Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-31, 00:00
  #1
Medlem
Min nuvarande sambo är 22 år och har redan relativt mycket celluliter och inte världens fastaste rumpa direkt. Allt annat på hennes kropp är gudomligt så det lockar en del att bli av med denna åkomma. Dessutom mår hon själv dåligt utav detta.

Så, vad har ni träningsfreaks för tips när det gäller att träna bort celluliter? Jag vill även att hon ska få en fast, fyllig rumpa, kan hon träna sig till detta också? Hur i så fall? Vilka övningar? Kost? Löpning? Vad funkar bäst?

Alla tips är välkomna!
Citera
2009-12-31, 00:21
  #2
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Sitzenpinklern

Celluliter är genetiskt, och var de sätter sig. Det finns inget träningssätt att få bort dem specifikt.
Vanlig varierad kosthållning, allmän träning och motion och undvika övervikt, är de sätten som går att lindra besvären.
Citera
2009-12-31, 00:42
  #3
Medlem
Didways avatar
Min tjej säger att det finns skrubbhanskar på bodyshop butiken för ca 50kr som hjälper för sån skit Tar bort döda hudceller så att huden kan producera nya fräscha som ger fastare hud.
Citera
2009-12-31, 00:47
  #4
Medlem
EnMansArmés avatar
Det finns ingen behandling för celluliter, tough shit, men så är det. Lyssna på Pez, finns inga garantier att det hjälper men det är det man kan göra mot celluliter, allt annat är pseudovetenskap.
Citera
2009-12-31, 02:33
  #5
Medlem
Mona700s avatar
Inge nikotin o massor av vatten. Lite tidigt vid 22. Hon får röra på sig oxå.
Citera
2009-12-31, 10:41
  #6
Medlem
Fan också Det hade jag fått helt om bakfoten i så fall.. Hade bara fått för mig att det borde hjälpa ifall man fick fastare rumpa.. Och diverse blaskor och "experter" skriver jämt överallt att det går att träna bort..

Torrborstning är något som jag hört talas om innan också! Ska kanske köpa en handske till henne

Jaja, får väl leva med skiten då
Citera
2009-12-31, 13:16
  #7
Medlem
lundagrens avatar
Är nog som folk säger genetiskt. Har själv legat på 12% bodyfat med ådror på axlar, armar och vader men ändå celluliter på röven, som kille. Jävligt irriterande.

Ska ner under 10% BF till sommaren och se om dom försvinner då, borde göra det.
Citera
2009-12-31, 17:18
  #8
Avstängd
Slackoffs avatar
Kisa lite med ögonen eller använd glasögon som är lite skitiga när du kollar in hennes röv.
Citera
2010-01-01, 03:52
  #9
Medlem
BengtZzs avatar
Träna knäböj, kronlyft och lårcurl för mer muskler på rumpan. Ät mindre och träna mer så man tappar i fettvikt.

Lycka till.
Citera
2010-01-01, 17:04
  #10
Medlem
Styrbjorns avatar
Spackel kanske?

Mig veterligen så finns det inga supermetoder heller, träning och bra kost skulle jag tippa på... eller spackel.
Citera
2010-08-11, 17:28
  #11
Medlem
SummerWines avatar
Produkter mot celluliter är helt och hållet skitsnack tyvärr. Giriga jävlar som identifierar folks högsta men omöjliga önskan att bli av med groppar och tjänar pengar på det.

Celluliter sitter i kroppsfettet inte i huden så det lär krävas en jävligt hård scrubb om ni ska lyckas lösa upp fettklumparna! Dom försvinner om hon går ner/deffar annars är det bara kisa och se glad ut.
Citera
2010-08-13, 01:02
  #12
Medlem
ninjablommans avatar
Träning Och en sund livsstil fungerar förebyggande. För att reducera befintliga celluliter så är det LPG (Lipomassage) som gäller.

Fungerar förvånansvärt bra men det kostar en slant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback