Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-10, 16:32
  #1
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Visste ej var jag kunde lägga den här posten, men eftersom den är i syfte med att andas in lustgas så...

Jag kan få tag på en sifon, som tydligen är för vatten (?), läsk eller något sådant. Min fråga är då, skulle en sån fungera lika bra som en gräddsifon? Vet ej skillnaden tyvärr. Jag vill kunna få in gasen från patronen till sifonen, sedan andas in det, eller få in det i en ballong osv.

Någon som är tillräckligt insatt på "barvetenskap" för att kunna svara?

//PPP
Citera
2004-02-10, 17:28
  #2
Medlem
Psychopatics avatar
Jodå, det går utmärkt med en sån. Kolla bara så att de passar de vanliga patronerna. Sifonen är till för att kolsyra vattnet med kolsyrepatroner, som ser likadana ut som lustgaspatroner.

Har själv 2 st som är till för vatten, dessvärre är dom så otäta så jag får fortfarande använda plastpåse o syl
Citera
2004-02-10, 17:33
  #3
Medlem
Ohh dyrt med sifon :/ Har haft patroner i en månad snart tror jag, försökte med en, slog sönder den och den pös ut asfort, sen testa jag med en till i en timma typ, på alla olika sätt jag läst här men funkar ju fan inte, så gick och tog en feting och lugnade ner mig istället..
Citera
2004-02-10, 17:49
  #4
Medlem
Bestlas avatar
Gräddsifoner finns ju att köpa billiga begangnat, kolla typ på myrorna eller nån loppis. Helt toksvårt ska det ju inte vara att få tag på en billig rackare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback