2017-09-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ingen aning. Som jag har förstått det så har alltså Jan Olsson av olika anledningar kommit fram till att det var två gärningsmän. Eftersom det bara fanns fotspår från en person i skoterspåret så gissade kanske Olsson på att den andre hade åkt skidor. Jag vet inte om det har kunnat konstateras några skidspår, men en annan möjlig förklaring skulle kunna vara att den ene släpptes av från bilen närmare gården, och att den andre sedan åkte och parkerade bilen längre bort. Vad tror du själv om det här? Tror du att det var en eller två gärningsmän?

Godkväll Draifos 》 Du har fortfárande inte svarat mig på min då , tidigare ställda fråga till dig. Här kommer min tidigare ställda fråga till dig på nytt 》Ljög Mord-Rotels-Teknikerna Caj Énqvist och Nils Nilsson samt även därtill Kriminal-Inspektören Bo Nórdlund om att det Fredagen den 16/4 År 2004 inte fanns några då gjorda SKID-SPÅR av gärningsmannen , eller var det Ján Ólsson som ljög om att det då Fredagen den 16/4 År 2004 skulle ha funnits SKID-SPÅR efter en av GÄRNINGSMÄNNEN som enligt hans påstående var två gärningsmän ? Draifos , var nu vänlig och svara mig på min tidigare ställda fråga till dig , utan att slingra in dig med argúment. Svara enkelt vem du (TROR) är (dom) eller han som farit fram med osannings-enliga uppgifter och påståenden. Draifos , faktumet är , att några har talat sanning redan i från första början , eller några har ljugit redan ifrån första början. Ján Ólsson har alltså antingen ljugit eller talat sanning.

The JokerMan.
Murder-Investigator of the case of KálaMark.
Citera
2017-09-02, 18:25
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gratis-121 》 Kan du vara vänlig och ge dig till tåls och låta mig så småningom beskriva det här beträffande Tóre Fahlgrens upptäckt Onsdagen den 14/4 År 2004 , och den grå-vita Ford Scórpion som då brúkades av Lárs Christer Hjórt och hans son Nils Christian Hjórt , samt även därtill gällande de sko-avtrycken som upptäcktes på KálaHattens' Parkerings-Plats intill Ólov Róger Lindbergs' Ljus-Röda Opel Combi , Fredagen den 16/4 År 2004.

Obs ! (DEN GRÅ-VITA FORD SCÓRPION , IAKTTOGS AV ETT FLERTALET PERSÓNER ONSDAGEN DEN 14 APRIL ÅR 2004 I KÁLAMARKS-OMRÅDET) , och det är just till punkt och pricka den då aktuella MORD-DAGEN.

The JokerMan.

Är du säker?

Läs Christina L vittnes mål om när hon såg bilen den beiga/gråa forden som hjortarna haft.
Dagen före ambulansen kom
Och ambulansen kom på fredag den 16:e
Citera
2017-09-02, 18:36
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Gratis-121 》 Klockan 23:20 och den 14/4 År 2004 lämnade Magnus Wiklund sin Pappas' bóende i Arvidsjaur och försvann. Obs ! klockan (00:10:30) uppkopplades ett Mobilt samtal 》 Obs ! från en av Magnus Wiklunds' då innehavande två olika Mobil-abonnemang. Detta då logg-registrérade Mobil-samtal , uppkopplades i LångTräsk klockan (00:10:30) natten av Torsdagen den 15/4 År 2004 och till Kaj Johannes Linna/Engströms' Mobil-enhet. Kaj Johannes Linna/Engström hade vid detta tillfället sin Mobila enhet avstängd. Det egendomliga är , att de Mobila samtalet som då uppkopplades ifrån Magnus Wiklunds' ena av två Mobil-telefoner , varade endast (FEM SEKUNDER) .......... men ! lite senare framåt i det dåtida förloppet , så händer något mycket , mycket egendomligt , och det är , vad jag
[JokerMannen] kommer att deklaréra så småningom på denna trådSidan ......... nämligen att jag då kommer att låta presentera ETT AV GÄRNINGSMANNENS' eller MEDHJÄLPARENS' (MISSTAG)👍

The JokerMan.

