• 1
  • 2
2002-09-25, 03:29
Medlem
r det ngon som tnkt p att nr man klickar p Covern s dyker inte den upp som den gjorde innan utan nu kommer istllet andra fotos frn filmen upp.

Ngon som har en aning om varfr dom ndrat detta?
Finns det ntt stt att komma frbi det?

Det r ju en bra tjnst som man utnytjar ofta...

/No Name
Citera
2021-12-09, 21:41
Har ni ngra favoriter som sysslar med User Reviews p imdb? Ngra ni brukar knna igen nr ni lser medlemsomdmen?

Kom att tnka p det nu nr jag lste en recension frn anvndaren ivo-cobra8. H/n verkar vara en frekvent recensr samt en populr sdan om man kollar p antal tummen upp jmfrt med folk som inte fann recensionen helpful.
Citera
2021-12-12, 19:24
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Har ni ngra favoriter som sysslar med User Reviews p imdb? Ngra ni brukar knna igen nr ni lser medlemsomdmen?

N, p Imdb har jag faktiskt aldrig noterat ngra terkommande namn bland dem som skriver omdmen. Dremot har jag gjort det p bokmotsvarigheten Goodreads. Vilket antagligen helt enkelt beror p att anvndarna dr som regel har avatarer, vilket ju gr att de sticker ut lite mer.

Fast kanske skulle det vara en bra id att underska om det finns ngra skribenter p Imdb som har en filmsmak liknande min egen och sedan brja hlla utkik efter deras namn?
Citera
2022-04-11, 15:51
Medlem
2n00b4Us avatar
Gillar inte nya utseendet, knns mer rrigt. Och jag undviker att titta p trailers p deras sida, tycker det gr mycket smidigare och snabbare att kolla trailers p youtube.
Citera
2022-04-22, 15:53
Medlem
Imdb gs av Amazon nu. Mrks tydligt. Forumet fr users r borta vilket r mrkligt d det innehll en guldgruva, men jag frstr att det frstr fr Amazon och anvndarna fr tala fritt. Imdb knns skum och inte som en tillfrlitlig sida s har slutat anvnda den.
Citera
2022-05-02, 09:57
Medlem
Synd om tittaromdmena brjar tappa i relevans. "Inte under 6 p IMDB" alltid mitt motto nr det ska vljas film hemma.
Citera
2022-05-02, 17:16
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Synd om tittaromdmena brjar tappa i relevans. "Inte under 6 p IMDB" alltid mitt motto nr det ska vljas film hemma.
D missar du antagligen bra filmer. Hrom kvllen valde jag att se en film som ftt 3 p imdb och den var bttre n frvntat.
Citera
2022-05-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
D missar du antagligen bra filmer. Hrom kvllen valde jag att se en film som ftt 3 p imdb och den var bttre n frvntat.

Nu blir man ju nyfiken p vad det var?
Citera
2022-05-03, 20:13
Medlem
Trollmias avatar
Nr det gller den nya looken p IMDB - jag gillar det inte. Det tar fr sjutton evigheter att ladda sidorna. Och dessa trailers som r tvunget att dra igng varje gng man gr in p antingen en film/serie eller skdis-sida...?? Det bara tar tid.

Likas nr man sker, d dyker det upp massor av bilder som ska laddas innan sjlva listan syns...

N, jag gillar det inte.. Sm ikoner fr skdisbilder r ok... men detta som de kr med nu r bara tidstuggande!!
Citera
2022-05-03, 21:25
Medlem
Citat:
Det var mnga r sedan man kunde frlita sig p IMDb's snittbetyg generellt, man fr vikta dom rejlt beroende p vad fr slags film det r fr att f ett hum om hur bra filmen r. Personligen bryr jag mig ingenting om dom lngre, vljer inte filmer baserat p betyg verhuvudtaget oavsett om det r IMDb, RottenTomatoes eller MetaCritic.

Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Tv av senaste veckans absoluta hjdpunkter hade 3.3 och 3.8, Jesse James Meets Frankenstein's Daughter (1966) och Billy the Kid Versus Dracula (1966). Den ena var s bra s jag sg den tv ggr. Hgre betyg men lite smre var Gold of the Amazon Women (1979) med 4.0, medan 5.3 fr Bobbie Jo and the Outlaw (1976) frmodligen var ganska ok betyg, vilket dock inte alls avsljar att filmen r mycket underhllande och ett mste av flera skl.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Nr det gller den nya looken p IMDB - jag gillar det inte. Det tar fr sjutton evigheter att ladda sidorna. Och dessa trailers som r tvunget att dra igng varje gng man gr in p antingen en film/serie eller skdis-sida...??
Det gr att stnga av auto-play fr trailers via dom tre prickarna uppe i hgra hrnet, den instllningen fastar sen s lnge cookien finns kvar, ven i incognito-lget.

I vrigt s br man ha ad-block pslaget nr man surfar p IMDb(plus nstan alla sajter), och det finns sannolikt massa script fr Tampermonkey som plockar bort mer trams frn IMDb. r man inloggad kan man ven kra ett ldre lge som r mycket mindre grafiskt, om dom inte tagit bort den mjligheten ocks senaste tiden.
Citera
2022-05-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Det var mnga r sedan man kunde frlita sig p IMDb's snittbetyg generellt, man fr vikta dom rejlt beroende p vad fr slags film det r fr att f ett hum om hur bra filmen r. Personligen bryr jag mig ingenting om dom lngre, vljer inte filmer baserat p betyg verhuvudtaget oavsett om det r IMDb, RottenTomatoes eller MetaCritic.

Tv av senaste veckans absoluta hjdpunkter hade 3.3 och 3.8, Jesse James Meets Frankenstein's Daughter (1966) och Billy the Kid Versus Dracula (1966). Den ena var s bra s jag sg den tv ggr. Hgre betyg men lite smre var Gold of the Amazon Women (1979) med 4.0, medan 5.3 fr Bobbie Jo and the Outlaw (1976) frmodligen var ganska ok betyg, vilket dock inte alls avsljar att filmen r mycket underhllande och ett mste av flera skl.

Det gr att stnga av auto-play fr trailers via dom tre prickarna uppe i hgra hrnet, den instllningen fastar sen s lnge cookien finns kvar, ven i incognito-lget.

I vrigt s br man ha ad-block pslaget nr man surfar p IMDb(plus nstan alla sajter), och det finns sannolikt massa script fr Tampermonkey som plockar bort mer trams frn IMDb. r man inloggad kan man ven kra ett ldre lge som r mycket mindre grafiskt, om dom inte tagit bort den mjligheten ocks senaste tiden.

Man mste vl leta sig nedt i betygskalan om man r storkonsument av en viss genre. Om "Jesse James Meets Frankenstein's Daughter" har en tmligen rttvisande titel hade jag nog inte tittat ens vid IMDB 7.0.
Citera
2022-05-04, 19:52
Medlem
Citat:
Man mste vl leta sig nedt i betygskalan om man r storkonsument av en viss genre.
Ingen aning, r ingen storkonsument av ngon viss genre. Men nr jag pljer filmer enligt en viss rd trd, ibland genre, s spelar betygen nd ingen som helst roll, jag bryr mig som sagt inte om dom och r medveten om att dom r grovt missvisande och manipulerade. Filmbetyg r kanske intressanta fr dom som mest ser moderna filmer, och tror det gr att slla med manipulerade betyg.

Ikvll var det tanken jag skulle se The High Command (1937), Eggshells (1969), Rupan sansei/Lupin the 3rd: The Mystery of Mamo (1978) och Class of 1984 (1982), men deras betyg r helt ointressanta och inget som jag ens reflekterat ver. Rr sig inte i ngot fall om vad som kan liknas vid favoritgenrer.

Citat:
Om "Jesse James Meets Frankenstein's Daughter" har en tmligen rttvisande titel hade jag nog inte tittat ens vid IMDB 7.0.
Trist att hra. Som titeln hintar om s r det en mycket underhllande film. Fr att hitta ngon modern film som ftt mig att skratta lika mycket fr man nog g upp emot 20r bak i tiden frn 2022. Idiocrazy kanske
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in