre läge som är mycket mindre grafiskt, om dom inte tagit bort den möjligheten också senaste tiden.

Man måste väl leta sig nedåt i betygskalan om man är storkonsument av en viss genre. Om "Jesse James Meets Frankenstein's Daughter" har en tämligen rättvisande titel hade jag nog inte tittat ens vid IMDB 7.0.
Citera
2022-05-04, 19:52
Medlem
Citat:
Man måste väl leta sig nedåt i betygskalan om man är storkonsument av en viss genre.
Ingen aning, är ingen storkonsument av någon viss genre. Men när jag plöjer filmer enligt en viss röd tråd, ibland genre, så spelar betygen ändå ingen som helst roll, jag bryr mig som sagt inte om dom och är medveten om att dom är grovt missvisande och manipulerade. Filmbetyg är kanske intressanta för dom som mest ser moderna filmer, och tror det går att sålla med manipulerade betyg.

Ikväll var det tanken jag skulle se The High Command (1937), Eggshells (1969), Rupan sansei/Lupin the 3rd: The Mystery of Mamo (1978) och Class of 1984 (1982), men deras betyg är helt ointressanta och inget som jag ens reflekterat över. Rör sig inte i något fall om vad som kan liknas vid favoritgenrer.

Citat:
Om "Jesse James Meets Frankenstein's Daughter" har en tämligen rättvisande titel hade jag nog inte tittat ens vid IMDB 7.0.
Trist att höra. Som titeln hintar om så är det en mycket underhållande film. För att hitta någon modern film som fått mig att skratta lika mycket får man nog gå upp emot 20år bak i tiden från 2022. Idiocrazy kanske
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in