Ja, han lämnade sin bostad då. Men gjorde han det ensam eller var dom 2

Var det så att Erland skjutsade Magnus till långträsk för att Magnus skulle köra tillbaka GM manna bilen samt ta emot sin andel.
Och i så fall var ju Erland också i krokarna
Och han kanske brukade Magnus andra telefon ?
Har för mig att jag läst uppgift om att Magnus ena telefon varit uppkopplad närmare a-jour (Abborrträsk?)vid tidpunkten (efter 00 natten mot torsdag 15:e)
Citera
2017-09-02, 18:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Nej, mordkvällen såg vittnet moppekillen Tore Fahlgren en vit bil av asiatiskt märke stå på den parkeringen, i o m att han själv körde olovligt så uppmärksammade han bilen väl.
TF (trettonåringen) såg knappast någon bil av asiatiskt märke. Vad han såg var troligen den Ford Scorpio som de andra vittnena såg. Eller möjligen EW:s Citroën då, men det där är väl bara spekulationer (se aktbil. 131, s. 151).

Citat:
Den vita forden sågs inte under mordkvällen
Jo, 'JokerMannen' har rätt här. Enligt förhöret med CJ (aktbil. 131, s. 143) skall männen med den vita Ford Scorpion ha setts i Kalamark under mordkvällen den 14/4.

Av förhöret med K (aktbil. 131, s. 147) framgår inte exakt vilket datum K skall ha sett bilen (K uppfattade tydligen Ford Scorpion som "en Opel eller någon japanare"). Det står dock att det var under påsken, och att det var en dag då bröderna Lindberg skulle åka och hälsa på någon (vilket de alltså gjorde under mordkvällen).
Senast redigerad av Draifos 2017-09-02 kl. 18:54.
Citera
2017-09-02, 18:51
Medlem
Citat:
Bilen var tydlige ingen asiatisk utan en vit citra som ägdes av Magnus v morfar Erik
Men det kan ju ha varit GM bilen ändå.
Tore var ju inte säker på märket.

Det var , en vit-färgad Combi-bil och modell Japánsk. Tóre Fahlgren , hade då på ett mycket observérande sätt beskrivit flera detaljer för Poliserna , som dåvarande vittnes-förhör av denna då , av honom upptäckta och iakttagna bilen på KálaHattens' Parkérings-Plats intill RadioMasten. Gratis-121 》 Magnus stávar sitt efternamn med Dubbel-W och han har alltid skrivit = Magnus WIKLUND. Gratis-121 , sedan skulle jag vilja be dig om en sak och då gällande när du skriver din inlägg och sedan därefter postar dom. Visa att du persónligen sätter värde på dina skrivna och fortsatta inlägg , genom att tänka på hur du skriver korrekt grammatiskt , så att det ser snyggt och prydligt ut för andra läsare. Ett råd ifrån mig är att efter det att du skrivit klart ditt inlägg och innan du postar det , så gör en läs-översikt och redigéra eventuella stavfel som uppkommit under ditt då pågångna skrivande. Ett bra exempel är (Draifos) , han visar att han persónligen sätter värde på alla sina inlägg som han skrivit och sedan därefter postar , han redigérar nästan alltid och det är och blir under sådana förutsättningar mycket trevligt att få läsa , när det är snyggt och prydligt skrivet och framförallt rättstávat.

The JokerMan.
Citera
2017-09-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ja, han lämnade sin bostad då. Men gjorde han det ensam eller var dom 2

Var det så att Erland skjutsade Magnus till långträsk för att Magnus skulle köra tillbaka GM manna bilen samt ta emot sin andel.
Och i så fall var ju Erland också i krokarna
Och han kanske brukade Magnus andra telefon ?
Har för mig att jag läst uppgift om att Magnus ena telefon varit uppkopplad närmare a-jour (Abborrträsk?)vid tidpunkten (efter 00 natten mot torsdag 15:e)

Gratis-121 》》》 Den 15 April År 2004 uppkopplades Magnus Wiklunds' ena av två Mobil-telefóner vid en Parkérings-plats i AbborTräsk , och detta ägde då rum exakt vid tidpunkten (01:12:50) och det Mobil-samtálet pågick då fram till klockan (01:13:02) och det vill då i sin tur deklaréra sig till (TOLV SEKUNDER).
Obs ! jag kommer att berätta om detta samtálet sénare framåt i mina då fortsatta och postade inlägg , det jag redan nu kan berätta för dig är vidare sagt att , det var under inga omständigheter (Herr Magnus Wiklund) som ringde detta Mobil-samtálet , då gjort i från en Parkérings- plats i AbborrTräsk Torsdagen den 15/4 År 2004. Jag vet med mycket stor sannolikhet , vem som ringde detta då gjorda Mobil-samtálet i AbborrTräsk. Gratis-121 , ge dig till tåls , tids nog får du reda på hur det egentligen förhåller sig i verkligheten , jag [JokerMannen] är Mord-utrédare av KálaMarksMordet , och jag måste få ta mig den tid som krävs för att kunna komma ned på djupet i detta Mord-fallet , att lösa ett sådant här invecklat Mord-fall , kan mycket gott och väl låta jämföra sig med en RÉHABILITERINGS-SKADA , det vill säga , (DET TAR TID) och (DET KRÄVS TID) för att överhuvud taget kunna uppnå ett tillfreds-ställande slut-resultat. Man löser inga invecklade mord på en (KAFFE-RAST).

The JokerMan.
Senast redigerad av JokerMannen 2017-09-02 kl. 19:33.
Citera
2017-09-02, 20:56
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
TF (trettonåringen) såg knappast någon bil av asiatiskt märke. Vad han såg var troligen den Ford Scorpio som de andra vittnena såg. Eller möjligen EW:s Citroën då, men det där är väl bara spekulationer (se aktbil. 131, s. 151).

Jo, 'JokerMannen' har rätt här. Enligt förhöret med CJ (aktbil. 131, s. 143) skall männen med den vita Ford Scorpion ha setts i Kalamark under mordkvällen den 14/4.

Av förhöret med K (aktbil. 131, s. 147) framgår inte exakt vilket datum K skall ha sett bilen (K uppfattade tydligen Ford Scorpion som "en Opel eller någon japanare"). Det står dock att det var under påsken, och att det var en dag då bröderna Lindberg skulle åka och hälsa på någon (vilket de alltså gjorde under mordkvällen).

"Hjortarna" som ägde forden menar att de befunnit sig i Kalamark tisdagen den 13:e
Det framgår av ett tankkvitto
Christina är osäker på om det var tisdag eller onsdag som hon såg forden

Bröderna Lindberg var ofta och besökte bekanta och kan mycket väl besökt nån både tisdag och onsdag

Tore är säker på att bilen var vit.
Hjortarnas bil var beige/grå
Citera
2017-09-02, 21:08
Medlem
Citat:

Draifos 》 Den 14/4 , År 2004 besökte Kárl-Súne och hans äldre broder Ólov Róger Lindberg med deras då , den Ljus-Röda Opel Combi-bilen paret (Márgit och Rúne Ríström) på eftermiddagen. Dom bjöds av paret Ristöm på eftermiddags-mat , fläskkotletter med sås och potatis samt grönsaker i form av gröna ärtor och majs. Obs ! det var bland annat osmält majs som hade fastnat då i Ólov Róger Lindbergs luft-strúpe i ganska stora mängder som samman-klumpat sig , vilket kunde (då) konstatéras av bland annat obduktions-undersökningen. Bröderna Lindberg åt även en efterrätt hos paret Ristöm , någon form av en ungsbakad frukt-kaka som då hade till-serverats med vispad grädde och kanél.

