2013-08-02, 13:20
Medlem
muddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbstk
Jag håller på att bli helt galen, vissa personer säger att ps4 är bäst och andra att xbone är bättre, vilka saker är det egentligen som skiljer de två åt? Vilka olika funktioner har dom, vilken är billigast, behöver man en massa tillbehör för att kunna spela på ngn av de? Har ingen koll och glöm att jag kommer läsa igenom 150+ sidor med info om dom.

Och så undrar jag även om man spela gamla ps3 spel på ps4 och gamla 360 spel på xbne?

Vissa föredrar Porsche andra föredrar Ferrari. Vilken av konsolerna du kommer tycka är bäst kan bara du svara på. Fråga dig själv vad som är viktigast när det kommer till en konsol och kolla upp vilken av dom som passar dig bäst. Google är din vän i denna frågan då du enkelt kan kolla upp vad som skiljer dom åt. Fråga på ett forum så kommer folks personliga åsikter in i det hela vilket inte är till din fördel på något sätt. Lycka till och hoppas du köper den konsolen som passar dig bäst!
Citera
2013-08-02, 14:52
Medlem
Orjisols avatar
Känns som det blir en PS4 för min del. Mest för att microsofts dåliga stil med uppkopplingen och begagnat marknaden och sedan för att jag aldrig ägde en PS3.
Citera
2013-08-02, 14:53
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Känns som det blir en PS4 för min del. Mest för att microsofts dåliga stil med uppkopplingen och begagnat marknaden och sedan för att jag aldrig ägde en PS3.

Ja du ska välja det som känns bäst, men du vet att alla negativa delar du skrev är slopade va?
Citera
2013-08-02, 14:55
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muddi
Vissa föredrar Porsche andra föredrar Ferrari. Vilken av konsolerna du kommer tycka är bäst kan bara du svara på. Fråga dig själv vad som är viktigast när det kommer till en konsol och kolla upp vilken av dom som passar dig bäst. Google är din vän i denna frågan då du enkelt kan kolla upp vad som skiljer dom åt. Fråga på ett forum så kommer folks personliga åsikter in i det hela vilket inte är till din fördel på något sätt. Lycka till och hoppas du köper den konsolen som passar dig bäst!

Riktigt bra skrivet, kunde inte ha sagt det bättre själv.

Jag sa att jag enbart skulle ha xb360 när den kom men sen kunde man ju inte leva utan vissa titlar som va ps only så blev en ps3 med.

Kommer antagligen bli precis samma sak iår med, men börjar med en xb1 då jag gillar kontrollen mer, främst styrspakarna.
Citera
2013-08-02, 16:08
Medlem
Nvm läste nyss denna så fick lite svar.

http://www.sweclockers.com/nyhet/173...ens-i-xbox-one
Senast redigerad av Anonymiteten 2013-08-02 kl. 16:12.
Citera
2013-08-03, 01:35
Nu ska MS dra upp klockfrekvensen i krysslådan. Lite desperata?
Citera
2013-08-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-

Jag tror inte MS sagt något om klockfrekvensen innan så någon höjning är det knappast.

När de börjar tillverka konsolerna så ser de väl hur bra komponenterna är och kan fastställa hastigheten på GPU/CPU.
Citera
2013-08-03, 17:02
Medlem
Milkcrates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Jag tror inte MS sagt något om klockfrekvensen innan så någon höjning är det knappast.

När de börjar tillverka konsolerna så ser de väl hur bra komponenterna är och kan fastställa hastigheten på GPU/CPU.

http://www.gameinformer.com/b/news/a...-xbox-one.aspx

Microsoft har gått ut med att de ökat klockfrekvensen med ynka 53 mhz. Kanske ger 2-5 mer fps i spel.
Citera
2013-08-03, 17:17
Medlem
Adam211s avatar
Jag är ganska säker på att det kommer fler ändringar. Men det är bara fördelar då jag tänker skaffa en X1 nån gång nästa år.
Citera
2013-08-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-

Det spelar ju inte så stor roll vi såg senaste generationen. Vilken konsol var bästa rent hårdvarumässigt. Ändå blev XBOX360 spel bättre än vad de blev på PS3. Beroende på att utvecklarna valde lägga utvecklingen på XBOX360 sedan porta spelen till PC och PS3.

Hur som helst blir det kul se vilken konsol man kommer använda mest i slutet av året.
Senast redigerad av Awdrew 2013-08-03 kl. 18:37.
Citera
2013-08-03, 19:53
Medlem
Adam211s avatar
Playstation 4 och XBOX ONE är likvärdiga enligt id Software.

http://www.gamereactor.se/nyheter/11...d2eee659ac7ad6
Citera
2013-08-03, 20:24
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Playstation 4 och XBOX ONE är likvärdiga enligt id Software.

http://www.gamereactor.se/nyheter/11...d2eee659ac7ad6

Ja, vad ska de annars säga? Inte precis det smartaste draget att gå ut och säga att PS4:an både är billigare och har bättre hårdvara än dess rival om de nu är intresserade av att kunna göra spel för båda maskiner.

Iofs så tycker jag inte att de tekniska specifikationerna så som hur hög klockfrekvens och annan skit ska behöva styra så mycket. Under NES, SNES, Genesis och N64 eran så var det ju betydligt mer snack om spelen än om klockfrekvenser och "Frames Per Second".

MS må ha pissat på sina fans med alla restriktioner på maskinen som att den måste vara uppkopplad dygnet runt för att fungera men det är inte precis så att Sony är helt fläckfria heller. Till och börja med så kommer deras konsol att kosta betydligt mycket mer här i EU och som grädde på moset så ska man nu tydligen behöva betala ännu en extra avgift för att få spela online.

Men sitter på man och stirrar på hårdvaran enbart så är självfallet PS4:an bättre på papper än Xboxen men det är ju inget som Id software kommer stå där och säga såvida de inte vill dra ner på sina försäljningssiffror när de börjar pumpa ut next-gen spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in