2016-01-01, 16:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är avslöjande att du glömmer flickvännnen IEs vittnesmål. Någonting säger mig att du vet mycket väl att hon vittnade mot Linna för både inbrott och mord.

Att IE skulle ha vittnat mot Linna när det gäller rånmordet i Kalamark är väl att ta i.
Som jag förstår det har hon bara vittnat om att han skulle ha haft ett sår på stortån.
Jag har aldrig fattat vad detta omdiskuterade sår på stortån skulle ha med rånmordet att göra. Finns det uppgifter om att den som rånade bröderna samtidigt skulle ha skadat sig i foten?

Hur har domstolen resonerat kring sambandet mellan såret på tån och rånmordet?
Citera
2016-01-01, 17:54
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att IE skulle ha vittnat mot Linna när det gäller rånmordet i Kalamark är väl att ta i.
Som jag förstår det har hon bara vittnat om att han skulle ha haft ett sår på stortån.
Jag har aldrig fattat vad detta omdiskuterade sår på stortån skulle ha med rånmordet att göra. Finns det uppgifter om att den som rånade bröderna samtidigt skulle ha skadat sig i foten?

Hur har domstolen resonerat kring sambandet mellan såret på tån och rånmordet?
Det är helt riktigt att IE i huvudsak bara vittnat om det blödande såret ovanpå stortån. Poängen var att hon helt klart vittnat mot Linna, eftersom han nekar till att ha haft ett blödande sår på foten öht. Om vi skall tro att Linna är oskyldig så har han haft verklig otur med bekanta och ex-flickvänner.

Sedan är jag lika frågande som du varför detta sår är viktigt. En av Linna och IE ljuger uppenbarligen om detta. För Linna är väl problemet att han inte kan förklara varför han har ett blödande sår om han har åkt hemifrån och suttit 8-9 timmar i bil.
Citera
2016-01-01, 19:06
Medlem
kaj är dömd för mord.och garanterat skyldig.
Citera
2016-01-01, 19:18
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xannton
kaj är dömd för mord.och garanterat skyldig.

Han har i a f inte gett trovärdiga svar på många av dom frågor han fick i rätten.. men det kan vara bra att läsa hela FUP innan man bestämmer sig. Tyvärr kostar den mycket att köpa loss.
Citera
2016-01-01, 20:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är helt riktigt att IE i huvudsak bara vittnat om det blödande såret ovanpå stortån. Poängen var att hon helt klart vittnat mot Linna, eftersom han nekar till att ha haft ett blödande sår på foten öht. Om vi skall tro att Linna är oskyldig så har han haft verklig otur med bekanta och ex-flickvänner.

Sedan är jag lika frågande som du varför detta sår är viktigt. En av Linna och IE ljuger uppenbarligen om detta. För Linna är väl problemet att han inte kan förklara varför han har ett blödande sår om han har åkt hemifrån och suttit 8-9 timmar i bil.

Det han har haft otur med verkar ju snarare vara en jävig åklagare. Om Linna i stället för ett sår på stortån hade fått punktering eller färgat håret eller vad som helst, så nog fan hade det anförts som skäl för att han begått brottet.
Senast redigerad av Draifos 2016-01-01 kl. 21:10.
Citera
2016-01-01, 22:27
Medlem
han är dömd och skyldig garanterat
Citera
2016-01-02, 00:30
Medlem
Draifoss avatar
Men va fan, kom igen. Om ett "vittne" skulle ha sagt att Linna var nyrakad dagen efter mordet, och Linna skulle ha sagt att han inte minns om han var nyrakad eller ej, skall detta verkligen kunna användas som ett argument för att han är skyldig? Har jag missat något?
Citera
2016-01-03, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det han har haft otur med verkar ju snarare vara en jävig åklagare. Om Linna i stället för ett sår på stortån hade fått punktering eller färgat håret eller vad som helst, så nog fan hade det anförts som skäl för att han begått brottet.

Du verkar åtmindstånde förstå.
Citera
2016-01-04, 11:56
Medlem
Citat:
Nu säger du emot dig själv. Om det inte finns en given tidpunkt för rånmordet så kan inte Linna ha något alibi överhuvudtaget eftersom han gick under jorden 18:12 och inte dyker upp förrän 23:14 i Skellefteå-trakten.

Nu finns det två uppgifter som ger tiden för starten av rånmordet, bilobservationen och "mannen i luckan". HR sammanfattar detta till 19:40, men man kan nog tänka sig 19:35 vilket Skräddaren angav tidigare. Oavsett så kan inte Bertil ha varit i Kalamark 19:35-19:40 om han talade i tfn hemma kl 19:27. Sedan är Bertils hemtelefon uppkopplad igen mot Nils mobil kl 21:05. Lindberg-broderns larm kom efter denna tidpunkt (21:30?) så återigen har Bertil alibi.

Släpp tfn-samtalen med pappan. De behövs inte för Bertils alibi.
Bertil är genom-skum med alla sina sjaskiga affärer med bröderna, men han har alibi för mordet som ingen lyckats knäcka.

Nix, du har fel. Om det inte finns en given tidpunkt för rånmordet så är samtliga boende inom en 10 mils radie runt Kalamark lika misstänkta och de som då saknar alibi kan antas ha med saken att göra.
Det märkliga med Bertils telefonsamtal med Nils kl 18,55-19,27 är att mitt i det samtalet ringer Nils upp ett annat nummer med samma telefon!!?? Något samtal 21,05 existerar inte.
Citera
2016-01-04, 22:25
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hittills
Nix, du har fel. Om det inte finns en given tidpunkt för rånmordet så är samtliga boende inom en 10 mils radie runt Kalamark lika misstänkta och de som då saknar alibi kan antas ha med saken att göra.
Det märkliga med Bertils telefonsamtal med Nils kl 18,55-19,27 är att mitt i det samtalet ringer Nils upp ett annat nummer med samma telefon!!?? Något samtal 21,05 existerar inte.

Du synes ha en aversion mot att föra diskussionen framåt.
Linnas tänkta alibi bygger på att han inte skulle hinna köra bil och gå till fots från Vistträsk givet tfn-samtalet i Vistträsk 18:12 och observationen av byxbenen in luckan 19:35-19:40. Plockar du bort den senare tidpunkten så försvinner möjligheten för Linna att ha alibi. Är det verkligen i den riktningen du vill driva diskussionen?

Vad gäller Bertils tfn-alibi så anger 'Analys av telefonlistor' 2004-04-14 samtal mellan Bertils hemtelefon och Nils mobiltelefon på mordkvällen 18:55, 19:55 (ej svar) samt 21:05-22:17. Några samtidiga samtal från Nils telefon framgår inte där.
Har du några andra uppgifter, dela med dig. I annat fall låt bli tangentbordet.
Senast redigerad av farbror_barbro 2016-01-04 kl. 22:27.
Citera
2016-01-04, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Vad är ditt problem egentligen?
Det är ju precis det jag menar.

Varför framhärdar du då om du har insett att det finns stödbevisning?
Citera
2016-01-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hittills
Det är mycket märkligt att du som journalist attackerar en annan journalist på denna låga nivå. Ifrågasätter Stefan
Lisinskis kapacitet att läsa innantill. Du felciterar honom medvetet. "Jag har inga djupgående kunskaper om sådana listor eller om telekommunikation men hittills har jag inte funnit några godtagbara svar på mina funderingar".
Thomas Ohlsson har missat inte bara dessa uppgifter i telefonlistorna utan även exempelvis att begära in en analys av masternas räckvidd före HR förhandlingarna. "Om någon hade menat att detta inte var möjligt hade HR varit tvungna att reagera på detta". Detta säger HR ordförande Kjell Persson på frågan om varför HR inte resonerat kring möjligheterna att bli uppkopplad mot dessa master samtidigt som man företar den sk avvärjningsresan. Det är mycket märkligt att en som påstår sig arbeta som journalist är så bredvillig att förkasta sin egen integritet och sina kollegors integritet inför vad du upplever som auktoriteter inom rättsväsendet.

Hur skulle jag kunna felcitera Stefan Lisinski när jag inte ens kommit så långt som att citera honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in