Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-03, 19:39
  #1
Avstängd
Helsingborg2s avatar
Jag är intresserad av er som anser att ni är bra på att "manipulera". Vad betyder själva ordet för er? Hur har ni inhämtat er gudomliga kunskap? Hur bra är ni?

/Ministern
__________________
Senast redigerad av Helsingborg2 2010-01-03 kl. 19:42.
Citera
2010-01-03, 20:08
  #2
Medlem
€rics avatar
Jag skulle vilja påstå att jag är rätt duktig på att få folk att tro på saker jag säger. Är väl ärlig när det gäller det mesta men ibland kan jag nog rabbla ut mig saker som jag inte har bakgrund för.

Det är för mig ett sätt att manipulera. Sedan är jag väl hyfsat på att övertyga folk om mina egna poiltiska åsikter.
__________________
Senast redigerad av €ric 2010-01-03 kl. 20:12.
Citera
2010-01-03, 20:12
  #3
Avstängd
Helsingborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Jag skulle vilja påstå att jag är rätt duktig på att få folk att tro på saker jag säger. Är väl ärlig när det gäller det mesta men ibland kan jag nog rabbla ut mig saker som jag inte har bakgrund för.

Brukar du få ut något av det? Vad är det "finaste" du har fått ut av det? Eller gör du det i rent underhållningssyfte?
Citera
2010-01-03, 20:57
  #4
Medlem
19801s avatar
Jag föredrar fakta och sakliga argument, alltså motsatsen till propaganda:
http://www.psywarrior.com/Goebbels.html
Citera
2010-01-03, 20:59
  #5
Avstängd
Helsingborg2s avatar
Rubriken har en liten knorr, för att locka in människor i tråden.
Citera
2010-01-03, 21:29
  #6
Avstängd
Helsingborg2s avatar
http://www.levandestillhet.se/nlp/kontra_manipulation

Jag har en kompis, som jag har umgåtts med i ungefär 3år.
Allt som står på den sidan använder vi. Det roliga är att vi har lärt oss genom årens gång. Emot varandra alltså, ja han har ju usat det mot andra med. Jag tror att han är en högst utvecklad manipulatör, roliga är att jag inte har sett det, blir fan imponerad.
__________________
Senast redigerad av Helsingborg2 2010-01-03 kl. 21:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback