Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Att GW inte tog upp allt som är konstigt är inte så konstigt, då programtiden var begränsad.
Vad menar du med att KL verkar vara en tjuv? Har han stulit något? Så vitt jag vet så är straffet för stöld långt ifrån livstids fängelse. Och vad är det som pekar på KL som dom borde ha tagit upp?
Till din fråga.. GM kan ha drabbats av panik och klättrade upp i fönstergluggen då han inte ville bli sedd, vilket i sig är märkligt eftersom dörren bredvid fönstergluggen stod olåst. Han kunde ju lika gärna ha tagit den? Det var f.ö i den ladugården Roger hittades död.
Jag förmodar att det är mer än historien från vittne B som pekar mot KL? Pratas om indiciekedja. Fanns väl inget i storyn som var graverande mot KL utan att vittne B skulle kunna ha hittat på det? Så något mer trodde jag fanns. Hans resa utomlands är som sagt helt ointressant.
Att GM skulle befunnit sig vid fönstergluggen skulle alltså kunna bero på att han ville spana var Roger befinner sig i lokalen och så blir han upptäckt. Men GW verkade inte så säker på vittnet som uppger sig ha sett det. Oavsett vad verkar det inte peka på någon speciell person eftersom inte polisen hittat några fragment från kläder i gluggen som pekar mot en viss person som jag fattat det.
Möjligt att inte KL är en tjuv, lät som han hade en del fuffens för sig så jag antog att han var tjuv. Var någon i tråden som skrev att han gjorde inbrott och sån skit. Sen att jag tycker inbrottstjuvar gott kan sitta 15 år/skjutas på plats har inte med saken att göra och har tyvärr inte stöd i lagen heller.