2020-04-13, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej Gratis121

Här följer nu några av de första frågorna gällande Kalamarks-mordet och de dåvarande omständigheterna inkluderat personer.

6: ) Hur många olika telefon-SIM-kort hade Kaj Engström/Linna under året 2004 innan vederbörande greps av polisen ❔

Svars-inlägg nummer 6:e av nio [ 9 ]

Frågan sedd inom citat-ramen ovan⬆och svaret under⬇

👤 Kaj Engström/Linna hade under året 2004 tre [ 3 ] olika SIM-kort innan vederbörande till slut greps av polisen 👮🚔👮➡👤 vilket ägde rum inom ett Internet-kafé och där vederbörande vid det då aktuella tillfället befann sig ➡👤🌍💻 och där inom hade kontakt med sin syster 👱 Car*ta Po*tma, så och även med sin ena broder 🙏 Er*k Engstr*m/

De dåvarande SIM-korts-numren var enligt följande uppställningar nedan sett⬇

Kaj Engström/Linna 👤
1:A 👤📱➡ 070 - 44 68 /- 565

Kaj Engström/Linna 👤
2:B 👤📱➡ 070 - 44 68 /- 564

Kaj Engström/Linna 👤
3:C 👤📱➡ 070 - 44 68 /- 516

Kaj Engström/Linna 👤 hade vid det då aktuella tillfället ett Engelskt SIM-kort 🌍

Enligt ovan⬆skrivet, tar jag vid ett senare tillfälle upp detta Engelska SIM-kortet som Kaj Engström/Linna då hade i bruk och skildrar vad som hände 👤➡📱

Svaret på fråg nummer 6:e är⬇

👤📱 070 - 44 68 ➡ 5 6 5
👤📱 070 - 44 68 ➡ 5 6 4
👤📱 070 - 44 68 ➡ 5 1 6

Mvh/
J♎KER
Mannen/
Citera
2020-04-13, 10:34
Medlem
varför har man 3 simkort?
Citera
2020-04-13, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
varför har man 3 simkort?

Var god och läs in utifrån det skrivna inom mitt tidigare postade inlägg i dag Måndagen den 13/4 2020 #9.245 klockan 08:22.

Tilläggande: ➡ Om det är sålunda att du har ett seriöst intresse för det gamla Kalamarks-mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg Kalamark 30/Roknäs,

så rekommenderar jag dig att läsa in dig i det gamla Kalamarks-mordet.

Det finns inom denna Kalamarks-tråden så kalkade Pdf/-filer att kunna ladda ner, dessa båda för mobil 📱och till 💻 dator.

Det finns Pdf/-filer för de polis-utredningarna som gjordes under året 2004 och tillika en bit in under året 2005 ... så och finns även Pdf/-filer för de senare polis-utredningarna som gjordes och ägde rum under året 2017.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-13, 17:25
Medlem
Citat:
Hej Gratis121

Här följer nu några av de första frågorna gällande Kalamarks-mordet och de dåvarande omständigheterna inkluderat personer.

7: ) När Kaj Engström/Linna greps inom utlandet av polisen och då misstänkt för mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg, kan du ge de fullständiga namnen tillhörande platsen där vederbörande då greps vid det aktuella tillfället ❔

Mvh/ @JokerMannen

Svars-inlägg nummer 7: av nio [ 9 ]

Kaj Engström/Linna 👤 lämnade vid det då aktuella tillfället samt under den sena Onsdags-kvällen adressen Södra Vistträsk 34 🏠🌳den 14 April året 2004 inom E*vy Mar*a Karlss*n's personbil 🚘💃någon gång mellan klockan 🕘21:45 och 🕙22:00 / Enligt eget påstående.

Kaj Engström/Linna färdades då inom en Röd Toyota Corolla Wagon 🚘👤 mot platsen Iggesund för att där vid det då aktuella tillfället göra ett tidigt morgon-besök hos sin före detta flicka vän Ingr*d Elisab*th Enb*rg.

📅➡ Söndagen den 18 April året 2004, befann sig Kaj Engström/Linna inom Gislaved där vederbörande hade en av sina bröder adresserade vilken vederbörande vid det då aktuella tillfället skulle bo hos under några dagar och nätter innan vederbörande då skulle bege sig mot målet Amsterdam.

Söndagen den 18 April året 2004 befann sig Kaj Engström/Linna på platsen Continental Däck Sverige AB och inom Gislaved och därstädes kontaktade då vederbörande sin kriminelle kamrat M*gnus W*klund inom Arvidsjaur via sin mobiltelefon 👤📱

Kaj Engström/Linna kopplade då upp sitt mobila samtal från Continental Däck till M*gnus W*klund inom Arvidsjaur klockan 🕚23:58:51 /

Från och med Torsdagen den 15 April och fram till Torsdagen den första [ 1 ] Juli året 2004 hade Kaj Engström/Linna lyckats med att hålla sig undan polisen 👮🚔👮 i hela 76 dagar.

Måndagen den 26 April året 2004 häktades Kaj Engström/Linna i sin frånvaro av polisen samt då misstänkt för det tidigare begångna mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg Kalamark 30/Roknäs ... då hade en tid av 12 dagar förflutit sedan mordet då hade ägt rum på bröderna Lindberg's Hemmansäga på platsen Kalamark 30 /

Torsdagen den första [ 1 ] Juli året 2004 greps Kaj Engström/Linna av polisen 👮👤👮🚔 inom ett så kallat Internet-Café 🌍💻💻💻

Fredagen den andra [ 2 ] Juli ställdes Kaj Engström/Linna inför Domstol inom London, så småningom utlämnades Kaj Engström/Linna till den Svenska polisen.

Tisdagen den 13 Juli året 2004 hade man vid det då aktuella tillfället häktnings-förhandlingar mot den mordmisstänkte Kaj Engström/Linna.

När Kaj Engström/Linna greps av polisen vid det då aktuella tillfället under Torsdagen den första [ 1 ] Juli året 2004 inom ett Internet-Café 🌍💻💻💻 skedde detta på platsen med dess fullständiga namn⬇

38 West Street Gorseion Storbritannien Wales Swansea.

Svaret på fråga nummer 7: är ⬇

Poliserna grep Kaj Engström/Linna på platsen:

38 West Street Gorseion
Storbritannien
Wales Swansea

Mvh/
J♎KER
Mannen/
Citera
2020-04-13, 18:32
Medlem
Citat:
Svaret på fråga nummer 7: är ⬇

Poliserna grep Kaj Engström/Linna på platsen:

38 West Street Gorseion
Storbritannien
Wales Swansea

Mvh/
J♎KER
Mannen/

- Det är mindre känt kanske vilket namn han använde istället för sitt riktiga under sin tid där. Hans agerande tiden efter mord kvällen och tiden utomlands, innan han grips och överförs till Sverige, är klart suspekt och väcker många frågor men få svar.. Om inte det logiska svaret också är det rätta svaret. Inte för att förekomma dig, du kommer säkert ta upp detta.
Senast redigerad av Tedrom 2020-04-13 kl. 18:39.
Citera
2020-04-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
- Det är mindre känt kanske vilket namn han använde istället för sitt riktiga under sin tid där. Hans agerande tiden efter mord kvällen och tiden utomlands, innan han grips och överförs till Sverige, är klart suspekt och väcker många frågor men få svar.. Om inte det logiska svaret också är det rätta svaret. Inte för att förekomma dig, du kommer säkert ta upp detta.

Hej @Tedrom

Själv klart har jag tillgång till den uppgiften också, detta sagt med anledning av, att jag gräver på djupet i det gamla Kalamarks-mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg Kalamark 30/Roknäs och har vid sidan om, goda kontakter.

Kaj Engström/Linna gick under ett speciellt namn som vederbörande använde sig av under sin vistelse utomlands, detta namnet gav vederbörande bland annat till den kvinnliga expediten👧inom Internet-Caféet när vederbörande skrev in sig för ett tillfälligt lån av en dator 👤➡💻 då Kaj Engström/Linna var i kontakt med syn syster 👱Car*ta Po*tma så och även vid det då aktuella tillfället med en av sina bröder 👨E*ik Engstr*m /

Mvh / @JokerMannen

Tilläggande: Ett så kallat Internet-Café 💻👨💻👧💻👱🌍 är ett ställe var inom man kan hyra sig en dator under en viss tid.

Internet-Café finns även bland annat inom Luleå Stad där H*kan Abrah*msson bor, finns även inom Arvidsjaur och då tänker vi i första hand på "Juristen" och "Stockholms-advokaten" M*gnus W*klund .
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-13 kl. 19:05.
Citera
2020-04-13, 19:38
Medlem
Citat:
Hej Gratis121

8: ) Har M*gnus W*klund några egna barn och i sådant fall, hur många till antalet ❔

Svars-inlägg nummer åtta [ 8 ] av nio.

Den kriminelle "Juristen" och Stockholms-advokaten" Herr: M*gnus W*klund 👦 har faktiskt ett barn, och blev vid det då aktuella tillfället, en son 👶🍼🍼🍼

Angående M*gnus W*klund's son, så framför jag varken födelsedata eller namn inom denna Kalamarks-tråden, detta med anledning av, att M*gnus W*klund's son inte har någonting att göra med det gamla Kalamarks-mordet.

Gällande M*gnus W*klund's son 👶🍼🍼🍼 så vet jag faktiskt inte om vederbörande studerar till "Jurist" och "Stockholms-advokat, men det sägs ju .... "sådan far, sådan son" 😄👍

Svaret på fråga nummer åtta [ 8 ] är ⬇

M*gnus W*klund 👦 har én ... son

Mvh/
J♎KER
Mannen/
Citera
2020-04-14, 18:26
Medlem
Hej @Gratis121

Observera ❗ ... detta inlägget består av en fråga till dig gällande Kaj Engström/Linna och Restaurang "Mat & Prat" som vi tidigare har diskuterat om inom Kalamarks-tråden.

Jag framförde till dig inom ett tidigare skrivet inlägg gällande en av de dåvarande ägarna till Restaurang "Mat & Prat" och där inom tog upp förnamnet Kevin 👤 detta i konnektion till en kvinna som utsattes för misshandel genom att ha fått vid det då aktuella tillfället kastat skållhett vatten rakt i sitt ansikte.

Nu kommer vi fram till något annat beträffande en av de två dåvarande ägarna till Restaurang "Mat & Prat" och frågan lyder följande skriven,

Jag nämner nu namnet: Dav*d M*rzijani 👤

Enligt ovan skrivet namn⬆ undrar jag nu om det möjligtvis ringer en liten klocka inom dina tankar, samtidigt vill jag att du tänker på ordet SYRA ?

Mvh/
J♎KER
Mannen/
Citera
2020-04-14, 21:22
Medlem
Citat:
Hej Gratis121

9: ) Kriminalteknikern vid namn Caj Enqvist som var en av utredarna under Fredags-eftermiddagen inom Kalamark/Roknäs den 16 April 2004, vilket yrke hade vederbörande innan denne blev Kriminaltekniker ❔

Mvh/ @JokerMannen

Svars-inlägg nummer nio [ 9 ] av nio /

Innan jag framför svaret på min fråga nummer nio [ 9 ] skall jag göra en skildring gällande den dåvarande kriminalteknikern Caj Enqvist 👮

🔎👤🔍 Caj Enqvist var vid det då aktuella tillfället året 2004 inom yrket kriminaltekniker.

Skildring: ⬇ 1:A ➡ av 2 stycken.

