Citat:

Ursprungligen postat av 
Bemp

Synd om tittaromdömena börjar tappa i relevans. "Inte under 6 på IMDB" alltid mitt motto när det ska väljas film hemma.

Det var många år sedan man kunde förlita sig på IMDb's snittbetyg generellt, man får vikta dom rejält beroende på vad för slags film det är för att få ett hum om hur bra filmen är. Personligen bryr jag mig ingenting om dom längre, väljer inte filmer baserat på betyg överhuvudtaget oavsett om det är IMDb, RottenTomatoes eller MetaCritic.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
15minFame

Då missar du antagligen bra filmer. Härom kvällen valde jag att se en film som fått 3 på imdb och den var bättre än förväntat.

Två av senaste veckans absoluta höjdpunkter hade 3.3 och 3.8, 
Jesse James Meets Frankenstein's Daughter (1966) och 
Billy the Kid Versus Dracula (1966). Den ena var så bra så jag såg den två ggr. Högre betyg men lite sämre var 
Gold of the Amazon Women (1979) med 4.0, medan 5.3 för 
Bobbie Jo and the Outlaw (1976) förmodligen var ganska ok betyg, vilket dock inte alls avslöjar att filmen är mycket underhållande och ett måste av flera skäl.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Trollmia

När det gäller den nya looken på IMDB - jag gillar det inte. Det tar för sjutton evigheter att ladda sidorna. Och dessa trailers som är tvunget att dra igång varje gång man går in på antingen en film/serie eller skådis-sida...??

Det går att stänga av auto-play för trailers via dom tre prickarna uppe i högra hörnet, den inställningen fastar sen så länge cookien finns kvar, även i incognito-läget.
I övrigt så bör man ha ad-block påslaget när man surfar på IMDb(plus nästan alla sajter), och det finns sannolikt massa script för Tampermonkey som plockar bort mer trams från IMDb. Är man inloggad kan man även köra ett äldre läge som är mycket mindre grafiskt, om dom inte tagit bort den möjligheten också senaste tiden.