2010-05-05, 21:41
Medlem
sWeePerrs avatar
Det rör på sig ännu mer (AB idag):

Ny rekonstruktion i Kalamarksmordet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7077420.ab
Citera
2010-05-06, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
Jag tror också att Linna visst är inblandad i dådet. Men han var inte ensam, det var minst en gärningsman till... det är min teori.

Jag tror som du.
Citera
2010-05-06, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Han har ju alibi för kvällen? Svårt att vara på två ställen samtidigt tycker jag..

Han har inte alls alibi. Att köra 9 mil på en och en halv timme är ju inga problem, det tar 1 timme bara, sen har han en halvtimme över till att komma fram till huset.
Citera
2010-05-07, 02:38
Bannlyst
Mordet i Kalamark

Hittade ingen tråd att skriva i. Möjligen är jag utvecklingsstörd.
Men, det här fallet börjar ju bli aktuellt igen och därför tycker jag det kunde vara intressant att dryfta lite.

Ni som är insatta får gärna fylla på med information.

Detta har hänt: http://www.pitea-tidningen.se/nyhete...icleId=5351772
Senaste nytt: http://www.pitea-tidningen.se/nyhete...icleId=5351755

Vill även kasta in lite information som jag fått av en poliskälla. Den är av mig obekräftad men borde vara en smal sak att ta reda på om utredningen tar fart igen.
Skulle personligen kunna skicka den till Linnas advokat om han har en mailadress.

Men, här är det jag hört i alla fall:

Här döms Linna, mot sitt nekande och i skrikande brist på bevis. Vi vet att han är brottsling, men av typen som gör inbrott i ödekåkar nattetid. Lite av en fegis.
Nu ska han alltså bankat ihjäl folk helt utan att lämna några tyngre spår efter sig.

Samtidigt finns det uppgifter om folk som kontaktade polisen på grund av "skummisar" på byn.
Någonting som senare bekräftades. En västerbottning hade varit i byn och han var känd våldsbrottsling.
Men - han var fet och kunde omöjligt ta sig in genom gluggen i byggnaden.

Samtidigt är det så att dessa vittnen har sagt att våldsbrottslingen inte var ensammen på byn. Han hade en vän med sig. Som möjligen hade kunnat gå in genom gluggen.
Vem den vännen är vet ingen idag - för polisen tog inte tag i vittnesmålet eftersom man bestämt sig att Linna var mördaren.

Och mycket riktigt dömdes han.
I efterhand har byxorna - som vid utredningen var försvunna och enligt polisen uppeldade - dykt upp.
Dessutom var en av bröderna bundna med två olika sorters tejp, vilket skulle kunna indikera två gärningsmän.

Egen tanke: Det här ligger lite i linje med hur polisen arbetat med Thomas Quick och nu med Mats Alm. Man utesluter alternativa gärningsmän för att det finns en enkel linje att driva - som till synes känns självklart.
Men som för den sakens skull inte behöver vara den korrekta.
Citera
2010-05-07, 21:11
Medlem
BoISarens avatar
Sammanfogat en ny trådstart med befintlig tråd

//Mod
Citera
2010-05-08, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Hatar du polisen rent allmänt eller bara just norrlandspolisen eller specifika poliser ?
Oopsidaisy!!
Tråkigt men visste inte att ett ifrågasättande på FB är en klar signal till att man hyser hat? Tyckte bara att det i DNs artiklar lät som att den "Heureka" som polisen uppgett, inte var så självskriven
En Google på "Norrbottenspolisen" och - Voila! Kolla själv!

Eller är du kanske en norrlandspolis som känner sig utpekad ???
Citera
2010-05-09, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Hittade ingen tråd att skriva i. Möjligen är jag utvecklingsstörd.
Men, det här fallet börjar ju bli aktuellt igen och därför tycker jag det kunde vara intressant att dryfta lite.

Ni som är insatta får gärna fylla på med information.

Detta har hänt: http://www.pitea-tidningen.se/nyhete...icleId=5351772
Senaste nytt: http://www.pitea-tidningen.se/nyhete...icleId=5351755

Vill även kasta in lite information som jag fått av en poliskälla. Den är av mig obekräftad men borde vara en smal sak att ta reda på om utredningen tar fart igen.
Skulle personligen kunna skicka den till Linnas advokat om han har en mailadress.

Men, här är det jag hört i alla fall:

Här döms Linna, mot sitt nekande och i skrikande brist på bevis. Vi vet att han är brottsling, men av typen som gör inbrott i ödekåkar nattetid. Lite av en fegis.
Är han dömd tidigare?
Citera
2010-05-24, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Är han dömd tidigare?

Jag har som sagt var bara andrahansuppgifter, som kommer från en pensionerad polis/utredare.
Tänkte mer om någon annan var mer insatt och kunde fylla i eventuella luckor eller hitta felaktigheter/saker som stämmer.
Vet ju inte om historian är sann.
Citera
2010-10-21, 11:03
Medlem
Nedan följer Högsta domstolens beslut (Ö 1797-09) avseende Kaj Linnas andra ansökan om resning.

Fortsättning följer.
Citera
2010-10-21, 11:03
Medlem
Fortsättning av Högsta domstolens beslut (Ö 1797-09) avseende Kaj Linnas andra ansökan om resning.
Två justitieråd var skiljaktiga. Se nedan.

Citera
2010-10-21, 12:19
Medlem
Skräddarens avatar
Var fick du tag i det där, blooddust?
Citera
2010-10-21, 12:37
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Var fick du tag i det där, blooddust?

Det är en offentlig handling som du kan efterfråga hos Högsta domstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in