2010-02-20, 21:23
Medlem
Ogdens avatar
Gjorde en liknande sak häromdagen. Min stackars cykel har stått i stället och snöat över och plogats in, bara lite av pakethållaren stack fram, resten var snöhög. Tog ut en spade och några hinkar rykande hett vatten. Skottade undan snö, grävde med händerna, sparkade, hällde på varmvatten, skottade mer och tillslut var cykeln ute! måste sett relativt kul ut, kom jag på, en liten tjej högst upp på ett snöberg, klädd i martens och en enorm krigsparkas med en hink och spade
Citera
2010-02-20, 21:25
Medlem
Pie021s avatar
i västerås är det så sjukt mycket snö! för mycke, har aldrig varit med om så mycke. vissa ställen i norrland han mindre.
Citera
2010-02-21, 11:50
Medlem
Har skottat hela morgonen. Fan vad med snö
Aldrig sett så mycket snö, det var roligt och utmanande att skotta till en början men efter ett tag.. Fyfan vad ont i ryggen jag hade när jag hade grävt fram brevlådan
Snöar det så här mycket igen åker jag och köper en snöslunga.
Citera
2010-02-21, 12:28
Medlem
Jolls avatar
Skottade i typ 3 timmar igår och grusade uppfarten och gjorde allt jättefint. Så vaknar man idag och kollar ut, faan va snö det är ! Tänkte man gå ut och börja skotta, men icke, alla dörrar på hela huset är igensnöade. Kom fan inte ut, får hoppa ut genom fönstret så jag kan skotta fram dörrarna. Sist man var insnöad var typ -97 tror jag. Men fint är det.
Citera
2010-02-23, 22:08
Medlem
chrguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larmlarm
Jävlar vad jag har skottat snö idag. Finns verkligen ingenstans att göra av skiten heller:s

Håller med. Har fyllt hela tomtens framsida med 2 meter snö. Inte nog med det, så får man skotta tak också, och den snön har heller ingen plats att ta vägen
Citera
2010-11-28, 14:06
Medlem
SLANGFiLs avatar
Dags att damma av tråden igen eller?

Jag kom hem efter en kvälls fyllepulka vid tolv i natt.
När jag klafsat igenom snön till dörren, så högg jag tag i skyffeln och började skotta.
Runt 01:10 gick jag in. Då hade jag skottat alla gångar vi använder i hela trädgården, samt uppfart och gången till brevlådan.

Jädrar, det hade snöat igen nu när jag vaknade, så det är bara till att dra ut och gå på det igen!
Citera
2010-11-28, 20:49
Medlem
Pink-Snipers avatar
haha skottade snö tidigare i dag bara för skojs skull

skulle bara skotta trappen och grus gången men det slutade med att jag hade skottat 1/4 av tomten för att det var så kul att skotta, och min tomt är gansak stor så en fjärdedel är ganska mycket
Citera
2010-11-28, 23:47
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnsomluft
När jag halkar brukar jag låtsas som ingenting. Det värsta man kan göra är nog att vända sig om för att kolla om det var någon som såg
Fast det ser ju ganska konstigt ut ändå om du ramlar och bara går iväg som ingenting har hänt. Det är ju uppenbart att du har halkat och försöker sedan bara försöker låtsas som att inget har hänt.

Själv så tog jag ledigt från skolan två dagar bara för att få känna den där sköna känslan man får utav att skotta bort den första snön som har lagt sig på marken.

Ett minne för livet.
Citera
2010-11-29, 08:36
Medlem
tunnsomlufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Fast det ser ju ganska konstigt ut ändå om du ramlar och bara går iväg som ingenting har hänt. Det är ju uppenbart att du har halkat och försöker sedan bara försöker låtsas som att inget har hänt.

Själv så tog jag ledigt från skolan två dagar bara för att få känna den där sköna känslan man får utav att skotta bort den första snön som har lagt sig på marken.

Ett minne för livet.
Men vadå? Ska man vänta om och ta alla i hand och förklara sig. Det är väl uppenbart för dem också vad som hände.
Citera
2010-11-29, 15:25
Medlem
SLANGFiLs avatar
Oj oj oj, snön ger sig inte här i småland.
Dags att bege sig ut för tredje gången på tre dagar.
Citera
2010-11-29, 16:34
Medlem
SLANGFiLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLANGFiL
Oj oj oj, snön ger sig inte här i småland.
Dags att bege sig ut för tredje gången på tre dagar.

Passade på att borsta av bilarna också, 3dm snötäcke över hela bilarna. Det var.. Inte lika roligt som att skotta faktiskt.
Citera
2010-12-27, 00:01
Medlem
chrguss avatar
Passade på att skotta lite på bakfyllan härom dagen. Drog lite på uppfarten hos föräldrarna samt hjälpte farsan att skotta av altantaket.

Det var ganska skönt, strålande sol, ingen blåst, lagom kallt, bara jag min skyffel och snön. Passade även på att hoppa från taket ner i drivorna som bildats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in