Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-30, 22:20
  #1
Medlem
MegaBrains avatar
När jag stod och väntade på bussen så hörde jag något som lät som en datasignal, ett regelbundet pipande i olika intervaller. Jag förstod inte var det kom ifrån och när jag följde ljudkällan så upptäckte jag att den kom från en detalj på busskuren. Busskuren var av glastyp och ljudet kom ifrån ett runt fäste i metall. Det var inte vanlig resonans eftersom signalen ändrade sig hela tiden och bytte frekvens. Hur kunde denna fästanordning fånga upp en signal och vad kunde det ha varit för typ av signal?

Jag kan tillägga att det var en vinterförmiddag och att solen låg på, om det kanske har någon betydelse.
Citera
2009-12-30, 23:08
  #2
Medlem
En bomb, helt klart.
Citera
2009-12-30, 23:30
  #3
Medlem
Aolis avatar
Ett modem ringde upp huvuddatorn och kollade de nya busstiderna, därefter ändrades displayen bredvid busskuren.
Citera
2009-12-31, 00:01
  #4
Medlem
MegaBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aoli
Ett modem ringde upp huvuddatorn och kollade de nya busstiderna, därefter ändrades displayen bredvid busskuren.
Ja, jag tänkte att det hade med displayen att göra, men displayen stod här på andra sidan vägen. Signalen hade väl med den att göra, men hur kunde den plockas upp av metallfästet på busskurens glas?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback