Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Synd om tittaromdmena brjar tappa i relevans. "Inte under 6 p IMDB" alltid mitt motto nr det ska vljas film hemma.
Det var mnga r sedan man kunde frlita sig p IMDb's snittbetyg generellt, man fr vikta dom rejlt beroende p vad fr slags film det r fr att f ett hum om hur bra filmen r. Personligen bryr jag mig ingenting om dom lngre, vljer inte filmer baserat p betyg verhuvudtaget oavsett om det r IMDb, RottenTomatoes eller MetaCritic.
Citat:
Ursprungligen postat av
15minFame
D missar du antagligen bra filmer. Hrom kvllen valde jag att se en film som ftt 3 p imdb och den var bttre n frvntat.
Tv av senaste veckans absoluta hjdpunkter hade 3.3 och 3.8,
Jesse James Meets Frankenstein's Daughter (1966) och
Billy the Kid Versus Dracula (1966). Den ena var s bra s jag sg den tv ggr. Hgre betyg men lite smre var
Gold of the Amazon Women (1979) med 4.0, medan 5.3 fr
Bobbie Jo and the Outlaw (1976) frmodligen var ganska ok betyg, vilket dock inte alls avsljar att filmen r mycket underhllande och ett mste av flera skl.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollmia
Nr det gller den nya looken p IMDB - jag gillar det inte. Det tar fr sjutton evigheter att ladda sidorna. Och dessa trailers som r tvunget att dra igng varje gng man gr in p antingen en film/serie eller skdis-sida...??
Det gr att stnga av auto-play fr trailers via dom tre prickarna uppe i hgra hrnet, den instllningen fastar sen s lnge cookien finns kvar, ven i incognito-lget.
I vrigt s br man ha ad-block pslaget nr man surfar p IMDb(plus nstan alla sajter), och det finns sannolikt massa script fr Tampermonkey som plockar bort mer trams frn IMDb. r man inloggad kan man ven kra ett ldre lge som r mycket mindre grafiskt, om dom inte tagit bort den mjligheten ocks senaste tiden.