2010-01-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Jag undviker inga frågor. Kvastfeningen idag, alltså Latimeria (menadoensis, chalumnae) är inte samma art som någon av de kvastfeningar man känner från fossila lämningar.

Försök använda hjärnan lite, åtminstone.

jo de är exakt samma. Och de finns myror i som är typ 250 mil år gammla och myggor skorpioner osv osv alla är exakt samma som då.. inget är nytt. allt är som de alltid varit,
Citera
2010-01-16, 21:34
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
han menar att om du vet hur gammal nått är så kommer de inte funka att göra mätningar på den.. för att den kommer visa fel. Men om vi inte visste hur gammal den skulle bara så skulle vi anta att den har rätt...

Han säger att dendrokronologi fungerar, vilket är en av väldigt få saker han faktiskt har rätt i...att han sedan skjuter sig själv i foten är ju för att han är okunnig om hur radiokoldatering fungerar, och är en lögnaktig tattare, vilket jag redan förklarat varför.
Citera
2010-01-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Han säger att dendrokronologi fungerar, vilket är en av väldigt få saker han faktiskt har rätt i...att han sedan skjuter sig själv i foten är ju för att han är okunnig om hur radiokoldatering fungerar, och är en lögnaktig tattare, vilket jag redan förklarat varför.

Om du vill tro att de va de han sa så tro de. Men jag tror du medvetet väljer att inte tro på gud.

"Better to reign in hell, than serve in heav'n"

om du inte trodde på att de fanns ett helvete så skulle du aldrig skriva så.. och jag tror du borde tänka på vad du gör,
Citera
2010-01-16, 21:38
Medlem
cephs avatar
Citat:
jo de är exakt samma. Och de finns myror i som är typ 250 mil år gammla och myggor skorpioner osv osv alla är exakt samma som då.. inget är nytt. allt är som de alltid varit,

Men, ditt rabiata lågliv. Det är INTE samma arter. De uppvisar många artspecifika egenskaper som inte setts hos fossila lämningar av kvastfeningar, så enkelt är det. Att ett stadigt flöde av kvastfeningfossiler inte hittats förklararas enkelt av tidigare poster där själva fossileringsprylen adresseras.

Att du misslyckas med att lägga ihop 1+1 är inte vårt fel.
Citera
2010-01-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Men, ditt rabiata lågliv. Det är INTE samma arter. De uppvisar många artspecifika egenskaper som inte setts hos fossila lämningar av kvastfeningar, så enkelt är det. Att ett stadigt flöde av kvastfeningfossiler inte hittats förklararas enkelt av tidigare poster där själva fossileringsprylen adresseras.

Att du misslyckas med att lägga ihop 1+1 är inte vårt fel.

Lilla gubben. De är samma lilla fisk.
Citera
2010-01-16, 21:46
Bannlyst
Citat:
vårat dna är information på hur vi ska se ut. Ju mer komplex du är ju längre dna behöver du.. vart kom den ifrån och varför ser vi ingen ny information längre idag.

för att vara ärlig emot dig så tror jag att du trollar ..

all dna är lika lång, det har inte att göra med hur komplex du är eller inte, du kan tänka dig att dna är uppbyggt som en dator, vet du hur datorer är uppbyggda med 1: or och 0: or ?

för varje "gren" så kan det antingen finnas en 1a eller en 0a .. Om du har 1 så betyder det att det är positivt, t ex om du har blå ögon så har din gren i dna:et en 1a framför sig och grenen för bruna ögon har en 0a ..

vart den kom ifrån ? det är exakt samma fråga som att fråga vart kom dinosaurierna ifrån ? vart kom människorna ifrån ? dna behövs inom oss för att vi ska kunna fortplanta oss på denna planet, eftersom att man får 50 % av dna från sin far och 50 % från sin mor .. därför är dna essentiellt för oss .. det kom till samtidigt som de första encelliga organismerna kom till skulle jag säga ..

vi ser ingen ny information idag eftersom att det tar ytterst lång tid att ändra på dna .. men nu går du steget före, för varför ska vi se på ny dna när vi inte ens har kunnat utforska hela vår dna som vi har upptäckt .. jag tror att det ligger på 5% nånting, dvs vi vet 5% av vad alla dna-grenar består av ..

får jag fråga hur gammal du är ? och jag vill gärna ha ett någorlunda ärligt svar, du behöver inte skriva din exakta ålder men .. ja du fattar tror ja ..
Citera
2010-01-16, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americanviking
för att vara ärlig emot dig så tror jag att du trollar ..

all dna är lika lång, det har inte att göra med hur komplex du är eller inte, du kan tänka dig att dna är uppbyggt som en dator, vet du hur datorer är uppbyggda med 1: or och 0: or ?

