Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Killar, håller ni med den här tanten? Fungerar det såhär? Ska man i själva verket bli glad i hågen om ens man har älskarinnor - det tyder ju på att han är frisk och sund!
Jag tror inte på att det är OK att skaffa sig älskarinnor - absolut inte. Det ger en lätt "muslimsk" bild av mannen som en varelse helt okontrollerbar i sin sexualitet och någon som bara måste få tömma, tömma, tömma oavsett hur eller var. Rätt förnedrande bild faktiskt. Män är, trots de många tölparna som klafsar omkring därute, mer än sin kuk och sin sexualitet.
Däremot kan jag ibland uppleva hur en del män blir väldigt avsexualiserade så fort de hamnar i en monogam relation - kutryggiga, hunsade, rädda. DET tror jag kan hänföras till frånvarande och passiva fadersgestalter - de har aldrig sett mamma få något motstånd. Tofflor helt enkelt. DET tror jag ingen vill ha - inte ens deras kvinnor. Det kan man ju märka på alla gifta kvinnor som skriker efter motstånd och reaktioner hos sina passiva karlar. Får de det inte förvandlas kärleken till förakt eller uppgivenhet i många fall.
Nej, detta är ett populistiskt grepp för att sälja, för att väcka uppmärksamhet i mediebruset. Typisk att det kommer från Frankrike också - vänstrandets förlovade land. "Otrohet är ett tecken på hans kärlek till dig" - snacka om "nyspråk".