2011-06-04, 06:49
Medlem
Skadat godss avatar
Verkligen dålig aktivitet i den här tråden! Skämmes! Va fan, har ni fått nog efter alla dessa massiva snövintrar eller?
Skål, systrar och bröder!
Citera
2012-12-02, 10:47
Medlem
tigerrakets avatar
Ut och skotta folk!
Citera
2012-12-02, 19:06
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Ut och skotta folk!

Visst, om du kommer över med en snömaskin.
Citera
2012-12-02, 19:19
Medlem
här nere. (ej skåne) så har vi ingen snö än! göööött!
Citera
2012-12-03, 11:08
Medlem
Scaevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjohoppsan
här nere. (ej skåne) så har vi ingen snö än! göööött!

Låg minsann en halv dm i trakterna kring Osby och Lönsboda igår när jag var nere.
Försök inte slingra dig nu!
Citera
2012-12-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scaevola
Låg minsann en halv dm i trakterna kring Osby och Lönsboda igår när jag var nere.
Försök inte slingra dig nu!
haha! nu fick jag er skit snö! snöar konstant! blir till o skotta i morrn då.
gic knappt o ut o köra. såg inte ett piss...
Citera
2012-12-03, 23:19
Medlem
På den tiden jag fortfarande bodde hemma var det ett jävla skottande. Mina föräldrar har en väldigt lång uppfart som dessutom sluttar ganska kraftigt. När jag och farsan körde för hand kunde det ta 6 timmar att skotta klart om det var blötsnö. Den jävla uppfarten hade en tendens att bli väldigt hal också, så man trillade mer än en grov parkinson-patient på rollerskates.

En dag kom en professionell snöfetischist (alltså en snöröjare) och erbjöd sig att köra en vända gratis, mycket uppskattat förstås! Problemet var bara att han kom tre-kvartsvägs upp för backen varpå hela plogmaskinen glider ned och fastnar med sidan på ett träd.

-Inga problem, jag ringer grabbarna.

Nån timme senare kommer en dubbelt så stor plogmaskin dit, klart som fan att den fastnar den med. Kan tänka mig att de tyckte att det var lite pinsamt, så grovt brant var ju inte backen och de skulle vara proffs. Samtidigt är det ju en ganska stor logistisk utmaning att få loss alla maskiner utan att något går sönder.

De ringer dit ett riktigt monster till plogmaskin, lika bred som vägen, vilket visade sig vara en stor nackdel, då den lätt fastnade i ett annat träd i allén om de inte lyckades glida precis rakt bakåt.
Så nu hade vi tre plogmaskiner i backen och tre snöröjare i köket smuttande på kaffe och lite glögg. Till slut fick de loss alla tre maskinerna med en inhyrd grävmaskin, sisådär 8 timmar senare.

Vi fick hädanefter sköta vår snöröjning själva, men det blev mycket roligare efter att farsan monterade en plog på hiluxen (som av någon outgrundlig anledning aldrig någonsin fastnat i backfan).
Citera
2012-12-04, 23:25
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luceat
På den tiden jag fortfarande bodde hemma var det ett jävla skottande. Mina föräldrar har en väldigt lång uppfart som dessutom sluttar ganska kraftigt. När jag och farsan körde för hand kunde det ta 6 timmar att skotta klart om det var blötsnö. Den jävla uppfarten hade en tendens att bli väldigt hal också, så man trillade mer än en grov parkinson-patient på rollerskates.

En dag kom en professionell snöfetischist (alltså en snöröjare) och erbjöd sig att köra en vända gratis, mycket uppskattat förstås! Problemet var bara att han kom tre-kvartsvägs upp för backen varpå hela plogmaskinen glider ned och fastnar med sidan på ett träd.

-Inga problem, jag ringer grabbarna.

Nån timme senare kommer en dubbelt så stor plogmaskin dit, klart som fan att den fastnar den med. Kan tänka mig att de tyckte att det var lite pinsamt, så grovt brant var ju inte backen och de skulle vara proffs. Samtidigt är det ju en ganska stor logistisk utmaning att få loss alla maskiner utan att något går sönder.

De ringer dit ett riktigt monster till plogmaskin, lika bred som vägen, vilket visade sig vara en stor nackdel, då den lätt fastnade i ett annat träd i allén om de inte lyckades glida precis rakt bakåt.
Så nu hade vi tre plogmaskiner i backen och tre snöröjare i köket smuttande på kaffe och lite glögg. Till slut fick de loss alla tre maskinerna med en inhyrd grävmaskin, sisådär 8 timmar senare.

Vi fick hädanefter sköta vår snöröjning själva, men det blev mycket roligare efter att farsan monterade en plog på hiluxen (som av någon outgrundlig anledning aldrig någonsin fastnat i backfan).

Hahaha vilken jävla historia.

OnT: Nu har vi fått en del snö som man kan skotta, men det är svinkallt ute så jag känner inte någon vidare dragning till att skotta just nu. Kanske senare.

Förövrigt så vill jag tipsa er om en vanlig piasavakvast, detta är ett fantastiskt redskap för pudersnö! Perfekt när man vill göra extra rent och fint och/eller tänkt salta efter skottningen.
Citera
2012-12-05, 20:47
Medlem
BearTheVikings avatar
Har faktiskt aldrig tänkt på detta innan, men nu när du säger det så tror jag faktisk att jag kanske tycker det är ganska roligt trots allt. Man känner att man gör nytta samtidigt som man får sig lite frisk luft och en smula motion. Ganska härligt egentligen.

Dessutom är ju tillfredsställelsen man får av att just ha skottat sig igenom en riktigt stor snövall svår att överträffa!

Fan, nu längtar jag nästan till nästa tillfälle att få skyffla lite snö!
Citera
2016-01-18, 21:53
Medlem
tigerrakets avatar
Vi är befrälsta med ett vitt landskap. Ta fram skyfflarna och lugna era nerver med några timmars stadigt skottande.
Citera
2016-01-21, 10:54
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag har sopat av utanför dörren och på vår lilla gång, snön har smält bort perfekt, så att gången är fri
Citera
2021-12-16, 16:33
Medlem
chrguss avatar
Bumpar min egen tråd efter flera år.
Bor nu på gård och skottar med traktor, oslagbart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in