Citat:
Ursprungligen postat av maximon
vårat dna är information på hur vi ska se ut. Ju mer komplex du är ju längre dna behöver du.. vart kom den ifrån och varför ser vi ingen ny information längre idag.
för att vara ärlig emot dig så tror jag att du trollar ..
all dna är lika lång, det har inte att göra med hur komplex du är eller inte, du kan tänka dig att dna är uppbyggt som en dator, vet du hur datorer är uppbyggda med 1: or och 0: or ?
för varje "gren" så kan det antingen finnas en 1a eller en 0a .. Om du har 1 så betyder det att det är positivt, t ex om du har blå ögon så har din gren i dna:et en 1a framför sig och grenen för bruna ögon har en 0a ..
vart den kom ifrån ? det är exakt samma fråga som att fråga vart kom dinosaurierna ifrån ? vart kom människorna ifrån ? dna behövs inom oss för att vi ska kunna fortplanta oss på denna planet, eftersom att man får 50 % av dna från sin far och 50 % från sin mor .. därför är dna essentiellt för oss .. det kom till samtidigt som de första encelliga organismerna kom till skulle jag säga ..
vi ser ingen ny information idag eftersom att det tar ytterst lång tid att ändra på dna .. men nu går du steget före, för varför ska vi se på ny dna när vi inte ens har kunnat utforska hela vår dna som vi har upptäckt .. jag tror att det ligger på 5% nånting, dvs vi vet 5% av vad alla dna-grenar består av ..
får jag fråga hur gammal du är ? och jag vill gärna ha ett någorlunda ärligt svar, du behöver inte skriva din exakta ålder men .. ja du fattar tror ja ..