Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Det finns exempelvis Eva Carrière.
Nu pratade jag om folk som kunnat uppvisa sina krafter under kontrollerade experiment. En snabb googling ger inte några som helst bevis för att hon skulle varit genuin, tvärtom verkar hon ha varit ganska ifrågasatt och det har nämnts bilder där man sett linor fastsatta vid hennes kropp för att kunna fejka ectoplasma.
Jag har som sagt ingen tidigare koll på denna person, men det är å andra sidan inte jag som har bevisbördan, så känn dig fri att när som helst lägga fram riktig hållbar bevisning för att hon skulle haft genuina paranormala krafter (då menar jag alltså inte allsköns anekdoter från personer i närheten utan riktiga bevis).
Citat:
Enligt Hinduism så är jorden 2 miljarder år gammal:
http://davidpratt.info/age.htm
"Has radiometric dating rendered the theosophical age of the earth invalid, and exposed the Brotherhood of Adepts as a bunch of amateurs? Only if we accept the key assumptions on which the method is based – namely, that radioactive decay began as soon as the earth formed, and that decay rates have remained absolutely constant throughout the earth’s history."
Vetenskapsmän som studerade världen i tusentals år innan oss kom fram till siffran 2 miljarder år, så jag tror att den är mer rätt, eftersom modern vetenskap har bara studerat jordens ålder i ett par hundra år.
Man kan väl säga att vetenskapsmän som ägnar en relativt kort bit tid åt ämnen har väl kanske slagit religionen på fingrarna ganska många gånger. VARFÖR skall jag bry mig ett smack hur länge hinduismen tror att jorden eller universum funnits? Utan konkreta belägg är det bara fria fantasier.
Vetenskapsmän använder för övrigt ett antal olika metoder för att åldersbestämma saker, radioaktivt sönderfall är bara en av dem. Varför snöar ni alltid in på just den, forskare VET redan när vilka metoder är osäkra, det är därför det är så bra att man kan använda flera, och när de visar samma resultat så har man rätt så stark evidens.
Så här långt har du verkligen bara påstått en massa som du sen inte kunnat backa upp med ett endaste dugg. Men hey, överraska mig närsomhelst med lite källkritik.