Citat:
Ursprungligen postat av mjukpudding
...mellanting mellan schimpans och människa till exempel?
*
suck* Alltså visst, ni är kreationister och motsäger er evolution...men snälla besitt iaf den allra mest basala biologiska kunskapsnivån innan ni börjar debattera om evolution med folk som faktiskt sitter på ordentliga kunskaper? Det gynnar väl knappast er att det hela mer tar formen av ett skämt än en seriös diskussion, eller du försöker ge oss dåligt samvete på samma sätt som en vuxen man som tar en klubba från ett barn borde få? Är det den nya taktiken?
Citat:
Ursprungligen postat av mjukpudding
...eller en fisk med lungor och ben osv.
Makroevolution tänker jag inte debattera med dig, då det enbart är en ynkligt svag debatteknik hos kreationister, men jag kan göra en liknelse: Mikroevolution går automatiskt över i makroevolution efter ett längre tidsintervall, att skilja begreppen åt är som att säga att en 100m-löpning inte övergår i en 1.000m-löpning även om personen i fråga fortsätter att springa 9 sträckor till.
Det är vi människor som har satt artbegreppet som en gränsdragning, av systematiska skäl, det är INTE naturens påhitt. Det är inte konstigare ur ett evolutionsbiologiskt perspektiv att olika arter uppstår och inte kan få fertil avkomma tillsammans, än det är att vissa människor är blåögda när andra är brunögda. Oavsett vilka ord och egna definitioner ni kreationister tänker hitta på, så ändras inte det faktumet.
Om du sedan ska snöa in på 5årings-argumentet om fiskar med lungor, så var god att förklara hur det kommer sig att valar har lungor då, om de inte evolverats från landlevande djur? Kom igen, förklara logiken i det på ett annat sätt? Jag hämtar popcorn så länge.