2008-04-27, 03:44
Medlem
Shiloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
En låt?
Skojar du med mig, det gör jag verkligen inte.
Jag skrev OM en låt men jag dömer inte hela skivan på en låt, men om du inte tycker att skivan GENERELLT sett är mer progressiv än tidigare då får det stå för dig men JAG tycker det.
Tack och hej jag diskuterar inte mer med dig.

Gråter du IRL också så fort folk är lite elaka? :<
Citera
2008-04-27, 12:13
Medlem
Aldhisslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toolmate
Fattar inte hur en skiva kan läcka två månader innan release. Blir ändå ett säkert köp när den kommer..

Känns ju som att det sitter någon liten fuling på insidan och sprider ut.

Någon som vet om det finns lyrics ute ännu? Kanske lite tidigt. :<
Senast redigerad av Aldhisslan 2008-04-27 kl. 12:59.
Citera
2008-04-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldhisslan
Känns ju som att det sitter någon liten fuling på insidan och sprider ut.

Någon som vet om det finns lyrics ute ännu? Kanske lite tidigt. :<

Borde dom inte veta vem det är då? Någon måste ju ha fått ett exemplar att lyssna på och sedan lagt ut det på nätet..
Citera
2008-04-27, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toolmate
Borde dom inte veta vem det är då? Någon måste ju ha fått ett exemplar att lyssna på och sedan lagt ut det på nätet..
Om alla exemplar är lika så är det ju omöjligt att veta vem av de som fick provexemplar som faktiskt läckt.
Citera
2008-04-27, 13:33
Medlem
fnuskes avatar
Axe N Rot (hårt namn eller hur?) har inte samma nyans och ton, inte i närheten av vad Lopez tillförde. Han har dock ett helt annat tempo och en mer extrem-metal sätt att spela medans Lopez hade mer jazzinfluenser. Vi har alla våra preferenser men jag tar gärna Lopez groove över Axenrots blastbeats vilken dag i veckan som helst.

Angående skivan så har jag enbart smakat på den, skall smälta den under veckan.
Citera
2008-04-27, 14:30
Medlem
pebers avatar
Äntligen en virvel som låter metal och inte papplåda! Den har jag saknat länge.
Citera
2008-04-27, 14:54
Medlem
erkanperkans avatar
Har lyssnat på hela skivan nu men som alla andra Opeth skivor så lär den växa med tiden. Tycker dock fortfarande att Blackwater Park och Deliverance är deras magnum opus och frågan är om de någonsin kommer att överträffas.

Coil var dålig, men det är kanske en låt man lär sig acceptera som del av det hela stora efter ett tag.
Heir Apparent var grym.
The Lotus Eater hade några mysko prog-partier som jag faktiskt tyckte var ganska coola, och annars en rätt grym låt.
Burden var inte så bra.
Procelain Heart var grym.
Hessian Peel var den bästa låten på skivan.
Hex Omega var helt ok.
Citera
2008-04-27, 17:03
Medlem
Aldhisslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
Har lyssnat på hela skivan nu men som alla andra Opeth skivor så lär den växa med tiden. Tycker dock fortfarande att Blackwater Park och Deliverance är deras magnum opus och frågan är om de någonsin kommer att överträffas.

Coil var dålig, men det är kanske en låt man lär sig acceptera som del av det hela stora efter ett tag.
Heir Apparent var grym.
The Lotus Eater hade några mysko prog-partier som jag faktiskt tyckte var ganska coola, och annars en rätt grym låt.
Burden var inte så bra.
Procelain Heart var grym.
Hessian Peel var den bästa låten på skivan.
Hex Omega var helt ok.

Håller väl med dig på det mesta, dock tyckte jag Porcelain Heart var bäst på skivan.
Men Coil då? Tyckte det var en riktigt skön introlåt, älskar duetter och akustiska gitarrer med.

Men men, smaken är som baken, delad.
Citera
2008-04-27, 20:30
Medlem
lumbas avatar
Lyssnat igenom Albumet en gång nu, tycker alla låtar är bra, har dock inte hittat några riktiga guldkorn än.

Det säger ju dock inte att de inte finns, tog mig nån månad innan jag fattade hur bra Ghost of Perdition var på GR, och Bleak från BWP, tog fan ett år innan jag började gilla den(bör nämnas att bleak är underbar på Roundhouse tapes, slutet är så brutalt)
Citera
2008-04-27, 20:37
Medlem
erkanperkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldhisslan
Håller väl med dig på det mesta, dock tyckte jag Porcelain Heart var bäst på skivan.
Men Coil då? Tyckte det var en riktigt skön introlåt, älskar duetter och akustiska gitarrer med.

Men men, smaken är som baken, delad.
Tycker inte att bruden passade in. Men som sagt jag är inte alls så inne på vad skivan handlar om.
Senast redigerad av erkanperkan 2008-04-27 kl. 20:48.
Citera
2008-04-27, 22:28
Medlem
(:D)s avatar
har nötat Heir Apparent, Porcelain Heart och Lotus eater nu och diggar alla somfan.
Tycker de e en stor förbättring sen Ghost Reveries som jag va lite besviken på. Denna skivan e i helt rätt riktning, mer vågat och mer spöktema.. i like!

resten av låtarna väntar jag med tills skivan släpps. känns inte rätt mot Opeth att lyssna på läckta låtar.
Citera
2008-04-27, 22:35
Medlem
brainspaces avatar
Antar att jag hade lite för höga förhoppningar på denna skiva. Hade hoppats på att den var lite mera growlig och döds-metallig, men opeth är ju ljumma och sköna boys. Skivan var chill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in