för varje "gren" så kan det antingen finnas en 1a eller en 0a .. Om du har 1 så betyder det att det är positivt, t ex om du har blå ögon så har din gren i dna:et en 1a framför sig och grenen för bruna ögon har en 0a ..

vart den kom ifrån ? det är exakt samma fråga som att fråga vart kom dinosaurierna ifrån ? vart kom människorna ifrån ? dna behövs inom oss för att vi ska kunna fortplanta oss på denna planet, eftersom att man får 50 % av dna från sin far och 50 % från sin mor .. därför är dna essentiellt för oss .. det kom till samtidigt som de första encelliga organismerna kom till skulle jag säga ..

vi ser ingen ny information idag eftersom att det tar ytterst lång tid att ändra på dna .. men nu går du steget före, för varför ska vi se på ny dna när vi inte ens har kunnat utforska hela vår dna som vi har upptäckt .. jag tror att det ligger på 5% nånting, dvs vi vet 5% av vad alla dna-grenar består av ..

får jag fråga hur gammal du är ? och jag vill gärna ha ett någorlunda ärligt svar, du behöver inte skriva din exakta ålder men .. ja du fattar tror ja ..

Jag gillar hur du skriver ditt inlägg. Snällt och informativt. Så jag ska svara på samma sätt.

För de första. Vart kom all dna från första början.

Och dehär med att fortplanta oss. Varför och hur kunde vi bli 2 königa?

Om vi inte ser nån ny information idag. Hur vet vi då att den nånsin ägt rumm?

Jag är 86a. Jag har en mamma som är en av de 10 bästa doktorerna i sverige och jag har pratat med henne. I början gillade hon att debunka mig när de gällde evolutions frågor och dna osv osv. Men sen lärde jag mig mer och kom med svårare frågor hon inte kunde/ville svara på. Hon vet själv att vi är skapade eftersom direkt när jag tar upp dehär med henne nuförtiden så vägrar hon pratar om de..
Citera
2010-01-16, 22:04
Medlem
kmers avatar
Citat:
Jag säger bara att jag inte gillar ideén av att de finns människor som så gärna vill att du ska tro på evolution att de gör hoxes. Och när de blir påkommna. Varför står de inte med nånstans i textbökerna?
Dessa hoaxes skapades inte för att få folk att tro på evolutionen, de skapades enbart för att tjäna pengar.
Citat:
Att allt borde snurra åt samma håll. men de gör dom inte. Och än idag försöker de ta reda på varför.
Pratar du om planeter nu plötsligt? Det finns i alla fall vetenskapliga förklaringar till detta, även om du vet om det eller inte.
Citat:
Jag anser att en riktig kristen är en sån som häldre skulle låta sig själv dödas än att neka sin tro för jesus och som tar hela bibeln bokstavligt. Och jag tror inte att de är många idag som har den tron.
Jag har fortfarande inte sett något svar på min fråga om bibelns bokstavlighet. Att om bibeln är bokstavligt sann så säger den ingenting om jordens eller mänsklighetens ålder. Så du kan sluta tro att jorden är 6000 år gammal nu, den är lite äldre än så faktiskt...
Citera
2010-01-16, 22:05
Medlem
kmers avatar
Citat:
Evolution är inte adaptation. Förutom om du skulle säga att evolutionen gör att de KAN adaptera till sin miljö. De är allså nånting utifrån som gör att den adapterar.. och inte en blind mutation som råka va posetiv för den.
Nu pratar du bara smörja...
Citera
2010-01-16, 22:06
Medlem
kmers avatar
Citat:
Jag svara inte på den eftersom att de är nått jag aldrig hört om. Så jag har aldrig kollat upp de tyvär. Vågar inte svara på nått innan jag kollat upp de.
Då tycker jag att du ska kolla upp det (och kom inte med förklaringen att den ena beskriver Marias släktlinje - för om det är sant så betyder det också att bibeln inte är bokstavligt sann). Det enda alternativ som återstår om du verkligen vill tro på bibeln är att den inte säger någonting om jordens ålder.

Om du kan tänka logiskt alltså, men med tanke på dina tidigare utsagor tvivlar jag på att du ens vet vad logik är för något.
Citera
2010-01-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmer
Nu pratar du bara smörja...

icke
Citera
2010-01-16, 22:10
Medlem
cephs avatar
Citat:
Evolution är inte adaptation. Förutom om du skulle säga att evolutionen gör att de KAN adaptera till sin miljö. De är allså nånting utifrån som gör att den adapterar.. och inte en blind mutation som råka va posetiv för den.

Ergo är evolution adaption eftersom en "blind mutation som råkar vara positiv" för organismen är positiv pga. omständigheterna, alltså finns det ett selektionstryck. Jag förstår inte hur du lyckas med en sådan tankevurpa.

Sen tycker jag att du borde lära dig stava. Nog för att dina resonemang befinner sig på en femårings nivå, men att skriva som en femåring är bara för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in