Det var Fredagen den 16:e April och året var 2004 som kriminalteknikern vid namn: Caj Enqvist 🔎👤🔍 och då tillsammans med sin kriminaltekniska kollega vid namn: Nils Nilsson🔎👤🔍 samt polis-inspektören Bo Nordlund 👮🚔 besökte KalaHatten's Parkerings-plats för att därstädes då påbörja en kriminalteknisk undersökning i konnektion med mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg Kalamark 30/Roknäs.

Denna dåvarande kriminaltekniska undersökningen gick sedan vidare utmed Elias-Leden's Skid-och-Skoter-spår, därnäst vidare över ett större Skogs-ängs-parti och fram till baksidan av bröderna Lindberg's Ladugårds-anläggning och sedan vidare därifrån och fram till ett av tre [ 3 ] stycken virkesförråd ... var inom det ena virkesförrådet man förvarade standard-sågade trä-reglar tillverkade av massivt furuträ ➖ ➖ ➖ ➖ 💃

Den då aktuella trä-regeln ➖💃hade en viktenhet på 1.203 gram och dess standard-längd var 105 centimeter samt dess fyrkants-[format] var 5 × 5 centimeter.

En fyrkantad trä-regel har 4 stycken vassa spets-kanter och 4 stycken platta sidor.

Enligt ovan skrivet⬆en sådan standard-sågad trä-regel brukades av Gärningspersonen vid det då aktuella tillfället som ett tillhygge för att brutalt och hänsynslöst via sitt Módus Operándi misshandla Hemmansägaren Olav Roger Lindberg ... och tillika då även genom [fot]-sparkningar ha orsakat flera revbens-brott på bröstkorgen's framsida hos offret och Hemmansägaren Olav Roger Lindberg Kalamark 30/Roknäs.

Skildringen om den dåvarande kriminalteknikern vid namn: Caj Enqvist 🔎👤🔍 kommer att fortsätta inom nästkommande skrivna inlägg ....... ➡

Mvh/
J♎KER
Mannen/
Citera
2020-04-15, 19:24
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Hej @Gratis121

Observera ❗ ... detta inlägget består av en fråga till dig gällande Kaj Engström/Linna och Restaurang "Mat & Prat" som vi tidigare har diskuterat om inom Kalamarks-tråden.

Jag framförde till dig inom ett tidigare skrivet inlägg gällande en av de dåvarande ägarna till Restaurang "Mat & Prat" och där inom tog upp förnamnet Kevin 👤 detta i konnektion till en kvinna som utsattes för misshandel genom att ha fått vid det då aktuella tillfället kastat skållhett vatten rakt i sitt ansikte.

Nu kommer vi fram till något annat beträffande en av de två dåvarande ägarna till Restaurang "Mat & Prat" och frågan lyder följande skriven,

Jag nämner nu namnet: Dav*d M*rzijani 👤

Enligt ovan skrivet namn⬆ undrar jag nu om det möjligtvis ringer en liten klocka inom dina tankar, samtidigt vill jag att du tänker på ordet SYRA ?

Mvh/
J♎KER
Mannen/

Jag känner inte till mannen i fråga, har inte heller hört något om någon syra.
Men ryktet har gått om att en person inblandad i nämnd restaurang ska ha misshandlat en kvinna med skållhett vatten.
Sant eller inte vet jag ej,
Citera
2020-04-15, 21:16
Medlem
Vad hette podden som hjälpte honom att bli frikänd?
Citera
2020-04-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Jag känner inte till mannen i fråga, har inte heller hört något om någon syra.
Men ryktet har gått om att en person inblandad i nämnd restaurang ska ha misshandlat en kvinna med skållhett vatten.
Sant eller inte vet jag ej,

Hej @Gratis121

Min tidigare ställda fråga till dig gällde, om det ringer en liten klocka 🔔 inom dina tankar när du läser namnet ⬇

👤 Dav*d M*rzijani ... i konnektion med Restaurang "Mat & Prat" ❓

Eller enbart förnamnet 👤 Dav*d ❓

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in