• 1
  • 2
2010-01-06, 03:34
Medlem
chrguss avatar
Fick en liknande tanke som skaparen av:

Jag känner att jag måste gräva ett hål..
https://www.flashback.org/showthread.php?t=635557

Har precis varit uppe i Norrland över nyår och fascinerats över all snö och hur bra plogade alla gator va. Nu när snön har kommit på allvar nere i söder så kände jag igår att jag vill ha det likadant hemma på våran uppfart!

Det har snöat konstant hela dagen (5/1) och jag var ute och skottade 3 ggr på 10 timmar. Enbart för att jag ville ha en pråper och snöfri uppfart samt att jag tyckte att det var kul att skotta!

"Att få se snöhögarna växa och växa, se snön på uppfarterna försvinna, samtidigt som man känner att man gör någon nytta!"

Huvudkategorier:
Är det någon annan som känt likadant?
Använder ni er av speciella tekniker när ni skottar? (Grepp, skotta inifrån och ut, osv.)
Viken är bästa snön att skotta?
Skotta åt grannar? (gratis eller mot betalning?)
Snöskottning=fetish?

Underkategorier:
Borsta av bilar
Saltning/grusning
Borttagning av istappar

Fyll gärna på med fler kategorier och ge era tankar om att gå ut och skotta snö!

Ps. Längtar redan efter att få kliva upp och skotta imorgon igen! (snöar som f*n nu)
Senast redigerad av chrgus 2010-01-06 kl. 03:38. Anledning: bättre beskrivning
Citera
2010-01-06, 03:37
Medlem
Cescs avatar
Galenskap! Nere i söder smälter ju ändå snön inom två dagar?
Citera
2010-01-06, 03:37
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrgus
Fick en liknande tanke som skaparen av:

Jag känner att jag måste gräva ett hål..
https://www.flashback.org/showthread.php?t=635557

Har precis varit uppe i Norrland över nyår och fascinerats över all snö och hur bra plogade alla gator va. Nu när snön har kommit på allvar nere i söder så kände jag igår att jag vill ha det likadant hemma på våran uppfart!

Det har snöat konstant hela dagen (5/1) och jag var ute och skottade 3 ggr på 10 timmar. Enbart för att jag ville ha en pråper och snöfri uppfart samt att jag tyckte att det var kul att skotta!

"Att få se snöhögarna växa och växa, se snön på uppfarterna försvinna, samtidigt som man känner att man gör någon nytta!"

Huvudkategorier:
Är det någon annan som känt likadant?
Använder ni er av speciella tekniker när ni skottar? (Grepp, skotta inifrån och ut, osv.)
Viken är bästa snön att skotta?
Skotta åt grannar? (gratis eller mot betalning?)
Snöskottning=fetish?

Underkategorier:
Borsta av bilar
Saltning/grusning
Borttagning av istappar

Fyll gärna på med fler kategorier och ge era tankar om att gå ut och skotta snö!

Ps. Längtar redan efter att få kliva upp och skotta imorgon igen! (snöar som f*n nu)
Lägg värmeslingor i backen. Tada.

Är det inte så man gör i t ex alpbyar och liknande? De har ju aldrig isiga gator... Och på höger sida av Kungsgatan om man har Kungsholmen i ryggen. Aldrig snö på höger trottoar, bara vänster...
Citera
2010-01-06, 03:39
Medlem
Gillar mest synen av resultatet efteråt när man har skottat. Man känner sig duktig och det blir fint. Det tråkiga är ju att om någon timme är det lika mycket snö igen. Men å andra sidan hade det ju varit dubbelt så mycket att skotta om man inte hade tagit det tidigare. Men kul att skotta? Nej säger jag.
Citera
2010-01-06, 03:40
Medlem
chrguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesc
Galenskap! Nere i söder smälter ju ändå snön inom två dagar?

Bättre att ha skottat undan den när den är lätt och torr istället för att ha slask överallt, som riskerar att frysa kommande dygn och skapa isgator...

Dock verkar det som om kylan kommer att hålla i sig ett tag till där jag bor iaf (småland)
Citera
2010-01-06, 03:44
Medlem
chrguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbish
Gillar mest synen av resultatet efteråt när man har skottat. Man känner sig duktig och det blir fint. Det tråkiga är ju att om någon timme är det lika mycket snö igen. Men å andra sidan hade det ju varit dubbelt så mycket att skotta om man inte hade tagit det tidigare. Men kul att skotta? Nej säger jag.

Känner samma sak angående synen när man är klar...
Just nu är jag hemma från plugget och bor hos mor och far, inget måste att skotta, men jag känner att jag gör dom en björntjänst när jag ser till att det alltid är skottat.
Blir som en liten betalning för att jag bor hos dom..
Citera
2010-01-06, 03:47
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Lägg värmeslingor i backen. Tada.

Är det inte så man gör i t ex alpbyar och liknande? De har ju aldrig isiga gator... Och på höger sida av Kungsgatan om man har Kungsholmen i ryggen. Aldrig snö på höger trottoar, bara vänster...
Vet inte vad det är, men det kan vara något rör som värmer upp. Brukar vara diagonala spår på bl.a gräsmattor efter dem, där det är snöfritt, när det börjar bli nära nollgradigt.

Tycker också det är kul att skotta. Försöker oftast bygga en enda stor hög. Känns rätt mäktigt när det bara är den och väldigt få andra högar som tappra finns kvar när snön börja smälta bort.
Men betydligt mindre kul att borsta av bilen.
Citera
2010-01-06, 03:48
Medlem
tunnsomlufts avatar
Fattar inte riktigt dig....men alla är ju olika.
Jag var i småland under jul då det snöade som fan. Var tvungen att skotta men jag bröt ungefär ryggen och hade ont hela veckan
Det värsta är väl då snön är blöt och tung. Eller då det är pudersnö och man springer på den för att det är lite härligt och så är det gammal packad skitsnö/is under och man snubblar omkring som en idiot.
När jag halkar brukar jag låtsas som ingenting. Det värsta man kan göra är nog att vända sig om för att kolla om det var någon som såg
Citera
2010-01-06, 03:49
Medlem
Johanboyboys avatar
Jag fattar precis vad du menar. Jag tycker faktiskt också det är kul att skotta, iallafall när man har bra redskap. Min kratta fungerade inte så bra igår
Citera
2010-01-06, 04:06
Medlem
chrguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Jag fattar precis vad du menar. Jag tycker faktiskt också det är kul att skotta, iallafall när man har bra redskap. Min kratta fungerade inte så bra igår

Äntligen någon som förstår mig

Själv använde jag mig av:

traditionell skyffel http://www.byggmax.com/image/product...92_534x534.jpg

samt en piasavakvast
http://www.rusta.se/images/products/62501007_m.jpg

Funderar på att använda lite mer avancerade redskap, likt denna på hjul:
http://preview.tradera.com/328/91770328_1.jpg
Citera
2010-01-06, 04:57
Medlem
Ovcharkas avatar
Tycker också det är trevligt. Jag gick faktiskt utanför tomtgränsen och skottade bort all snö och la på min. Vad snopna folket som brukar åka pulka här utanför blev!
Citera
2010-01-06, 05:33
Medlem
Jag håller med dig TS, det är givande på något sätt. Antar att det tilltalar grottmänniskan inom mig. Känner mig som en riktigt hård jävel som står ute i snöyran och skottar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in