riktiga bevisen och inte lögnerna och missförstånden som evolutionskritikerna ägnar sig åt).[/quote]
Så du menar att evolutionisterna har dom riktiga bevisen? Läs här om Lucy.
Lucy har tyvärr ett aphuvud. Det är helt och hållet apa, härvid råder inga tvivel. Härtill har hon ett par armar, ben, höfter och ett knä. På grund av detta säger Johansen, att hon är mitt emellan apa och människa. En apa har ett arm-ben förhållande som är 1:1, medan människan har ett förhållande om 0,75. Lucy står mitt emellan med ett 89,7%.
Men om man betraktar fyndet, ser man, att där är ett stycke borta, och där är ett stycke borta, och där är ett stycke borta, där och där och där och så vidare. Fyndet är mycket ofullständigt. Hur har man överhuvud taget kunnat fastställa ett så noggrant förhållande som 89,7%? Det måste vara svårt. Alltså när det inte med tillräcklig säkerhet går att använda arm-ben förhållandet, så antas att höften är sådan att Lucy skall ha gått upprätt. Men det skulle hon verkligen inte kunna med den höften (se bilden). Med den höften springer hon som en apa. Men höften måste ha blivit förskjuten/böjd, säger Johansen, då går hon nämligen upprätt. Men hur vet jag att den är förskjuten, när jag inte har någon annan höft att jämföra med? När det är som det nu är, är hon en apa. Skulle höften vara förskjuten, då skulle hon ha kunnat gå upprätt. Men Johansen fortsätter att hävda att höften måste ha blivit förskjuten/böjd. Varför antar Johansen så starkt att höften måste ha blivit förskjuten? Jo, på grund av knäet. Nu är vi alltså vid knäet. Knäet är mycket människolikt. Men knäet blev funnet i klippan 80 meter djupare än de övriga delarna av Lucy (under en nivå där man påträffat vanliga människor). Man vet inte säkert att knäet hör till Lucy. Om knäet inte hör till Lucy, så är det där ett ap bäcken, och arm-ben förhållandet kan man inte räkna ut p.g.a. de många stycken som saknas i benen, huvudet är en apas och hon förblir en apa - tyvärr. Och vidare säger Heurberg, också i New Scientist 1982, att hon var som en "peak mitchup" (osäker på hur detta stavas).
http://medlem.spray.se/exnihilo/socialdarwinism/index.h tm