Draifos 》》》 Jag väntar fortfarande på ett svar ifrån dig , då jag nu ställer frågan för tredje e: gången i följd till dig. Ljög Mord-Rotels-Teknikerna Caj Énqvist och Nils Nilsson samt Kriminal-Inspektören Bo Nórdlund , eller var det istället Ján Ólsson som använde sig av osannings-enliga påpekanden gällande SKID-SPÅREN ?

The JokerMan.
Citera
2017-09-02, 21:11
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Jag gillar dig och dina inlägg 👍👍

Rättelse:
Magnus Viklund heter han
Inte Wiklund

https://www.hitta.se/magnus+viklund/...son/xSPP-4mmmU
Citera
2017-09-02, 22:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Draifos 》》》 Jag väntar fortfarande på ett svar ifrån dig , då jag nu ställer frågan för tredje e: gången i följd till dig. Ljög Mord-Rotels-Teknikerna Caj Énqvist och Nils Nilsson samt Kriminal-Inspektören Bo Nórdlund , eller var det istället Ján Ólsson som använde sig av osannings-enliga påpekanden gällande SKID-SPÅREN ?
Som jag skrev förut så vet jag ingenting om skidspår, och jag har inte heller riktigt klart för mig vad de här uppräknade herrarna har sagt om skidspår. Jag förstår inte vad någon skall ha ljugit om, och jag förstår inte varför du fortsätter att fråga mig om det här.
Citera
2017-09-02, 22:37
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Gratis-121 》》》 Observéra ! jag har hitintills sett flera då gjorda underSkrifter av Magnus Wiklund och det är så , som jag tidigare har berättat , att Magnus stávade sitt efternamn med dubbel-W istället för enkel-V , hur hans' égen Morfar då stávade sitt efternamn med dubbel-W eller enkel-V , det har jag däremot ingen áning om. Obs ! Det är vanligt att Réportrar och Journalister och flera andra människor skriver Wiklunds' efternamn med enkel-V istället för med dubbel-W-et. Jag såg bland annat hur olika réportrar skrev under Kaj Johannes Linna/Engströms' då pågående rättegång och då i samband med att résningen hade blivit godkänd , så skrevs det (EN 44 Åring har anhållits för médhjälp till mórd och gróvt rån. En annan tidning skrev att (EN 45 Åring hade blivit anhållen och en tredje hade då skrivit om (EN 43 Åring. Under då pågående rättegång , kunde man då läsa namnet (Margaréta BERGMAN)* och (Margaréta BERGKVIST)* och (Margaréta BURMAN)* istället för det korrekta Margaréta Bergström. Gratis-121 》》》Bland annat står det undertecknat på Förlikningsávtalet som då gällde den 06/02 År 2004 för Bröderna Lindberg och Magnus Wiklund , som då undertecknats med dubbel-W i efternamnet (Wiklund).

The JokerMan.

Telefonnumret i vissträsk är ett till exempel
Du har skrivit 0920 125 32
Men det ska vara 0929 125 32
(Elvys telefon)

Så även den bäste kan skriva fel.
Citera
2017-09-02, 22:53
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Telefonnumret i vissträsk är ett till exempel
Du har skrivit 0920 125 32
Men det ska vara 0929 125 32
(Elvys telefon)

Så även den bäste kan skriva fel.

Det mesta som du Jokermannen skriver är sant

Men
Det finns saker som inte stämmer

Det finns bara en person i hela världen som kan veta att vissa av dina påståenden är fel och det är jag.

Men det bryr jag mig inte om, för jag värdesätter ditt grävande och idoga arbete mer än att jag förväntar mig att du är en felfri perfektionist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in