2010-01-03, 22:16
Medlem
Hejsan! Jag funderar på att köpa en Mac men vet inte riktigt vilken jag isåfall. Antingen iMac eller en MacBook Pro. Det jag gör mest på datorn är att surfa, kolla mail och använda lite mer avancerade program tyå photoshop. Jag skulle även vilja kunna spela något av de lite nyare spelen, typ CoD MW 2 (även ifall det inte kommit ut än, kanske snart, vet vem?). CoD behöver förstås inte vara på max inställningar men skulle gärna vilja att datorn skulle kunna klara spelen någorlunda bra. Så, vilken Mac tycker ni passar mig mest?

Mvh
2010-01-03, 22:22
Medlem
Roger Venuss avatar
iMac är mer för media och surf.
Ta macbook pro 17'' eller Mac Pro
2010-01-03, 22:55
Medlem
Nu är det så att min ekonomi inte räcker just nu... Vad tycker du att jag skulle satsa på för någon mac om jag inte betalar mer än 13000?
2010-01-04, 10:33
Medlem
Hur viktigt är det att kunna bära med sig datorn för dig? Väger det tyngre än att ha stor skärm? Jag har den "lilla" MBPn, just av den anledningen att jag behöver bära med mig den till och från jobbet varje dag. Är det viktigt för dig - köp en MBP 13,3". Är skärmstorleken viktigare, samt att du aldrig kommer behöver bära iväg datorn, köp en iMac 21,5".

Resterande tusenlapp köper du ram-minne för och installerar själv (skitenkelt, finns guider överallt på nätet).
2010-01-04, 18:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=490175

Använd rätt forum och tråd.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in